Sorteeri:
Tiim
/
Ülesanne
Ülesanne #2a: Inimvaatlus
Avastage seosed inimkeha ja ruumilise keskkonna vahel.
Pähklimäe Gümnaasium / Angelitos
Nikita Ovsjannikov
Alyssija Mihkailova
Kristina Panchenko
Uurisime tänu oma õpilasele Alissale oma keha asendit tuttavates ja mitte väga kohtades. Lavastasime väikese etenduse ja nägime, kuidas erinevad kohad on väga erinevad. Sisse nägin: õppeuksel, kapil, vahekäigus, pingil ja trepil.
Püha Johannese Kool / Värvilised kustukummid
Visandasid: Liise, Mariann, Jonas, Joonas, Hendrik, Alvin, Siim ja Sander.
Monteeris: Sander
Salajase vaatluse tulemusena jälgisime klassikaaslasi, isadepäeva kontserti kuulavaid isasid
jt.
Küllaltki raske oli leida oma „visandinimene“ ja vabaneda joonistamise krambist. Mõnele meist tundus
ülesande püstitus üleüldse väga segane.
Pärast seda, kui olime tunnis esitanud kümneid variante õnnestus viimaks leida oma „visandinimene“.
Märkamise treeningu käigus saime ka aru, kuidas õppivat inimest uurida.
Avinurme Gümnaasium / Reeno ja Miina
Miina ja Reeno
Akna tagant paistab maailm. Akna juures on tore. Ja pikali on ka tore.
Kas see on teadlik valik, et igas asendis on telefon käes? See tundub tänapäeval nii "normaalne", et ei märkagi enam. Samas on teie välja toodud kohad, kuhu ennast asetanud olete, väga erilised ja toovad nutimaailmas oleku kurvema poole iseäranis välja. Tegelikult nagu polekski vahet, kus asud....niikuinii ei märka, mis ümber on. Mulle eriti meeldib see pilt, kus taustaks on mahakoorunud värviga sein ja teisel pool aken koos väljasoleva avarusega. See mõjub ja tekib küsimus, kas selles pisikeses kastikeses on tõesti rohkem, kui päris maailmas. Kui see kõik on teie teadlik mõte ja idee, siis väga kiidan :) kui juhuslik valik, siis ikkagi mõjub :) jõudu edasiseks!
Avinurme Gümnaasium / Heiko, Ott ja Märt
Heiko, Ott ja Märt
Kool võib olla masendav ja väsitav.
Tõesti , teie kehad räägivad väsimusest ja masendusest. Aga mida teha selleks, et väsimust ja masendust oleks vähem? Kas saate oma koolimajas midagi muuta?
Põltsamaa Ühisgümnaasium / STEN
Sten Jõearu
Piltidel on kujutatud inimeste harilikumaid ja mugavamaid poose erinevates ruumides ja erinevate mööbliesemetega.
Sooviksin rääkida rohkem esimesest pildist, millel on roheline pink. Need rohelised pingid asuvad meie kooli aatriumis, seega on nad päris populaarsed õpilaste seas vahetunni ajal. Küll aga on need disainitud ainult osaliste seljatugedega - ei ole ühtegi pinki, millel oleks täisulatuses seljatuge ning see mõjutab otseselt inimeste kehahoiakut, poosi ning isegi käitumist. Õpilased, kes istuvad seljatoega pingiosal, toetavad oma selga või istuvad nii, et ei kasuta seljatuge. Aga õpilased, kellel puudub seljatugi, tihti tunnevad ennast ebamugavalt ning vahest lösutavad hoopis vastu seina. Miskipärast tekitab see garderoobitädis vastakaid tundeid ning tänu nendele pinkidele käib garderoobitädi igas vahetunnis ringi ning noomib kõiki, kes oma selga vastu seina toetavad.
Seega lühidalt - näiliselt lihtne disain muudab kogunisti inimeste käitumist.
Teisel pildil imelik kast on tegelikult pärit mõne aasta tagusest matemaatikanädalast, mille teemaks oli "Kuup". Selle käigus sai valmistatud ühe kuupmeetri suurune kast. Pärast matemaatikanädalat jäi ta koridori ning leidis kasutust näitusealusena. Nüüd on ta juba osa koridorist ning on heal kõrgusel, et ennast mugavalt toetada, oodates järgmist tundi.
Väga meeldib Sinu lahendus, kus kujukesed on keskkonda juurde joonistatud. Siit on päris hästi näha, kuidas ruum koos seal sisalduvate elementidega mõjutab seda, milliseid asendeid inimesed võtavad. Kui pikemalt vaadata, on selline tunne, et kohe panevad plehku sealt pildi pealt :) Tahan kiita ka sissejuhatava teksti eest, hoopis parem on tööst aru saada, kui see sisaldab selgitavat juttu. Tood välja tõesti huvitava teema, miks küll on diivanil ainult osalt seljatugi. Mida disainer küll mõelda võis, kui ta koolimajja sellised kujundas :)
Kommenteerivad: Anne Tamm-Kivimets