Sorteeri:

Tiim

/

Ülesanne

Kärdla Põhikool / Kuldsed kartulid Kärdla Põhikool / Teletupsud Saue Gümnaasium / Nora Saue Gümnaasium / Daniel Saue Gümnaasium / Suitsuandur Saue Gümnaasium / Maasikad Saue Gümnaasium / Kermo lemmikud gangsterid Saue Gümnaasium / LL Püha Johannese Kool / Värvilised kustukummid Pelgulinna Gümnaasium / PelguRUUM Võru Kreutzwaldi Kool / Sipsikud Elva Gümnaasium / Elva Männikasvud Antsla Gümnaasium / Hauka arhitektid Avinurme Gümnaasium / Heiko, Ott ja Märt Avinurme Gümnaasium / Reeno ja Miina Avinurme Gümnaasium / Artur, Matthias ja Reimo Pähklimäe Gümnaasium / Der Betonmischer Pähklimäe Gümnaasium / Gelrina Pähklimäe Gümnaasium / StreamLining Pähklimäe Gümnaasium / Toxicity Pähklimäe Gümnaasium / Robotic Pähklimäe Gümnaasium / Gaudi õed Pähklimäe Gümnaasium / Kunst Pähklimäe Gümnaasium / Angelitos Lasnamäe Vene Gümnaasium / Tublid tüdrukud Lasnamäe Vene Gümnaasium / GLHF (Good luck, have fun) Lasnamäe Vene Gümnaasium / Bugs Bunny Lasnamäe Vene Gümnaasium / Workout gang Lasnamäe Vene Gümnaasium / Noorus Lasnamäe Vene Gümnaasium / Päästjad Lasnamäe Vene Gümnaasium / LVGg Soldino Gümnaasium / Tüdrukud Soldino Gümnaasium / Kassipojad Soldino Gümnaasium / Inglikesed Soldino Gümnaasium / Lendoravake Soldino Gümnaasium / Tembumehed Soldino Gümnaasium / Kakukene Suure-Jaani Gümnaasium / Mia ja Triin Põltsamaa Ühisgümnaasium / STEN Põltsamaa Ühisgümnaasium / PÜG 7b Põltsamaa Ühisgümnaasium / PÜG 7c Võru Kreutzwaldi Kool / Jane ja Helena Salme Põhikool / Team Salmekad

Ülesanne #2a: Inimvaatlus

Avastage seosed inimkeha ja ruumilise keskkonna vahel.

Kommenteerivad: Anne Tamm-Kivimets

Anne õpetab lapsi ja noori tantsima Tartus, Just Tantsukoolis, mida ta ka juhib ja arendab. Annel polnud tõsist plaani saada tantsuõpetajaks, aga jäi selle juurde läbi kahtluste, kõhkluste ja otsingute ning praeguseks on selle otsuse üle tänulik ja õnnelik. Tantsuõpetuses lähtub ta põhimõttest, et tants on üks eneseväljenduse vormidest ning tantsuõppe peamine eesmärk ongi õppida end väljendama, kasutades oma keha koos hea tehnika ning mõtlemisoskusega. Missiooniks oma erialal peab ta julgustamist, innustamist,  kogemuste jagamist, sütitamist…  Ruum on tema, kui tantsuinimese jaoks oluline komponent. Olgu see proovisaal oma võimalustega, mingi eriline paik inspiratsiooniallikana või esinemiskoht sealviibivate inimestega. Ruum on liikumise otsene mõjutaja ja vastupidi, ka inimesel on teda ümbritsevale ruumile otsene mõju. Seega on ruum väga oluline asi mida uurida, avastada ja kujundada.

Pähklimäe Gümnaasium / Angelitos

Nikita Ovsjannikov
Alyssija Mihkailova
Kristina Panchenko

Uurisime tänu oma õpilasele Alissale oma keha asendit tuttavates ja mitte väga kohtades. Lavastasime väikese etenduse ja nägime, kuidas erinevad kohad on väga erinevad. Sisse nägin: õppeuksel, kapil, vahekäigus, pingil ja trepil.


Püha Johannese Kool / Värvilised kustukummid

Visandasid: Liise, Mariann, Jonas, Joonas, Hendrik, Alvin, Siim ja Sander.
Monteeris: Sander

Salajase vaatluse tulemusena jälgisime klassikaaslasi, isadepäeva kontserti kuulavaid isasid jt.
Küllaltki raske oli leida oma „visandinimene“ ja vabaneda joonistamise krambist. Mõnele meist tundus ülesande püstitus üleüldse väga segane.
Pärast seda, kui olime tunnis esitanud kümneid variante õnnestus viimaks leida oma „visandinimene“. Märkamise treeningu käigus saime ka aru, kuidas õppivat inimest uurida.


Avinurme Gümnaasium / Reeno ja Miina

Miina ja Reeno

Akna tagant paistab maailm. Akna juures on tore. Ja pikali on ka tore.

Kommenteerivad:

Anne Tamm-Kivimets

Kas see on teadlik valik, et igas asendis on telefon käes? See tundub tänapäeval nii "normaalne", et ei märkagi enam. Samas on teie välja toodud kohad, kuhu ennast asetanud olete, väga erilised ja toovad nutimaailmas oleku kurvema poole iseäranis välja. Tegelikult nagu polekski vahet, kus asud....niikuinii ei märka, mis ümber on. Mulle eriti meeldib see pilt, kus taustaks on mahakoorunud värviga sein ja teisel pool aken koos väljasoleva avarusega. See mõjub ja tekib küsimus, kas selles pisikeses kastikeses on tõesti rohkem, kui päris maailmas. Kui see kõik on teie teadlik mõte ja idee, siis väga kiidan :) kui juhuslik valik, siis ikkagi mõjub :) jõudu edasiseks!


Avinurme Gümnaasium / Heiko, Ott ja Märt

Heiko, Ott ja Märt

Kool võib olla masendav ja väsitav.

Kommenteerivad:

Anne Tamm-Kivimets

Tõesti , teie kehad räägivad väsimusest ja masendusest. Aga mida teha selleks, et väsimust ja masendust oleks vähem? Kas saate oma koolimajas midagi muuta?


Põltsamaa Ühisgümnaasium / STEN

Sten Jõearu

Piltidel on kujutatud inimeste harilikumaid ja mugavamaid poose erinevates ruumides ja erinevate mööbliesemetega.

Sooviksin rääkida rohkem esimesest pildist, millel on roheline pink. Need rohelised pingid asuvad meie kooli aatriumis, seega on nad päris populaarsed õpilaste seas vahetunni ajal. Küll aga on need disainitud ainult osaliste seljatugedega - ei ole ühtegi pinki, millel oleks täisulatuses seljatuge ning see mõjutab otseselt inimeste kehahoiakut, poosi ning isegi käitumist. Õpilased, kes istuvad seljatoega pingiosal, toetavad oma selga või istuvad nii, et ei kasuta seljatuge. Aga õpilased, kellel puudub seljatugi, tihti tunnevad ennast ebamugavalt ning vahest lösutavad hoopis vastu seina. Miskipärast tekitab see garderoobitädis vastakaid tundeid ning tänu nendele pinkidele käib garderoobitädi igas vahetunnis ringi ning noomib kõiki, kes oma selga vastu seina toetavad.

Seega lühidalt - näiliselt lihtne disain muudab kogunisti inimeste käitumist.

Teisel pildil imelik kast on tegelikult pärit mõne aasta tagusest matemaatikanädalast, mille teemaks oli "Kuup". Selle käigus sai valmistatud ühe kuupmeetri suurune kast. Pärast matemaatikanädalat jäi ta koridori ning leidis kasutust näitusealusena. Nüüd on ta juba osa koridorist ning on heal kõrgusel, et ennast mugavalt toetada, oodates järgmist tundi.

Kommenteerivad:

Anne Tamm-Kivimets

Väga meeldib Sinu lahendus, kus kujukesed on keskkonda juurde joonistatud. Siit on päris hästi näha, kuidas ruum koos seal sisalduvate elementidega mõjutab seda, milliseid asendeid inimesed võtavad. Kui pikemalt vaadata, on selline tunne, et kohe panevad plehku sealt pildi pealt :) Tahan kiita ka sissejuhatava teksti eest, hoopis parem on tööst aru saada, kui see sisaldab selgitavat juttu. Tood välja tõesti huvitava teema, miks küll on diivanil ainult osalt seljatugi. Mida disainer küll mõelda võis, kui ta koolimajja sellised kujundas :)


Oled jõudnud lehekülje lõppu.

Lehekülge ei leitud, vabandame!