Sorteeri:
Tiim
/
Ülesanne
Ülesanne #2a: Inimvaatlus
Avastage seosed inimkeha ja ruumilise keskkonna vahel.
Soldino Gümnaasium / Lendoravake
Olete asunud kohe ülesande teise osa juurde, kus püüate ruumi oma kehadega uurida. Näib, et soovite
ruumi sulanduda, vähemalt mulle tundub, et et fotodel olevad kehad oleks justkui ruumi osa.
Mulle meeldib, et piltidel olevad inimesed on hästi omas elemendis ja on näha, et asendid on läbi
mõeldud, lavastatud ning inimesed ei ole sinna lihtsalt sattunud. Vaatamata sellele, mõjuvad nad väga
loomulikult, ruumi osana. Huvitav on see, et samad inimesed mõjuvad erinevas ruumiosas ja asendis
hoopis teistmoodi, kui ei oleks samas riietuses, siis ei saaks arugi, et need on samad inimesed. Siit
võib järeldada, et ruum meie ümber mõjutab meid päris palju. Miks just sellised asendid teie poolt
valitud kohtades? Kui teate vastust, siis saate mõtteainet selle kohta, millepärast just nendes
kohtades midagi muutma peaks. Samamoodi võite terve kooliruumi läbi käia, kui te seda juba teinud ei
ole :)
Elva Gümnaasium / Elva Männikasvud
Marko, Arvi, Deimo
Meie töö sisaldab kehaasendeid teatud olukorras ja eriline tähelepanu jääb kätele. Igas situatsioonis tundub kätte asetus alati erinev. Oma joonistustega proovime selgitada nende tähendust.
Näiteks esimesel joonistusel on näha kuidas me tavaliselt saisame seljakott seljas, vesteldes õpetajaga või raamatukoguhoidjaga, ning otsime kuhu käsi hoida, sest käed taskus pole meie arvates viisakas.
Teine joonistus kirjeldab istumist matemaatika tunnis. Antud asend on juba päris tunni lõpus, kus pea vägisi vajub kätele.
Kolmas joonistus väljendab aega, kus saab olla iseendaga, vaade kaugusse tekitab vabadus tunde, soov küünarnuki tundele ja seotud kätele.
Joondu, valvel, vabalt, rivitult! Siin pildil on koolipäeva lõpp - seega rivitult. Käed justkui libisevad taskusse puhkama.
Olete fookuse seadnud käte asenditele, väga hea point. Käed väljendavad päris palju inimese meeleolu ja on kehakeele üks oluline osa. Ilmselt saate selle lähtekohaga ka edaspidi oma kooliruumi kujundamise juures arvestada, eriti kui selle teema kohta juurde uurida. Mulle meeldivad ka teie joonistused, eriti kaks viimast, mis on väga tõetruud ja väljenduslikud. Selgitused piltide kohta aitavad neid ka paremini mõista. Aitäh!
Pähklimäe Gümnaasium / Kunst
minimalistik jooned
Olete ühendanud oma joonistused ruumiga, kus need tegevused igapäevaselt aset leiavad. See on tabav lahendus, samas hästi lihtne ning jooned on tõesti teie visanditel minimalistlikud, aga väljendusrikkad. Teie töö juures kehtib ütlus, et üks pilt räägib rohkem kui tuhat sõna. Minul hakkab kujutluspilt kohe tööle :) Ma näen ka erinevaid meeleolusid nendes joonistustes. Hüppamine teeb ilmselgelt inimesed rõõmsaks ja maas istuja väljendab teatud nukrust, pikali on hea lõõgastuda samal ajal ümbrust uurida ning trepid annavad taas võimaluse liikumiseks. Olete üles leidnud asendid ja liikumised, mida ruum päriselt mõjutab. Siit saab edasi mõelda, kuidas kujundada ruumi nii, et see mõjutab vajalikus suunas inimeste liikumisi ja asendeid. Et veel rohkem ruumiga suhestuda siis katsetage ka oma kehadega erinevaid võimalusi. Näiteks kuhu mahute, kus ja kuidas liikuda saate jne. Jõudu!
Kommenteerivad: Anne Tamm-Kivimets