Sorteeri:
Tiim
/
Ülesanne
Ülesanne #2b: Bioloogika!
Uurige teisi liike oma koolis.
Saue Gümnaasium / Daniel
Kool on taimi täis - aknalauast aknalauani!
Võru Kreutzwaldi Kool / Sipsikud
Oliver Olesk, Remy Raudsepp, Marcus Saar, Tehor Kookmaa
Prügiringlus meie koolis. Lugesime kokku prügikaste: 132 väikest prügikasti koridorides ja klassiruumides kokku; kooli garderoobis on 2 suuremat prügikast (taara ja paber); kooli sööklas on 2 suuremat prügikasti (toidujäätmed ja paber); õues on 2 suurt rohelist prügikasti.
Päris korraliku loendusega olete hakkama saanud ning valisite väga olulise teema, millega tegeleda. Gifi kasutamine info edastamiseks on põnev lahendus - see annab minu jaoks edasi prügi lõppematut juurdetekkimist ja ringlust. Ehk annaks seda edukalt kasutada ka jäätmete liikumise teekonna edasiandmiseks? Lõpetuseks veel selline mõte - millal saab toidust/coca cola pudelist/paberilehest/jne prügi? Juhul kui see juhtub sel hetkel, kui ta satub prügikasti, siis kas pole mitte prügikast üks ülimalt "maagiline" koht, mis asjade tähendust otsustavalt ja hetkeliselt muudab?
Pähklimäe Gümnaasium / StreamLining
Vladislav Podlegajev, Denis Poznyak
Изучив нашу школьную территорию, мы обнаружили, что на ней произростает довольно широкий деревьев и прочих растений: березы, ели, боярышник, каштаны, осины, клены, туи и другие.
Väga tublid, et olete ka liigid ära määrata osanud! Kas mõtlesite ka selle peale, milliste tunnuste järgi üldse eri liike eristada on võimalik ja miks liikide eristamine vajalik on? Mille järgi ja millal liike lihtsam ära tunda on? Miks?
Salme Põhikool / Team Salmekad
Raiko Treirat, Tomi Pulk
Meie kooli ümber ja koolis sees kasvab palju taimi, vaatlesime neid. Koolis sees olevad taimed on hästi paigutatud, taimed ei ole suvaliselt siin-seal, neid on aknaavades, põrandal, trepiastmetel. Osa puid, mis kasvavad õues, on seal looduslikult. Kuusehekk ja lendude puude park on kooli kõrvale istutatud. Taimed koolis teevad ruumid ilusamaks ja rohelisemaks. Taimi pildistades tuli vaadata, et taim korralikult peale jääks ja et valgust oleks parajalt.
Väga ülevaatlik töö nii sise-kui väliruumidest. Olete pööranud tähelepanu ka dokumenteerimise visuaalsele kvaliteedile, mis on väga oluline ja samuti taimede paigutusele, seega vaatlesite taimi mitmest aspektist -äge! Teie töös eristub kolme sorti taimi - toataimed, looduslikud ja istutatud - siit edasi saakski mõelda, mis neid täpsemalt eristab. Näiteks, kuidas aru saada, mis taimed on looduslikud ja mis istutatud? Millised taimed tavaliselt toaruumi potti paigutatakse ja miks?
Pähklimäe Gümnaasium / Gaudi õed
Eva Berzin, Jana Ilina, Anastassia Bobõleva
See on meie tuttava gerbaarium, meil oli huvitav vaadata, kuidas võib säilitada taimed meie kooliruumis.
Herbaarium on tõesti hea viis kuidas taimi säilitada. Kas mõtlesite ka sellele, miks selline asi nagu herbaarium võiks üldse vajalik olla, näiteks õppetöö või teaduse seisukohast? Herbaariumi on võimalik teha ka näiteks fotodena või hoopiski skäneeritult! Kui sisestate nt google otsingusse "plant scanography", võite leida väga kunstipäraseid lahendusi digiteeritud taimedest.
Kommenteerivad: Jaana Ahlberg
Jaana Ahlberg on maastikuarhitekt, kelle huviks on elurikkus linnas. Selle edendamiseks loob ta mtü’ga Elukas erinevaid ruumilisi sekkumisi, on tegev kogukonnaaedades ning jätkusuutlikku/ ringmajandusepõhist eluviisi elluviivates tegemistes nagu Elav Tartu liikumine ja Paranduskelder.