Sorteeri:

Tiim

/

Ülesanne

Kärdla Põhikool / Kuldsed kartulid Kärdla Põhikool / Teletupsud Saue Gümnaasium / Nora Saue Gümnaasium / Daniel Saue Gümnaasium / Suitsuandur Saue Gümnaasium / Maasikad Saue Gümnaasium / Kermo lemmikud gangsterid Saue Gümnaasium / LL Püha Johannese Kool / Värvilised kustukummid Pelgulinna Gümnaasium / PelguRUUM Võru Kreutzwaldi Kool / Sipsikud Elva Gümnaasium / Elva Männikasvud Antsla Gümnaasium / Hauka arhitektid Avinurme Gümnaasium / Heiko, Ott ja Märt Avinurme Gümnaasium / Reeno ja Miina Avinurme Gümnaasium / Artur, Matthias ja Reimo Pähklimäe Gümnaasium / Der Betonmischer Pähklimäe Gümnaasium / Gelrina Pähklimäe Gümnaasium / StreamLining Pähklimäe Gümnaasium / Toxicity Pähklimäe Gümnaasium / Robotic Pähklimäe Gümnaasium / Gaudi õed Pähklimäe Gümnaasium / Kunst Pähklimäe Gümnaasium / Angelitos Lasnamäe Vene Gümnaasium / Tublid tüdrukud Lasnamäe Vene Gümnaasium / GLHF (Good luck, have fun) Lasnamäe Vene Gümnaasium / Bugs Bunny Lasnamäe Vene Gümnaasium / Workout gang Lasnamäe Vene Gümnaasium / Noorus Lasnamäe Vene Gümnaasium / Päästjad Lasnamäe Vene Gümnaasium / LVGg Soldino Gümnaasium / Tüdrukud Soldino Gümnaasium / Kassipojad Soldino Gümnaasium / Inglikesed Soldino Gümnaasium / Lendoravake Soldino Gümnaasium / Tembumehed Soldino Gümnaasium / Kakukene Suure-Jaani Gümnaasium / Mia ja Triin Põltsamaa Ühisgümnaasium / STEN Põltsamaa Ühisgümnaasium / PÜG 7b Põltsamaa Ühisgümnaasium / PÜG 7c Võru Kreutzwaldi Kool / Jane ja Helena Salme Põhikool / Team Salmekad

Ülesanne #2b: Bioloogika!

Uurige teisi liike oma koolis.

Kommenteerivad: Jaana Ahlberg

Jaana Ahlberg on maastikuarhitekt, kelle huviks on elurikkus linnas. Selle edendamiseks loob ta mtü’ga Elukas erinevaid ruumilisi sekkumisi, on tegev kogukonnaaedades ning jätkusuutlikku/ringmajandusepõhist eluviisi elluviivates tegemistes nagu Elav Tartu liikumine ja Paranduskelder.

Põltsamaa Ühisgümnaasium / PÜG 7c

Meie koolis on kaks tigu, kelle nimed on Kaka ja Kevad.
Rohkem aga on siin taimi - kaktuseid ja lilli. Valisime välja seitse taime. Kui klassis on taimed, siis on rahulikum olla ja parem enesetunne.

Kommenteerivad:

Jaana Ahlberg

Väga õiged tähelepanekud! Mis rollis kaka ja kevad teie koolis on? Kas koduloomad või midagi muud? Mainisite, et endal on taimede kohalolust parem enesetunne - kas teete ise midagi selleks ka, et taimedel omakorda koolis hea olla oleks? Ehk olete mõelnud, kus näiteks kaktused vabas looduses kasvavad - seda teades on ka lihtsam välja mõelda, kui palju taime peaks kastma või kui palju päikesevalgust tal vaja võiks minna. Kas pole huvitav, et enamik taimi, mida toas kasvatame, ei kasva meil Eestis looduses? Seega on meil toas tihti killuke loodust väga kaugetest maailma paikadest.


Võru Kreutzwaldi Kool / Jane ja Helena

Jane Mustrik
Helena Ploom

Taimed teevad meie kooli õhkkonna rõõmsaks ja koduseks. Eriti väärtustame me enda kooli helkuripuud. Pange enda naeratused looduses särama, et vältida õnnetusi.

Kommenteerivad:

Jaana Ahlberg

Ohoo, helkuripuust polegi kuulnud varem, on vist mõni uuem liik! On näha, et taimed valmistavad teile rõõmu - emotsioon on hästi edasi antud. Rohelust kasutatakse ka nö ametlikult stressi leevendamiseks ja ravimiseks, näiteks rajatakse selleks spetsiaalseid tervendavaid aedu. Looduse tervendavaks mõju kogemiseks piisab aga ka õues tehtud jalutuskäigust ning ka sellest, kui siseruumides on taimed, millel silma puhata.


Antsla Gümnaasium / Hauka arhitektid

Karel Meitsar
Armin Armulik

Väidame, et meie koolis on 99% õpilastest nutitelefon, seega üks liik või organism koolielus. Uurimisorganismideks võtsime meie kooli kahekümne õpilase telefonid.
Meie arvame, et telefon on omaette liik, sest nad on tänapäeval peaaegu kõigil inimestel kogu aeg käes või kuskil kotis, taskus või mujal valmis tegutsema. Telefonide kaudu saadetakse kogu aeg teateid, informatsiooni, meelelahutust, nagu oleksid nad elus ja teaksid, mida me hetkel teeme ja mida me vajame. Lisaks haarab telefon palju inimesi oma lummusesse nagu hüpnotisöör.
Kahekümnest uuritavast telefonist olid 60% androidid ja 40% iphoned. Valim on küll napp, kuid uurimistulemusest järeldame, et õpilaste seas on veidi populaarsem android, kuigi iphone võtab vaikselt järele.

Kommenteerivad:

Jaana Ahlberg

Väga leidlik lahenduskäik ülesandele! Oskasite näha ja kirjeldada midagi, mis on meie elus nii mõjukas aga samas jääb enamikele igapäevaelus märkamatuks.
Selle hüpnotisöör-organismi kirjeldatud tunnuseid vaadates tundub, et kõigest õhkub läbi veel üks oluline tunnus - telefon ei saa (veel?) hakkama ilma peremeesorganismita, kelle abil ta kõik omale vajaliku ammutab (kas tegemist on sümbioosi või hoopis parasitismiga?). Siit võib kirjelduse osas edasigi mõelda - mis saab siis, kui see organism võiks otsustada iseseisvuda või peremehe täielikult üle võtta? Või vastupidi, mis peaks juhtuma, et ta välja sureks?


Pähklimäe Gümnaasium / Der Betonmischer

Dmitri Vassiljev

Uurisin minu kooliümbruse rohu. Olin algusel arvanud, et rohi ei olnud huvitav objekt uurimiseks. Aga, kui ma olin seal käinud, olen näinud, et meie kooliümbruses on palju erinevaid liike!

Kommenteerivad:

Jaana Ahlberg

Äge, et võtsid oma uurimisobjektiks midagi esmapilgul nii tavalist ja märkamatut. Tihti ongi nii, et kui midagi tähelepanelikult uurime, avaldub selles väga palju detaile ja erinevusi. Siit edasi võikski näiteks võtta kindla ala (nt ruutmeetri) ja seal kasvavad erinevad liigid loendada ja võimalusel ka määrata! On olemas ka erinevaid äppe (nt PlantNet Androidile), mis foto abil aitavad lihtsasti taimeliike määrata. Liikide rohkus või vähesus mõõtealal sõltub kindlasti sellest, kuidas ala hooldatakse - kui vaatled mõnda ala, kus muru niidetakse pidevalt väga madalaks ning kuhu on külvatud spetsiaalne murusegu, on sealne liigirikkus palju väiksem vähesema hooldusega "metsikumatest" aladest.


Põltsamaa Ühisgümnaasium / PÜG 7b

Koolimajas elavad peale meie ka veel taimed. Nad on nagu meie - söövad, joovad ja tahavad ilusad olla :) ja et nende eest hoolitsetaks. Tänu nendele on meil ka veidi värskem õhk. Kooliruumides on hubasem olla, ruumid on ilusamad ja peale heleda värvi on seal rohelust.

Kommenteerivad:

Jaana Ahlberg

Head tähelepanekud! Tõesti on nii, et kui ruumis on taimed, on ka inimesele seal parem elukeskkond. Taimede kohalolekul on stressimaandav mõju - kas olete seda ise märganud? Maandada aitavad nii klassis olevad taimed kui ka õue avanev roheline vaade. Võite teha katset, kas ka vastupidine toimib - kas see, kuidas/kas taimega "suhtled", mõjutab tema tervist.


Oled jõudnud lehekülje lõppu.

Lehekülge ei leitud, vabandame!