Sorteeri:
Tiim
/
Ülesanne
Ülesanne #3a: Suurushullus
Mõõtke koolimaja ära.
Pähklimäe Gümnaasium / Gelrina
Darina Šuparskaja, Angelina Varšavskaja, Maria Krenberg
meie maailmas on nii palju erinevaid mõõtühikud, näiteks cm,m,km jne. Aga me leiutasime oma mõõtühik ja nimetasid selle "darimeeter", lühikiselt "dam". me arvestasime meie kooli pindala selle mõõtühiku abil ja see on 3(dam)^2.
Saue Gümnaasium / Kermo lemmikud gangsterid
Vene keele klass nr 321
Kõrgus: 3m
Pikkus: 5.97m
Laius: 5.98m
Ruumala: 107.1 m3
Inglise keele klass nr 316
Kõrgus: 2.98m
Pikkus: 9.03m
Laius: 3.67m
Ruumala: 99m3
Saue Gümnaasium / Maasikad
B tiivas on 68 astet ja A tiivas on samuti 68 trepiastet trepikojas.
Keskmisel suurel trepil on kokku 90 astet ning veel teisel korrusel on 2 trepiastet.
Kokku on trepiastmeid 228.
Saue Gümnaasium / Suitsuandur
Kõige olulisemad mõõdud meie koolis liikumisel:
Terve koridor 97 suurt sammu.
92 väikest sammmu trepppidest kooli väljumiseni
66 trepi astet (I –IV) ,
220kappi esimesel korrusel
Pähklimäe Gümnaasium / Toxicity
Anastassia Surkova,Jelizaveta Beljajeva,Arina Prokofjeva
Ülesandeks me otsustasime koridori pikkust mõõta väga ebaharilikul viisil. Katse jaoks valisime
kolmanda korruse ja mõõtsime kauguse seinast aknani.
Meil oli 3 viisi:
1. Jalad või labajalad, kui täpne olla. Anna mõõtis ja sai, et koridori pikkus koosneb 23,5
labajalast. Tema labajalg on 22 sentimeetrit pikk.
Ligikaudne arvutus (1) = 23,5 x 22= 517 cm või 5,17 m
2. Raamat
Koridori pikkus koosneb 30 raamatut. Raamat on 20,5 sentimeetrit pikk.
Ligikaudne arvutus (2) = 30 x 20,5 = 615 cm või 6,15 m
3. Kämmal
Me mõõtisime ja saime, et koridori pikkus koosneb 32 sammust. Tema suur samm on umbes 17,5
sentimeetrit.
Ligikaudne arvutus (3) = 32 x 17,5 = 560 cm või 5,6 m
Aritmeetiline keskmine = ( 5,17+ 6,15 + 5,6 ) : 3 ≈ 5,64 m
Iga päev umbes 1000 õpilast käivad mööda koridori kolmandal korrusel. Kas kõik õpilased teavad, et
koridori laius on umbes 5,6 meetrit? Me ei arva, et see nii on. Nüüd me teame seda ja , lõpuks, tahame
öelda, et see oli väga lõbus tegevus, kui me mõõtsime oma koridori.
Kommenteerivad: Mart Laanpere
Mart Laanpere on haridustehnoloogia vanemteadur Tallinna Ülikoolis, aga varem töötanud ka matemaatikaõpetaja ja koolidirektorina. Tema teadustöö haridustehnoloogia vallas keskendub kooliuuendusele digitehnoloogia toel, õpilaste ja õpetajate digipädevustele, digiõppevarale (sh. digiõpikud ja -eksamid). Ta on vedanud eest mitmeid digi-innovatsiooni projekte nii Eestis (Koolielu.ee, Samsung Digipööre, DigiÕppeVaramu) kui ka nõustanud arendusprojekte välismaal (nt. Hirvehüpe Gruusias, Tuleviku Klassiruum Moldovas).