Sorteeri:
Tiim
/
Ülesanne
Ülesanne #3b: Inventuur
Kaardistage oma koolimaja mööbel ja sisustus.
Saue Gümnaasium / Maasikad
1. korruse koridori mööbliks on kapid.
2. ja 3. korrusel on koridoris lisaks kappidele veel pingid.
Leidsime peeglid!
Tere noored!
Peeglid on ühed ütlemata huvitavad elemendid ruumis. Iga nurga alt näed midagi erinevat ja mis eriti
lahe, sa näed seda peegelpildis, kuid vaatamise hetkel sa ei mõista seda. Mis aga veel silma torkab,
peeglid on alati väga erinevatele kõrgustele paigaldatud. Mina olen üsna lühike inimene (160cm) ja
pidevalt satun ma kusagil restoranis või kohvikus wc-sse kus on peegli paigaldanud 2m pikkune mees,
kes ilmselt paigaldas peegli enda pikkuse järgi ehk endale peeglist silma vaadates. See on päris
koomiline, kuidas ma hüppan ja kargan, et enda nägu näha.
Uurige tulevikus ka peeglite kõrguseid ja mis peeglist veel paistab peale teie näo.
Jõudu
Merike
Saue Gümnaasium / Suitsuandur
Merit Telliskivi, Markus-Kusti Sonist, Marie-Elyse Pihlik, Hanna-Liisa Stroo
Saue Gümnaasium / Daniel
Ülevaade meeldivatest ja mitte väga meeldivatest ruumidest.
Pähklimäe Gümnaasium / Angelitos
Nikita Ovsjannikov
Alissija Mihhailova
Kristina Panchenko
Otsustasime kaardi võtta, ta ripub ajaloo kabinetis. Ta on 1m x 1,5m. See kaart koosneb puust, seda hoidvatest pastapliiatsitest ja paksust paberist. Erinevad värvid tähistavad erinevaid piirkondi. Näinud palju erinevaid tarbetuid väikelinnu. Tunni ajal nähakse teda ainult esimese laua taga. Oleks palju parem, kui meil oleks maailmakaart, mitte aga Euroopa, sest Euroopa kaardil on vähe riike, selle asemel on palju väikeseid tarbetuid külasid ja linnu. Sellel pole ka suurt mõtet, sest selle taga on väike Euroopa kaart samade riikidega.
Tere noored!
Te ei süvenenud eriti põhjalikult kus see kaart ripub. Ajaloo klassis. Pean mainima, et maailmas ei
ole ühtegi mõttetut ega tarbetut küla, linna ega riiki. Ning nendes ei ela ühtegi mõttetut inimest.
Võiksite protestimise asemel uurida, miks teile maailmakaarti ei näidata. Äkki on selleks mingi
põhjus? Inimene, kes ei oska enda lähedal asuvat hinnata, mõistab veelgi vähem kaugemaid radu. Ja
mõelge ometi, kui teisel pool maakera on ka lapsed, kes näitavad maailmakaardil Eesti peale ja
otsustavad, et selles mõttetus väikses riigis peavad vist elama küll maailma mõttetuimad lapsed. Mis
tunne teil oleks?
Soe soovitus: natuke lugupidamist oma kodukoha vastu (Eesti, Euroopa) kus on meie ajalugu, kultuur ja
juured ning alles siis austab maailm teid vastu. Senikaua ei ole te ka laia maailma eriti oodatud.
Võru Kreutzwaldi Kool / Sipsikud
Oliver Olesk, Remy Raudsepp, Marcus Saar, Tehor Kookmaa
Uurimiseks valisime lauatenniselaua TIBHAR1200. Tenniseväljak on liiga suur ja mõeldi välja mäng, mis sarnaneks tennisele, aga oleks väiksem versioon. Meie koolis oleva lauaplaadi mõõtmed on 2700mmx1500mm. Jalgu on 8 ja nendest neljal välimisel pole rattaid. Rattad on paarikaupa sisemistel neljal jalal. Laud käib keskelt kokku, siis on teda hea transportida. Laua jalad on metallist ja plaat on rohelist värvi sile saeplaat, mis on ümbritsetud 19 mm paksuse metallraamiga. Laua keskel on võrgukomplekt. Lauatennist mängides saab liigutada, olla osav ja mäng annab hea enesetunde. Koolis lauatennist mängides on hea vahetundi veeta.
Tere noored!
Olete olnud tähelepanelikud objekti anaüüsimisel, miks kusagil on rattad ja miks igal pool ei ole.
Samuti olete pihta saanud põhilisele, miks see objekt ehk lauatenniselaud teil koolis üldsegi on, mis
on selle töö ja mõju ning positiivne väärtus. Nii tulebki ennast ümbritsevat vaadelda.
Jõudu edaspidisteks avastusteks!
Merike
Kommenteerivad: Merike Rehepapp