Sorteeri:
Tiim
/
Ülesanne
Ülesanne #3b: Inventuur
Kaardistage oma koolimaja mööbel ja sisustus.
Soldino Gümnaasium / Lendoravake
Esimene välisuks ja teine uks on turvalised, sest nad on rausad, tulekindlad, tugevad ja
massiivsed.
Klassiruumi ja garderoobi uksed on ohtlikud, õhukesed, puist ja kiiresti süttivad.
Tere noored!
Olete valinud huvitava vaatenurga. Tulekindlad ja ohtlikud uksed. Küll oleks lihtne elu, kui
materjalid meie ümber üldse ei süttiks. Mis te aga arvate, miks see siis nii ei ole? Kas mittesüttivad
materjalid (metall, klaas, kivi ja muu selline) oleks mõnus ja hubane keskkond inimesele elamiseks?
Kas me peaksime muutma kõik tulekindlaks või hoopiski muutuma ise ettevaatlikumaks? Enamus tulekahjud
tulevad siiski hooletusest. Me keegi ju ei usu, et see meiega juhtuda võib. Ja nii me muutume
hooletuks, ei pane tähele.
Mõelge selle üle, millist keskkonda teie sooviksite? Kas kivist ja metallist või sooja mõnusat ja
hubast, kus inimesed on hoolikad ja ei kutsu esile tulekahju.
Aga teie tähelepanekud olid head.
Jõudu
Merike
Soldino Gümnaasium / Kakukene
Anastasija Nefedova
Alsu Zholud
Vladislav Gerassimov
Nikita Tipakov
9A
Me läksime erinevatesse ruumidesse toole pildistama.
1) Kunst - puhtad la valeged toolid.
2) Õppeajajuhataja - väga mugavad toolid.
3) Koridor - ümmargused toolid.
4) Muusika - toolid jätavad haakeid.
Tere noored!
Olete leidnud maja pealt väga erineva konstruktsiooniga toole. Tool on üks keerulisemaid
disainiobjekte. Mõelge vaid, et see peab olema mugav istumiseks, kerge tõstmiseks, tugev ja vastupidav
ning kõige selle juures inimesed ootavad, et see oleks ka veel ilus. Proovige tulevikus toolil istuda,
sellel kõõluda (kas on tugev ja stabiilne), seda ühe käega tõsta ja mujale viia. Kui kõik klapib, siis
vaadake millise stiiliga ruumi see sobida võiks.
Muide, teil on muusika ja inglise keele klassides ühesugused toolid. Ja koridori tool on koopia
kuulsast Viini toolist. Uurige välja, mis tool see selline on.
Jõudu
Merike
Soldino Gümnaasium / Inglikesed
Me pildistasime meie kool kellasid.Me leidsime 15 kellasid.Nendest 4 olid lihtsalt valged, 3 olid hõbedad, 2 mustad, 1 punased ja 5 olid kaunistatud ja lihtsalt ilusasti dekoreeritud.Need erinevad oma välimusega.Me külastasime Eesti keele kabinetti, matemaatika kabinette, keemia kabinetti, inglise keele kabinetti, medkabinetti, õpetajate kabinette, sööklat ja administratsiooni.
Tere noored!
Nagu näete, pöörab inimene palju tähelepanu ajale ja soovib selle kulgemist rangelt kontrollida. Me
peame kõike tegema täpselt minuti pealt, kuhugi ei tohi hilineda. Me peame kogu aeg aega nägema.
Kas olete mõelnud, et aeg liigub tegelikult erinevalt. Kui ootame midagi väga põnevat, liigub aeg nagu
tigu. Kui see põnev on aga kätte jõudnud, tormab aeg nagu hobune. Väga naljakas. Olen täiesti kindel,
et põnevad ja toredad koolitunnid ongi tegelikult lühemad kui igavad ja tüütud koolitunnid. Lapsena
arvasin, et täiskasvanud on kellad niimoodi ehitanud, et vahepeal liiguvad seierid kiiremini.
Kas pole siis nii?
Jõudu
Merike
Soldino Gümnaasium / Kassipojad
Narva Soldino Gümnaasiumis on mitmeid erinevaid nagisid. Otsustasime koolis need otsida, pildistada neid ja laadida sisse Koduruumi leheküljele. Astusime läbi õpetajatel, õppejuhatajal ja nendel oli väga huvitav, mida me teeme. Need ülessanned on huvitavad ja väga meeldisid meile.
Tere noored!
Olete kooli pealt leidnud väga erinevaid võimalusi riiete riputamiseks. Nagi on üks huvitav objekt.
Vahel on see lihtsalt konks või on nael seina löödud, teinekord on see väga keerulise
konstruktsiooniga skulptuur. Aga ühel või teisel moel on miskipärast nendest alati puudus. Ikka
kohtame suuri riietekuhjasid ja mahakukkunud jopesid. Huvitav miks? Sest see ongi interjööri üks
keerulisemaid probleeme. Meie kliimas on nagide järele eriti suur vajadus sügisest kevadeni, suvel on
aga nagid täitsa tühjad. Kõrgperioodil on riided sageli niisked ja märjad ning nende kuivamine
tihedalt kokkusurutud nagide vahel pea võimatu. Kõigele lisaks on tihtilugu jopetripid katki, see on
jopel üks nõrgemaid kohti. Interjööri seisukohalt ei ole rippuvad riided ka mitte kõige atraktiivsem
vaade, siis on need kas silma alt ära peidetud või mõnes kohvikus seetõttu näiteks polegi nagisid.
Pole nagi, pole probleemi.
Nagi on disainerile üsna sama keeruline objekt kui tool. See peab olema funktsionaalne, tasakaalus,
mahutama ja vastu pidama ja mis kõige keerulisem kui see on tühi, peab see ka hea välja nägema.
Vaadake enda ümber ja avastage, mida kõike saab veel nagina kasutada või kuhu inimesed oma riideid
keskkonnas riputavad.
Jõudu
Merike
Pähklimäe Gümnaasium / Der Betonmischer
Dmitri Vassiljev
Otsustasin ukselinke uurida. Mingid nendest on vanad, mingid on uued. Meie korrused on erinevad. Mingid nendest on vanemad, mingid uuemad. Sellest sõltub ukselingi väljanägemine. Esimene tüüp(pilt 1) on teisel,neljandal korrusel ja garderoobis. Teine tüüp(pilt 2) asub esimesel korrusel. Esimesel ja kolmandal korrusel on kolmas tüüp(pilt 3). Viimane (pilt 4) on teisel ja neljandal korrusel.
Tere!
Ukselink on meie esimene füüsiline kogemus uksega. Seda alla vajutades me juba aimame kuidas uks lahti
tuleb/läheb. Kas sujuvalt või tõrksalt. Samuti saab meie käsi kohe aru, kas see ukselink on käele
mugav või on tunne nagu see oleks millegi muu jaosk disainitud. Vahel lingid logisevad, see pole küll
lingi süü vaid paigaldaja lohakus. See on päris ebameeldiv tunne.
Uks ja ukselink on maja visiitkaart. On tehtud korduvaid katseid inimestega, keda juhatatakse kõrge
korrusmaja kontorisse ning hiljem küsitletakse, et mitmest uksest pidi nad läbi minema? Kui inimene ei
suuda meenutada, siis järelikult olid uksed nii mugavad kasutada, et nad ei pannud neid tähelegi. Kui
aga suudeti uksi loendada, järelikult olid need kuidagi meeldejäävad, mis ei pruugi olla positiivne.
Põhiline, mis meelde jääb tavaliselt, on ukse lükkamine või tõmbamine vales suunas. Seda on küll kõik
inimesed ustega kogenud. Ja sageli annab valeinfot ukselink.
Jõudu ustega
Merike
Kommenteerivad: Merike Rehepapp