Sorteeri:
Tiim
/
Ülesanne
Ülesanne #4a: Pst!
Kuulake, mis hääli koolimaja teeb või kuidas hääled koolimajas kõlavad.
Suure-Jaani Gümnaasium / Mia ja Triin
Triin Lüll ja Mia Marii Kibar
Me uurisime milliseid hääli tekitab üks tavaline kooli õpilane koolis olles. Algul kui selle peale mõtlesime tuli pähe ainult asjad mida me tunnis teeme või telefonist kuuleme, kuid siis mõtlesime, et asju puudutades tekitame me koguaeg erinevaid helisi. Seega otsustasime uurida mis need on.
Esitatud hääled on põnevad ning omanäolised. Kas me igapäevaselt võtame aega kuulata millist häält teeb lüliti või kui erineva kõlaga sulguvad uksed? Teie olete seda teinud ja andnud võimaluse ka meile kuulata! Keskendumine igapäevaste helide kuulamisele annab hoopis teistsuguse võimaluse saada kontakti oma koolimajaga. Näiteks teie helide suur kaja annab tunnistust avarast koolimajast ja avatud ruumist. Kui peaksite häälte teemaga edasi tegelema, siis soovitaksin veel teatud korduvaid helisid pikemalt salvestada (näit. lüliti, jooks trepil) – helipildilises mõttes on lihtsate helide pikemalt kõlamisel (kordamisel) omalaadne kõlaline efekt. Proovige järele!
Saue Gümnaasium / LL
Esitatud töö koosneb kahest eriilmelisest helifailist – rütmilis-energilisest (lauatennise? pallimängu?) soundtracist ja vastukaaluks rahulikult kulgevate kõnehäälte helimaastikust. Viimasest kostavad intrigeerivalt välja mõned mõistetavad lausekatked (Mis sul viga on?....), mis lisavad loole salapärasuse vürtsi ja lasevad fantaasial lendama minna. Kui püüaks neid omavahel ühendada? Ei tea mis siis saaks? Kes teada tahab, proovib järele! Edu!
Saue Gümnaasium / Kermo lemmikud gangsterid
Andri Sults, Ott Tihvan, Martin Riimaa, Henri Isok, Hendrik Rohtoja
Olete leidnud omapärase müralise tausta – mis see küll olla võiks?
Huvitav leid on ka rütmiliste häälte, beat boxi tegemine koolihäälte foonil. Samuti on huvitav kuulata
igapäevaseid vestlusi taustahelina – mõned lähemal, mõned kaugemal – erinevate hääletämbrite,
vestluste karakterite ja alatoonidega. Millest kõigest see kõneleb? Minu jaoks oli see põnev
avastusrekt, aga kas teile endile on see selge? Arutage läbi – vastused võivad olla igaühe jaoks
erinevad.
Lasnamäe Vene Gümnaasium / Päästjad
Arina,Darja,Alisa,Nastja,Nastja,Masha
Esimene hääl on Ping Pong
Teine sammud
Kolmas uksed
Neljas Vaikus
Viies vahetunnis
Kuues tunni ajal
Seitsmes Koolikell
Olete pikkinud helimaastikuks erinevaid hääli, mida kõike koolimajas kosta on. Annate kireva ülevaate valikust, mis teile kõrva jäi. Häälte enamaks mõjule pääsemiseks võiks mõelda ka nende häälte pikemat esitust, mis annaks enam võimalusi mõista, milliste häältega on tegu, aga ka nautida häältest moodustuvat soundtrack`i ehk heliriba ja tajuda ruumi, milles hääled moodustuvad. Elate põnevas helilises keskkonnas – huvitav kas ka teil endil on võimalust seda heliriba mõjutada? Proovige järele kui vähegi huvi pakub!
Pähklimäe Gümnaasium / Gaudi õed
Eva Berzin, Jana Ilina, Anastassia Bobõleva
Igaüks, kes oli koolis käinud teab, et tihti on raske heliallikast koolivahetunnis leida, sest kõik need häälikud kõlavad liiga keeruliselt ja kõvasti. Kõige arusaadavad häälikud toimuvad vaikuses. Kui tunnijooksul klassi tuleb hilineja, siis ta lisab teie keskkonnale uusi häälikuid: ta paneb oma koolikotti pingile, liigutab oma tooli, viib oma õppetarbeid välja jne. Need häälikud kõlavad eralduvad ja need on nagu tavapärane lisand tunnile.
LINK: https://yadi.sk/d/2x-C36TC9VXDsQ
Teie poolt esitatud koolihääled räägivad rahulikust ja õppivast koolikeskkonnast – klassihääled tunnis (sh meeldivalt rahulik õpetajahääl). Soovitaksin kuulata ka hääli väljaspool tundi – millised need on? Mida kõnelevad hääled õpilaste, õpetajate ja kooliruumi kohta. Meid igapäevaselt saatev heliline taust võib olla üllatavalt informatiivne kui seda ainult kuulda võtame. Kas võtate väljakutse vastu?!
Kommenteerivad: Kristi Kiilu
Kristi Kiilu on ei rohkem ega vähem kui professor – Eesti Muusika ja Teatriakadeemia muusikapedagoogika õppejõud ja õppejuht. Professor ei ole kuiv teadlane, kes õpilasi päriselus näinud või õpetanud pole. On ikka! Kristi on õpetanud lasteaias, koolis, muusikastuudios ja õpetnud nii soliste kui juhendanud ansambelid ja koore. Praegusel ajal õpetab ta tulevasi muusikaõpetajaid üldhariduskoolidesse ja instrumendiõpetajaid muusikakoolidesse, uurib muusikahariduse ja väikelaste muusikalise arengu küsimusi ning muusikalise õppekeskkonnaga seonduvat. Samuti teeb koostööd mitmete välisteadlastega Islandilt, Rootsist, Ameerikast, Poolast ja mujalt et levitada muusika ja muusikakasvatuse head mõju inimesele, ühiskonnale ja kultuuridele.