Sorteeri:

Tiim

/

Ülesanne

Kärdla Põhikool / Kuldsed kartulid Kärdla Põhikool / Teletupsud Saue Gümnaasium / Nora Saue Gümnaasium / Daniel Saue Gümnaasium / Suitsuandur Saue Gümnaasium / Maasikad Saue Gümnaasium / Kermo lemmikud gangsterid Saue Gümnaasium / LL Püha Johannese Kool / Värvilised kustukummid Pelgulinna Gümnaasium / PelguRUUM Võru Kreutzwaldi Kool / Sipsikud Elva Gümnaasium / Elva Männikasvud Antsla Gümnaasium / Hauka arhitektid Avinurme Gümnaasium / Heiko, Ott ja Märt Avinurme Gümnaasium / Reeno ja Miina Avinurme Gümnaasium / Artur, Matthias ja Reimo Pähklimäe Gümnaasium / Der Betonmischer Pähklimäe Gümnaasium / Gelrina Pähklimäe Gümnaasium / StreamLining Pähklimäe Gümnaasium / Toxicity Pähklimäe Gümnaasium / Robotic Pähklimäe Gümnaasium / Gaudi õed Pähklimäe Gümnaasium / Kunst Pähklimäe Gümnaasium / Angelitos Lasnamäe Vene Gümnaasium / Tublid tüdrukud Lasnamäe Vene Gümnaasium / GLHF (Good luck, have fun) Lasnamäe Vene Gümnaasium / Bugs Bunny Lasnamäe Vene Gümnaasium / Workout gang Lasnamäe Vene Gümnaasium / Noorus Lasnamäe Vene Gümnaasium / Päästjad Lasnamäe Vene Gümnaasium / LVGg Soldino Gümnaasium / Tüdrukud Soldino Gümnaasium / Kassipojad Soldino Gümnaasium / Inglikesed Soldino Gümnaasium / Lendoravake Soldino Gümnaasium / Tembumehed Soldino Gümnaasium / Kakukene Suure-Jaani Gümnaasium / Mia ja Triin Põltsamaa Ühisgümnaasium / STEN Põltsamaa Ühisgümnaasium / PÜG 7b Põltsamaa Ühisgümnaasium / PÜG 7c Võru Kreutzwaldi Kool / Jane ja Helena Salme Põhikool / Team Salmekad

Ülesanne #4a: Pst!

Kuulake, mis hääli koolimaja teeb või kuidas hääled koolimajas kõlavad.

Kommenteerivad: Kristi Kiilu

Kristi Kiilu on ei rohkem ega vähem kui professor – Eesti Muusika ja Teatriakadeemia muusikapedagoogika õppejõud ja õppejuht. Professor ei ole kuiv teadlane, kes õpilasi päriselus näinud või õpetanud pole. On ikka! Kristi on õpetanud lasteaias, koolis, muusikastuudios ja õpetnud nii soliste kui juhendanud ansambelid ja koore. Praegusel ajal õpetab ta tulevasi muusikaõpetajaid üldhariduskoolidesse ja instrumendiõpetajaid muusikakoolidesse, uurib muusikahariduse ja väikelaste muusikalise arengu küsimusi ning muusikalise õppekeskkonnaga seonduvat. Samuti teeb koostööd mitmete välisteadlastega Islandilt, Rootsist, Ameerikast, Poolast ja mujalt et levitada muusika ja muusikakasvatuse head mõju inimesele, ühiskonnale ja kultuuridele.

Pähklimäe Gümnaasium / Angelitos

Nikita Ovsjannikov
Alissija Mihhailova
Kristina Panchenko

Otsustasime tundide ajal koguda erinevaid helisid, tunni atmosfääri edastavate õpilaste emotsioone

Kommenteerivad:

Kristi Kiilu

Olete leidnud põnevaid hääli, mida igapäevaselt ise esile kutsume, aga tõenäoliselt tähele ei pane: raamatu kaaned, lehe keeramine, erinevad materjalid (pinal, pliiats, paber) ja nende helide tekitamise erinevad võimalused ning lisaks ka inimhääled – salajane kaadritagune naer, sosistav-salatsev „kodutöö“ või sensuaalne „kooliruum“. Jätkake aga süvitisiminekut! Selliseid põnevaid hääli on veel ja veel. Edu nende leidmisel!


Lasnamäe Vene Gümnaasium / Tublid tüdrukud

Darina Podunova, Darja Šabalovskaja, Arina Jatšmenjova

Tavaliselt on meie koolis vahetunni ajal väga lärmakas.1 heli on klassis väga tüütu, 2 heli on trepist alla minnes, 3 ukse heli, kui see avaneb ja sulgub, ja 4 heli kriidiga kirjutamine tahvlil

Kommenteerivad:

Kristi Kiilu

Pliiatsiplõksud, kirjutamise ja joonistamise hääled..... kõiki hääli ei suuda tuvastadagi, mida olete leidnud! Helide jada on lühidalt lööv ja erinevate heli tekitamise viiside poolest rikkalik. Märkimist väärib ka, et kui tekitatavad helid on eespool, siis taustal kuuleme koolihääli ja lõpupoole ka lausa vaikust. See on märk, et helid eksisteerivad ikka teatud ruumis ja et tavaolekus saadab seda ikka mingi taustaheli. Tubli töö tublidelt tüdkukutelt! Hoidke kõrvad avatud ka edaspidi!


Elva Gümnaasium / Elva Männikasvud

Marko Pihlik, Arvi Laidvee, Deimo Sarapson

Sättisime telefonid salvestama ja alustasime neljanda ülesande lahendamist. Paaril päeval kõndisime koolimajas ringi, hoidsime telefonid avatud nii tunnis ja ka vahetunnis. Hakkas tunduma, et erilist tähelepanu tõmbavad endale sellised kooliruumid nagu arvutiklass, söökla, võimla ja garderoob.
Teeme lühiülevaate igast salvestusele jäänud kohtadest
Arvutiklass - vaikne, iga heli on selge, puudus kaja
Söökla - üpris lärmakas, inimeste vaheline vestlus täitis ruumi, sinna lisandus nõude kolin, heli vibreeris
Võimla - pallilöögid kostuvad valjult ja pikalt, tundub, et seinad on üksteisest kaugel, heli kajab
Garderoob - selgelt on kuulda jope krabinat, jalanõude vahetust ning ukse kinni minekut, millele järgnes täielik vaikus

Tegime järelduse, et väiksemad ruumid, kus puudub kaja ja on vaikne ning sobivad paremini õppimiseks, meeldisid meile rohkem.

Kommenteerivad:

Kristi Kiilu

Teie esitatud töö pikemad salvestatud lõigud võimaldavad helilisse keskkonda süüvimist ja sellel enda kanda laskmist. Fantaasia saab lennata arvutiklaviatuuri toksimise, pallipõrgete ja salvestaja naerupahvaka, riideruumi hääte (sh laulu) taustal. Kui põnev on kujutleda neid inimesi kooliruumis koos paljude teiste detailidega! Olete tabanud põnevaid helisid ja teil on olnud kannatust neid ka salvestada pikemalt, mis teeb töö eriti nauditavaks. Süüvimise oskust asjade sh ka helide olemusse hoidke ikka alles – see viib teid avastusteni! Edu!


Antsla Gümnaasium / Hauka arhitektid

Karel Meitsar
Armin Armulik

Lindistasime kahe nädala jooksul palju helisid. Koolimaja kubiseb ilmekatest helidest, muist on kohe äratuntavad, muist saladuslikumad. HELISALVESTISED:

link HELISALVESTISED

Kellad:
Tunnikell
tunnilõpu kell

Tualett:
Vee alla minek
Kraan + kätekuivati

Vahetund:
Hommikune puhkeruumi heli
Hommikuse puhkeruumi heli 12 minutit hiljem
Puhkeruum keskpäeval
Vahetund treppidelt

Kommenteerivad:

Kristi Kiilu

Esitatud on väga erinevaid helitaustu – asistest-argistest (kätepesu, -kuivati, wc-poti vee tõmbamine) kuni koolikella helinateni. Vahepeale jäävad teraselt tabatud trepikoja (milline kaja!) ja klaasmaja hääled. Viimase helilisi omadusi olete uurinud kohe põhjalikult kolmes erinevas olukorras ning erisused, mis ilmnevad nii rahva rohkuse ja rääkimise valjususe kui ka kõnelejate poolest on ilmekad. Näiteks madala meeshääle kõne avaras ruumis ei ole lihtsasti arusaadav, sest madala helisageduse omapära ei lase helil selgelt esile tulla. Oma panuse sellele lisab ka teksti vähene artikuleerimine. Aga võib-olla oli see taotluslik? Igal juhul olete avastanud nii mõndagi. Põnevaid edasisi avastusi helide ilmas!


Pähklimäe Gümnaasium / Der Betonmischer

Dmitri Vassiljev

Mind huvitas, kuidas kõlavad erinevad pinnad meie koolis (aken, sein ja põrand).

Kommenteerivad:

Kristi Kiilu

Väga põnev ülesandepüsititus! Oled otsinud ja leidnud viise, mil moel teha häält pindadega – aken, sein ja põrand. Tähelepanuväärne on, et sa ei ole jäänud tavapäraste häälte juurde, mida eelnimetatud pinnad teevad vaid oled otsinud põnevaid hääli ja need saavad sinu abiga kuuldavaks! Kui peaks mõistatama, et mis need häält teevad, siis läheks pikalt aega ja tõenäoliselt vajaksid arvajad palju õlekõrsi.
Võid veel mõelda, et kui kõlavad helid kordama panna (või siis neid pikemalt teha) saaks veelgi mõjusama soundtrack`i – kordus annab aega helil mõjuda! Proovi järele kas vastab tõele!


Oled jõudnud lehekülje lõppu.

Lehekülge ei leitud, vabandame!