Sorteeri:
Tiim
/
Ülesanne
Ülesanne #4a: Pst!
Kuulake, mis hääli koolimaja teeb või kuidas hääled koolimajas kõlavad.
Lasnamäe Vene Gümnaasium / GLHF (Good luck, have fun)
Jegor Melnikov
Nikita Volkov
Nikita Bogatov
Erik Udu
Artjom Ibragimov
Kuulete neid helisid? See on meie armsa kooli kõla. Need helid peegeldavad meie elu. Kui neid ei oleks, oleks igav!
Koolimelu ja helid, mis loovad teie “armsa kooli kõla“ ja teevad teie elu „mitte igavaks“: rütmilised sammud (loodetavasti need ikka on sammud?), erinevas vanuses ja erinevate emotsioonidega õpilaste hääled, vesi, mingid müstilised plõksud – kõigest sellest moodustub teie igapäevae helitaust. Kuidas te ennast selles tunnete? Kui olete teadlikuks saanud kooli „heliribast“, siis mõelge ka sellele kas ja mida me saame teha selle muutmiseks. Või kas seda on vaja muuta? Jõudu arutlusteks ja kuulamisteks!
Lasnamäe Vene Gümnaasium / Workout gang
Igor Gavrilov, Dima Tsarynnyy, Mihhail Jefremov
Me tahaksime näidata, kuidas kooli asjadega võib Teha mini-muusika
Olete lahendanud ülesande väga põnevalt – muusikalisi elemente ehk rümikat on siin rohkesti. Kuulaja peas hakkab tööle muusikaline fantaasia ning lisanduvad harmoonia ja meloodia / räpp. Kuigi ülesanne oli kuulata helisid olete jõudnud kaugemale ja just seetõttu soovitan teil võtta olemasolev aluseks, panna see kordama ja lisada ka tekst, aga miks mitte ka harmoonia ja mõned pillid. Lugu ongi valmis! Igal juhul – põhi näib paljulubav! Kooliarhitektuuri vaatest oleks põnev teada saada, millega te need hääled tekitasite... Edu!
Lasnamäe Vene Gümnaasium / Noorus
Laura,Sofia,Sofija,Darja
Arutlesime ja otsustasime salvestada heli õpilastest vahetunnis. On kuulda palju erinevaid helisid,nagu naer, erimeelsused ja arutelu.
Jaa – vahetunnihelid on ikka kõige kirevamad! Need mitmed-mitmed vestlused, millest mõned on eristavad, teised jälle loovad fooni ja jäävad tagaplaanile, kuid on olulised koolihääle osised! Põnev oleks nüüd mõistatada kas jäädvustatud helid on ainult teie klassiklaaslaste või samaealiste õppijate omad? Või on ka nooremaid õpilasi vestlemas (hääle tämber, kõne prosoodia). Ehk on isegi õpetajaid kusagil taustal? Ärge väsige kuulamast – edu!
Soldino Gümnaasium / Tüdrukud
Marija Moor , Maria Grishina
Me uurisime meie kooli helisid. See oli huvitav helisid kuulata, kuna iga päev me ei pane neid tähele. Ühest küljest võib tunduda, et ümbritsevad meid helid on nagu lärm aga, kui kuulata seda, siis võib aru saada, et niimoodi elab kool.
Kriidiga tahvlile kirjutamine on häälekas – koolikella kirgas kaja, veed kraanist ja potist ning lõppeks isegi Koerapolka klaveril. Kõik omapärased ja kooliruumi kõlamaastikku kujundavad helid. Kui süveneda heli omadustesse, siis on igaüks neist oma karakteri ja struktuuriga – just nagu inimesed. Ja nii helidele kui inimestele meeldib kui neid pannakse tähele, kui neile keskendutakse. Tehke seda kindlasti ka edaspidi!
Soldino Gümnaasium / Kakukene
Anastasija Nefedova
Alsu Zholud
Nikita Tipakov
Vladislav Gerasimov
9A
Selliseid kooli helisid me kuulame iga päev:
1) palli kõla
2) lehtede habin
3) sammud
4) klaveri mäng
5) vesi heli
Olete leidnud väga eriilmelisi hääli ja nende video abil esitamine annab ka arusaamise, millega tegemist. Siiski oma kõlalises kirevuses loovad nad teatud järjestuse, mis on vaheldusrikas ja nii dünaamiliselt kui ka heliliselt erinev. Kui peaksite veel sarnase teemaga kokku puutuda, siis soovitaksid hääli pikemalt salvestada – nende kordumise korrapäras võib leiduda ootamatult mõjuvaid ressursse.
Kommenteerivad: Kristi Kiilu
Kristi Kiilu on ei rohkem ega vähem kui professor – Eesti Muusika ja Teatriakadeemia muusikapedagoogika õppejõud ja õppejuht. Professor ei ole kuiv teadlane, kes õpilasi päriselus näinud või õpetanud pole. On ikka! Kristi on õpetanud lasteaias, koolis, muusikastuudios ja õpetnud nii soliste kui juhendanud ansambelid ja koore. Praegusel ajal õpetab ta tulevasi muusikaõpetajaid üldhariduskoolidesse ja instrumendiõpetajaid muusikakoolidesse, uurib muusikahariduse ja väikelaste muusikalise arengu küsimusi ning muusikalise õppekeskkonnaga seonduvat. Samuti teeb koostööd mitmete välisteadlastega Islandilt, Rootsist, Ameerikast, Poolast ja mujalt et levitada muusika ja muusikakasvatuse head mõju inimesele, ühiskonnale ja kultuuridele.