Sorteeri:
Tiim
/
Ülesanne
Ülesanne #4a: Pst!
Kuulake, mis hääli koolimaja teeb või kuidas hääled koolimajas kõlavad.
Soldino Gümnaasium / Lendoravake
Hrli söögiristad, luku sulgemise, ukse avamine, vee heli.
Kahtlemata põnevad hääled, mille peale kohe ehk ei tulekski – näiteks köögiriistad. Hääled pääsevad enam mõjule kui kuulate (st et ka teete) neid pikemalt. Näiteks ukseluku lahtikeeramine mitu korda järjest võib mõjuda mingi rütmilise järgnevusesna. Köögiriistad jälllegi oma kaootilisel moel apokalüptilisena või mis iganes tunne teil seda tehes/kuulates tekib. Pikemalt kuulatud helid = põhjalikum kuulamiskogemus = sügavam emotsioon. Avage end sellele!
Soldino Gümnaasium / Kassipojad
Kuulake, kuidas ja mis hääli meie kool teeb. Esimeses helifailis - palli kõla, teises - raamatu kabisemine.
Kuulake seda pallimängu ja te avastate palju erinevaid rütme – nii korrapäraseid kui korrapäratuid. Neist joonistub rütmiline muster, mis haarab kaasa ja võiks olla hea alus mõnele muusikalisele omaloomingule (mõelge selle peale! See tähendab tehke ära!) Raamatu krabistamine on salapärane hääl – tavaliselt me isegi ei märka, et selliseid hääli teema – kui aga see saab taotluseks, siis on heli efektne ja põnev ergutades meie fantaasiat. Nii ikka tavaliselt on kui millessegi süveneda – tehke seda ka edaspidi!
Kommenteerivad: Kristi Kiilu
Kristi Kiilu on ei rohkem ega vähem kui professor – Eesti Muusika ja Teatriakadeemia muusikapedagoogika õppejõud ja õppejuht. Professor ei ole kuiv teadlane, kes õpilasi päriselus näinud või õpetanud pole. On ikka! Kristi on õpetanud lasteaias, koolis, muusikastuudios ja õpetnud nii soliste kui juhendanud ansambelid ja koore. Praegusel ajal õpetab ta tulevasi muusikaõpetajaid üldhariduskoolidesse ja instrumendiõpetajaid muusikakoolidesse, uurib muusikahariduse ja väikelaste muusikalise arengu küsimusi ning muusikalise õppekeskkonnaga seonduvat. Samuti teeb koostööd mitmete välisteadlastega Islandilt, Rootsist, Ameerikast, Poolast ja mujalt et levitada muusika ja muusikakasvatuse head mõju inimesele, ühiskonnale ja kultuuridele.