Sorteeri:
Tiim
/
Ülesanne
Ülesanne #4b: Reis kooli
Uurige kooli saabumise teekondi.
Saue Gümnaasium / Nora
Nora Lepp
Ma valisin selle teema, sest mulle tundus see huvitav ja tähtis. Igal hommikul vaatame me aknast
välja, kontrollime termomeetrit ja uurime, mis ilm on. Igaks juhuks vaatame ka telefonis olevat
ilmateadet.
Selle järgi valime riided ja teeme oma igapäevaseid plaane.
Põnev valik uurimisteemaks, sest tõesti ka ilm mõjutab väga palju meie liikumist.
Võiksid ka kirja panna, millised ilmad olid vaatlusperioodil ja kas see mõjutas kuidagi sinu teekonda
või liikumisviisi nendel päevadel.
Saue Gümnaasium / Kermo lemmikud gangsterid
Andri Sults, Ott Tihvan, Henri Isok, Hendrik Rohtoja, Martin Riimaa
Hea ja selge kaart, kust erinevad kooliteed välja joonistuvad.
Võiks veel lisada juurde ka liikumisviisid, millega kooli tulete.
Võru Kreutzwaldi Kool / Sipsikud
Oliver Olesk, Remy Raudsepp, Marcus Saar, Tehor Kookmaa
Reis kooli. Meie 8.a klassis õpib 21 õpilast. Nendest 19 õpilast elab Võru linnas. Linnas elavatest õpilastest 79% tuleb kooli jalgsi, 11% rattaga ja 10% tuuakse kooli autoga. Seega 90% linnas elavatest õpilastest armastab liikumist. Kaks õpilast elab väljaspool linna, Põlvamaal Vana- Koiolas 15 km kaugusel ja Võrumaal Puusepa külas 7 km kaugusel. Nemad tulevad kooli autoga (kaardil). Leidsime Võru Kagukeskuse juures inimeste poolt sissetallatud raja. Võru Kesklinna pargis oli mänguväljaku juures ka sissetallatud rada, mis hiljem ehitati teeks (fotodel).
Väga põhjalik töö, kus olete suurepäraselt teinud lausa küsitluse ja statistika välja arvutanud! Ja
vaadates, et enamus lapsi tuleb kooli jalgsi, on õige samm uurida lähemalt ka kooli ümbruse teid ja
nende kvaliteeti. Isetekkelised teed, mida kaardistasite, annavad märku, kust inimesed tegelikult käia
tahavad ja kuhu oleks vaja korralikum kõnnitee rajada (ja on ka ühes kohas juba tehtud).
Töö edasiarendusena oleks võimalik lasta kõigil kaardistada näiteks huvitavaid ja koledaid objekte
ning ohtlikke kohti kooliteel.
Põltsamaa Ühisgümnaasium / PÜG 7c
Joonistasime oma kooliteedest skeemi. Kooliteed on erineva pikkusega, lühemaid käime enamasti jalgsi, pikemal teel tuleb kasutada ka bussi või autoga liikumist. Tuleme kooli ka erinevatest suundadest, see tähendab erinevaid tänavaid pidi.
Hea lihtne skeem, mis koos kirjeldusega annab hästi edasi kõige esmase info teekondade kohta (kahjuks ainult osad liikumisviiside pildid on pisut peitu jäänud). Mida võiks skeemile lisada, on suunad või sihtkohad, mis noolte teises otsas on, et ka mittekohalikud natuke paremini pildis orienteeruks.
Võru Kreutzwaldi Kool / Jane ja Helena
Jane Mustrik
Helena Ploom
Meie kooli õpilased lähevad kooli väga ootusärevalt ja hea tujuga, just nagu meie kooli sööklasse. Kui tunnikell heliseb, tormavad kõik sööma, sest koolikokkade valmistatud toit on lihtsalt imehea. Otseloomulikult oleme ääretult kurvad kui pole koolipäev, just nagu siis, kui söökla on kinni.
Originaalne lähenemine kajastades hoopis liikumisi siseruumides.
Ka siseruume võib tõesti näha liikumisruumina, kus nii trepid kui koridoride laiused näiteks mõjutavad
meie kogemusi või ka seda, kuhu meil üldse on võimalik kohale jõuda kui näiteks jalg on kipsis.
Huvitav oleks jälgida, kuidas lapsed liiguvad koolimajas sees ja koridorides: kas rohkem segiläbi või
korralikult suundade kaupa nagu autoliiklus. Ja kui mingisse ruumi on võimalik jõuda mitut teed mööda,
siis kas mõni neist on populaarsem ja miks?
Kommenteerivad: Merlin Rehema
Merlin Rehema on liikuvusspetsialist, kes teeb koostööd erinevate ruumilise planeerimise konsultatsiooniettevõtetega ning Tallinna Ülikooli kultuurigeograafia programmi doktorant, kes on spetsialiseerunud jalgsi liikumisele ning selle toetamisele planeerimismeetmetega. Teadlasena huvitab teda linnas jalgsi liikumise kui transpordiviisi analüüsimine, kuid linnaplaneerija ja aktivistina soovib ta lisaks panustada ka paremasse linnakeskkonda. Ta lahendab linnas kõndimise probleeme nii oma doktoritöös, kui ka oma päevatöös ja läbi mittetulundusühingu Eesti Jalakäijate Liit algatuste. Lisaks on ta Tallinna Ülikoolis õpetanud ka jalakäijasõbralike keskkondade planeerimist, organiseerinud 2016. aastal avalikku debatti Arvamusfestivalil ning jaganud meedias oma arvamusi ja teadmiseid linnatranspordi planeerimise osas .