Sorteeri:

Tiim

/

Ülesanne

Kärdla Põhikool / Kuldsed kartulid Kärdla Põhikool / Teletupsud Saue Gümnaasium / Nora Saue Gümnaasium / Daniel Saue Gümnaasium / Suitsuandur Saue Gümnaasium / Maasikad Saue Gümnaasium / Kermo lemmikud gangsterid Saue Gümnaasium / LL Püha Johannese Kool / Värvilised kustukummid Pelgulinna Gümnaasium / PelguRUUM Võru Kreutzwaldi Kool / Sipsikud Elva Gümnaasium / Elva Männikasvud Antsla Gümnaasium / Hauka arhitektid Avinurme Gümnaasium / Heiko, Ott ja Märt Avinurme Gümnaasium / Reeno ja Miina Avinurme Gümnaasium / Artur, Matthias ja Reimo Pähklimäe Gümnaasium / Der Betonmischer Pähklimäe Gümnaasium / Gelrina Pähklimäe Gümnaasium / StreamLining Pähklimäe Gümnaasium / Toxicity Pähklimäe Gümnaasium / Robotic Pähklimäe Gümnaasium / Gaudi õed Pähklimäe Gümnaasium / Kunst Pähklimäe Gümnaasium / Angelitos Lasnamäe Vene Gümnaasium / Tublid tüdrukud Lasnamäe Vene Gümnaasium / GLHF (Good luck, have fun) Lasnamäe Vene Gümnaasium / Bugs Bunny Lasnamäe Vene Gümnaasium / Workout gang Lasnamäe Vene Gümnaasium / Noorus Lasnamäe Vene Gümnaasium / Päästjad Lasnamäe Vene Gümnaasium / LVGg Soldino Gümnaasium / Tüdrukud Soldino Gümnaasium / Kassipojad Soldino Gümnaasium / Inglikesed Soldino Gümnaasium / Lendoravake Soldino Gümnaasium / Tembumehed Soldino Gümnaasium / Kakukene Suure-Jaani Gümnaasium / Mia ja Triin Põltsamaa Ühisgümnaasium / STEN Põltsamaa Ühisgümnaasium / PÜG 7b Põltsamaa Ühisgümnaasium / PÜG 7c Võru Kreutzwaldi Kool / Jane ja Helena Salme Põhikool / Team Salmekad

Ülesanne #4b: Reis kooli

Uurige kooli saabumise teekondi.

Kommenteerivad: Merlin Rehema

Merlin Rehema on liikuvusspetsialist, kes teeb koostööd erinevate ruumilise planeerimise konsultatsiooniettevõtetega ning Tallinna Ülikooli kultuurigeograafia programmi doktorant, kes on spetsialiseerunud jalgsi liikumisele ning selle toetamisele planeerimismeetmetega. Teadlasena huvitab teda linnas jalgsi liikumise kui transpordiviisi analüüsimine, kuid linnaplaneerija ja aktivistina soovib ta lisaks panustada ka paremasse linnakeskkonda. Ta lahendab linnas kõndimise probleeme nii oma doktoritöös, kui ka oma päevatöös ja läbi mittetulundusühingu Eesti Jalakäijate Liit algatuste. Lisaks on ta Tallinna Ülikoolis õpetanud ka jalakäijasõbralike keskkondade planeerimist, organiseerinud 2016. aastal  avalikku debatti Arvamusfestivalil ning jaganud meedias oma arvamusi ja teadmiseid linnatranspordi planeerimise osas .

 

 

Saue Gümnaasium / Nora

Nora Lepp

Ma valisin selle teema, sest mulle tundus see huvitav ja tähtis. Igal hommikul vaatame me aknast välja, kontrollime termomeetrit ja uurime, mis ilm on. Igaks juhuks vaatame ka telefonis olevat ilmateadet.
Selle järgi valime riided ja teeme oma igapäevaseid plaane.

Kommenteerivad:

Merlin Rehema

Põnev valik uurimisteemaks, sest tõesti ka ilm mõjutab väga palju meie liikumist.
Võiksid ka kirja panna, millised ilmad olid vaatlusperioodil ja kas see mõjutas kuidagi sinu teekonda või liikumisviisi nendel päevadel.


Saue Gümnaasium / Kermo lemmikud gangsterid

Andri Sults, Ott Tihvan, Henri Isok, Hendrik Rohtoja, Martin Riimaa

Kommenteerivad:

Merlin Rehema

Hea ja selge kaart, kust erinevad kooliteed välja joonistuvad.
Võiks veel lisada juurde ka liikumisviisid, millega kooli tulete.


Võru Kreutzwaldi Kool / Sipsikud

Oliver Olesk, Remy Raudsepp, Marcus Saar, Tehor Kookmaa

Reis kooli. Meie 8.a klassis õpib 21 õpilast. Nendest 19 õpilast elab Võru linnas. Linnas elavatest õpilastest 79% tuleb kooli jalgsi, 11% rattaga ja 10% tuuakse kooli autoga. Seega 90% linnas elavatest õpilastest armastab liikumist. Kaks õpilast elab väljaspool linna, Põlvamaal Vana- Koiolas 15 km kaugusel ja Võrumaal Puusepa külas 7 km kaugusel. Nemad tulevad kooli autoga (kaardil). Leidsime Võru Kagukeskuse juures inimeste poolt sissetallatud raja. Võru Kesklinna pargis oli mänguväljaku juures ka sissetallatud rada, mis hiljem ehitati teeks (fotodel).

Kommenteerivad:

Merlin Rehema

Väga põhjalik töö, kus olete suurepäraselt teinud lausa küsitluse ja statistika välja arvutanud! Ja vaadates, et enamus lapsi tuleb kooli jalgsi, on õige samm uurida lähemalt ka kooli ümbruse teid ja nende kvaliteeti. Isetekkelised teed, mida kaardistasite, annavad märku, kust inimesed tegelikult käia tahavad ja kuhu oleks vaja korralikum kõnnitee rajada (ja on ka ühes kohas juba tehtud).
Töö edasiarendusena oleks võimalik lasta kõigil kaardistada näiteks huvitavaid ja koledaid objekte ning ohtlikke kohti kooliteel.


Põltsamaa Ühisgümnaasium / PÜG 7c

Joonistasime oma kooliteedest skeemi. Kooliteed on erineva pikkusega, lühemaid käime enamasti jalgsi, pikemal teel tuleb kasutada ka bussi või autoga liikumist. Tuleme kooli ka erinevatest suundadest, see tähendab erinevaid tänavaid pidi.

Kommenteerivad:

Merlin Rehema

Hea lihtne skeem, mis koos kirjeldusega annab hästi edasi kõige esmase info teekondade kohta (kahjuks ainult osad liikumisviiside pildid on pisut peitu jäänud). Mida võiks skeemile lisada, on suunad või sihtkohad, mis noolte teises otsas on, et ka mittekohalikud natuke paremini pildis orienteeruks.


Võru Kreutzwaldi Kool / Jane ja Helena

Jane Mustrik
Helena Ploom

Meie kooli õpilased lähevad kooli väga ootusärevalt ja hea tujuga, just nagu meie kooli sööklasse. Kui tunnikell heliseb, tormavad kõik sööma, sest koolikokkade valmistatud toit on lihtsalt imehea. Otseloomulikult oleme ääretult kurvad kui pole koolipäev, just nagu siis, kui söökla on kinni.

Kommenteerivad:

Merlin Rehema

Originaalne lähenemine kajastades hoopis liikumisi siseruumides.
Ka siseruume võib tõesti näha liikumisruumina, kus nii trepid kui koridoride laiused näiteks mõjutavad meie kogemusi või ka seda, kuhu meil üldse on võimalik kohale jõuda kui näiteks jalg on kipsis.
Huvitav oleks jälgida, kuidas lapsed liiguvad koolimajas sees ja koridorides: kas rohkem segiläbi või korralikult suundade kaupa nagu autoliiklus. Ja kui mingisse ruumi on võimalik jõuda mitut teed mööda, siis kas mõni neist on populaarsem ja miks?


Oled jõudnud lehekülje lõppu.

Lehekülge ei leitud, vabandame!