Sorteeri:
Tiim
/
Ülesanne
Ülesanne #5: Käik objektile
Kooli ümberkujundamist vajava koha analüüs.
Pähklimäe Gümnaasium / Angelitos
Nikita Ovsjannikov, Krystyna Panshenko, Alyssya Mihkailova.
Otsustasime oma söögituba vahetada.
1. See on oluline koht, sest siin inimestel on võimalus rahulikult süüa ja suhelda, kui teile meeldib
vaikuses olla
2. Seda kohta meelitavad kõige rohkem õpilased (tüdrukud ja poisid)
3. Suhtlus, meeleolu, igav
4. Liiguvad õpilased vaikselt, ilma järske liigutusi tegemata
5. Siin on palju toole ja laudu, need on paigutatud ühtlaselt, nii et inimesed saaksid kõndida
6. Kuulete palju hääli, mis omavahel suhtlevad ja mitmesuguseid teemasid arutavad
7. See lõhnab mitmesuguste vürtside ja toidu järele
8. seal on piisavalt hea valgustus
9. Tunneme end siin mugavalt, sest võime end rahulikult tunda, aega veeta, süüa ja rääkida
Soldino Gümnaasium / Tüdrukud
Marija Moor,Maria Grishina
Avinurme Gümnaasium / Artur, Matthias ja Reimo
Artus, Reimo, Mattias
1. Miks on see koht koolimajas oluline?
Koolisöökla on oluline ,sest siit saavad söögist endale õpilased energiat edasiseks päevaks.
Kui seda kohta ei oleks ,siis ei oleks õpilastel jaksu õppida.
2. Kes seda kohta kõige rohkem kasutavad?
Seda kohta kasutavad kõige rohkem õpilased ja kasutajaskond on mitmekesine.
3. Millised kolm erilist sõna kirjeldaksid just seda kohta koolimajas?
Magus ,soolane ,energiaallikas.
4. Kuidas siin liigutakse? Millise tempoga?
Liiklus on siin rahulik ,laudade vahelt saadakse oma kohale ning pärast minnakse otse välja.
5. Milline on selle koha sisustus?
Sisustus on üsna lihtne ja hästi paigutatud.Pildi järgi tunneb kohe ära ,et tegu sööklaga.
6. Kuidas see koht kõlab? Milliseid hääli on siin kuulda? Kuidas inimesed räägivad? Millest nad
räägivad?
Siin kuuleb nugade ja kahvlite kraapimist, rääkimist
Inimesed räägivad üsna valjult
Räägivad elust, spordist, autodest, arvutimängudest.
7. Mismoodi siin lõhnab?
Maitsvalt ,kuid mitte alati ,sest see sõltub inimeste maitsetest.
8. Milline on valgus? Kas siin on helge või hämar?
Valgus on selles ruumis üsna hele.
Hommikuti on hämaram kui lõunal ,kuna õues on veel taevas tume.
Lõunal on õues juba palju heledam ,mis tõttu on valgust palju.
9. Kuidas sa ennast siin tunned?
Tunnen ennast hästi ja mugavalt ,kuna toit annab vajaliku energia.
Pähklimäe Gümnaasium / Gaudi õed
Jana Ilina
Anastassia Bobõleva
Eva Berzin
1. Miks on see koht koolimajas oluline?
Selle koha olulisus tuleb selle asukohast - meie objekt asub muusikakabineti juures. Seda ei
kasutatakse, aga kui me muutuksime objekti, see koht võik elavaks saada.
2. Sellepärast, et meie koht asub nii muusikakabinetti kui ka aula juures, selle lähedal on aina palju
inimesi (rohkem õpilasi, aga on õpetajad). Iga vahetusaja jooksul (15min) seal joostakse, mängitakse
ja hüüdakse, aga tunni jooksul tavaliselt seal üldse pole inimesi.
3. Ajakohatu, segav, silmapaistav
4. On kaks varianti: kiire või kiikumatu. Sõltub ainult ajast (vahetund/tund)
5. Koht pakkub sind fantaseerida: uksed on puhtad, seinaf on tavalised, aga kui sa võid ettekujuda,
kuidas see kõik võib välja näha, kui sa ainult malisid seda, sinu pilk muutub. Seal pole vaja teisi
asju, sest mitte kedagi ei puhata siin rahalikult. Koha seisund oleneb ainult võrvidest.
6. Seal on raske midagi kuulata, sest on nii palju erinevaid hääle, aga kui proovida sii saad aru, et
rohkem naeritakse.
7. Seal on söökla lõhn, sest see uks on söökla kõrval.
8. Seal on hea valgastus: aknad on kõrval.
9. Mõnikord ma tunnen enda näärviiselt seal, sest kõrval on keemiakabinet, aga keemia on raske aine.
Veel, kui lapsed jooksevad, tunnen ebakomfortselt ja aktiivselt.
Võru Kreutzwaldi Kool / Sipsikud
Oliver Olesk, Marcus Saar, Remy Raudsepp, Tehor Kookmaa
Ümberkujundatavaks objektiks valisime koolis 3.korruse koridori vasakpoolse osa. Ruumi sisustuse muutmisega tahame, et meil oleks tegutsemiseks rohkem võimalusi.
Karl Erik: Asukohavalik on laiahaardeline, sest kõigis nõukoguaegsetes koolimajades on kuskil ikka
mõni koridor, mis võib olla renoveeritud, aga on alles jätnud igava mulje. Analüüsis on kõike märgatud
ja ma ei leia, et oleks vaja objektile analüüsi juurde teha. Tublid!
Liikumise mõttes võib muidugi proovida juba ette, et kuidas oleks inimeste liikumine, kui paigutada
näiteks toolid või lilled risti koridorile ette (muidugi õpetajate loaga).
Kommenteerivad: EKA arhitektuuriteaduskonna tudengid
Eesti Kunstiakadeemia arhitektuuri ja linnaplaneerimise õppekavalt kaasa löövad aktiivsed tudengid on teise kursuse üliõpilane Karl Erik Miller ning magistrandid Merilin Kaup, Elina Liiva, Margus Tammik ja Ann Kristiin Entson, vilistlased Eva-Liisa Lepik ja Liisa Valdmann, kes täiendavad end magistriõppes kunstihariduse ja muinsuskaitse vallas.
Sisearhitektuuri erialalt annavad õpilastele tagasisidet teise kursuse tudengid Regina Kaasik, Celine-Cathy Raaga, Sanna-Betty Jaanimaa ning kolmanda kursuse üliõpilane Andrea Miku. Lisaks Karolin Kaup, kes on eriala vilistlane ning koordineerib Kooliruum’20 programmi.