Sorteeri:
Tiim
/
Ülesanne
Ülesanne #5: Käik objektile
Kooli ümberkujundamist vajava koha analüüs.
Pähklimäe Gümnaasium / StreamLining
Vladislav Podlegajev, Denis Poznyak 11.a
Это школьная библиотека. Она наиболее популярное место среди учеников, поскольку здесь есть где присесть и можно сделать какие-либо задания в удобной обстановке. В среднем на перемене в библиотеке находится 9 учеников, которые выполняют задания, готовятся к олимпиадом или общаются. Это место умиротворенное. Ученики в основном спокойно сидят. Библиотека обставлена полками с книгами для разных возрастных групп, также есть служебное помещение, где хранится основной объем литературы. Здесь уютно и светло, люди стараются не мешать друг другу.
Lasnamäe Vene Gümnaasium / LVGg
Arina Golub
Elizaveta Konovalova
Karoliina Kaskpeit
Tere!
See on LVG gang
See on meie kooli klass number 209a ajalugu. Seal meil toimub loodusõpetus . Me tahaksime seal muutma
järgmised asjad : tahaksime lisada aknad , panna uued kardinad (teise värvi), panna uued kellad natuke
suuremaid ja keskel , et oleks natuke suurem valamu .
Küsimused :
•1•See ruum on oluline, sest seal lapsed õppivad loodusõpetus ja geograafia .Ilma selle klassi oleks
vähe ruumi , et õppida.
•2•Sellel klassi rohkem kasutavad lapsed (õpilased). Seal lapsed õppivad palju uut asja meie loodusest
ja teises asjad .
Siin on 22 inimest
•3•päikene ,ebatavaline,ilus
•4• fotod on all
•5•mina mõtlen et klassis on puudu suure maailmakaardi.Mina mõtlen et meie klassi on vaja rohkem lille
ja taimi mida annavad palju õhku.
•6•seal on palju helisid.Seal võib kuulda tuult mis puhub aknast,lapse või õpetaja häält.Seal lapsed
räägivad oma teemades ,ja kui algab tund siis võib kuulda õpetaja häält kes jutustab uue teemat.
•7•Selle klassi sees lõhnab alati kohviga.Jah,see lõhn on seal alati
•8•Selle klassi sees on palju valgust,sest see klass asub päikese poolel.
•9•Me tunneme selle klassi sees hästi,sest seal on palju valgust ja palju heid inimesi.
Kiidan valikut. Olete suurepäraselt suutnud analüüsida ruumi heli ja valgust. Need on väga olulised
osad igas ruumis. Mulle meeldib, et olete enamasti positiivseid külgi leidnud.Ärge piirduge vaid
maailmakaardi või suuremate kelladega. Mõelge, kuidas saaksite inimesele edasi anda vaid vaadates, et
tegu on loodusõpetuse või geograafia klassiga. Kuidas saaksite muuta klassiruumi erilisemaks nii
õpilastele kui ka õpetajale?
Tublid olete ja jään ootama järgmist ülesannet!
Lasnamäe Vene Gümnaasium / GLHF (Good luck, have fun)
Jegor Melnikov
Erik Udu
Nikita Volkov
Nikta Bogatov
Ibragimov Artjom
1. Ma tahan lisada sinna pandi pink, sest kui me istusime põrandal ja meil on määrdunud teksad ja
pidi teksad tihti pesema, aga kui on pingid on kõik puhas.
2. Ma tahan, et lisada automaat koos toiduga, sest kui me ootame sööklat, me tahame süüa ja enne
sööklat saab seal suupisteid osta.
3. Me tahame lisada mingi ilusat või lahedat pilti, sest kui oleks pilt siis ei ole nii hall ja tühi,
ning kui pilt on siis on ilus ja ei ole hallikas, ja veel kunstnikud võivad maalida pilti.
Liisa: Kümme punkti asukohavaliku eest! Söökla järjekord on suurepärane näide kooli elurütmist. Ja
üks väheseid kohti, kus kõik õpilased omavahel igapäevaselt kohtuvad. Tore, et olete mõelnud
lahendusi, kuidas ooteaega huvitavamaks teha ja sellele, mis ruumist puudu on. Mis võiks veel ruumi
üksluisust vähendada? Kas kunstiteos saaks olla ka ruumiline. Või äkki saab ruumist endast kujuneda
kuntiteos selle materjale, vorme ja värve muutes.
Oleks väga põnev näha skeemi sööklajärjekorra liikumisest. Millised võiksid olla alternatiivsed
trajektoorid? Võite mõni vahetund sõpradega erinevaid võimalusi katsetada. Äkki saaks järjekord
liikuda sirgjoone asemel hoopis siksakis. Nii saaksid järjekorra erinevad osad omavahel põimuda ja
tekiks võimalus teiste õpilastega suhelda. Või võiks järjekorrast teha hoopis takistusraja, kus tuleb
hüpata, ronida ja kummardada - kasutada oma keha teisel viisil kui koolitundides.
Lasnamäe Vene Gümnaasium / Bugs Bunny
Andrei Maljutin,Kirill Minajev
1)See koht on oluline,sest see on üks klassidest,kus iga päev möödub 6-7 tundi.Ilma selle kohata kool oleks võimalik,aga vene keele tundide arv igal klassil väheneks.Koolis on 1200 õpilast ja kõik need peavad vene keelt õppima ja kui klassi poleks, siis oleks kõigel vähem vene keele tunde.
2)Seda kohta kasutavad paljud inimesed erinevas vanuses nii poisid kui ka tüdrukud,õpetajad ja
õpilased.Selle ruumi kasutajad on väga mitmekülgsed.
Ja selles klassis need inimesed saavad uusi grammatikareeglid teada.
Vaatlesime rohkem kui 10 minutit ja saime aru,et võime loendada ainult õpilasi,kellel on seal tund ja paar õpetajat,mis käivad ja küsivad teine teiselt infot.
3)Kurbus,tarkus ja uni.
Need sõnad,sest tavaliselt meil vene keel toimub õppepäeva lõpus kui kõik on juba kurvad, väsinud ja
tahavad koju.
4)Siin käiakse rahuliku tempoga.Kuidas liigutakse on skeemil.
Tänan huvitavate ja tähelepanelike vastuste eest küsimustele. Vene keele klass täidab tõesti
õpilaste vene keele õppimises olulist rolli! Märksõnad kurbus, tarkus ja uni annavad hea tõuke
edasiseks. Kuidas saaks ruum muuta õpilasi rõõmsamaks ja energilisemaks ning veelgi rohkem rõhku panna
tarkusele?
Esitatud pilt koos tekstiga annab olustikku hästi edasi, tublid! Võite mõelda, kuidas mõjutavad teid
selles ruumis olevad värvid ja materjalid.
Edasiseks ümberkujundamiseks soovitan joonistada analüüsiks ka praeguse ruumi plaani, kuhu märkida
peale inimeste liikumise jooned erinevates situatsioonides. Näiteks leidke õpilaste liikumisteekonnad
oma kohtadele tunni alguses ja klassist välja tunni lõpus. Kas tunni ajal toimub samuti liikumist? Ehk
liigub siis ringi õpetaja, kes käib õpilasi abistamas, või käivad õpilased tahvlile midagi kirjutamas?
Kas praegune paigutus võimaldab veel erinevaid liikumisi ruumis?
Küsimustik aga jätkub küsimustega 5-9, enne järgmise ülesande esitamist soovitan needki punktid läbi
mõelda :) Jõudu!
Põltsamaa Ühisgümnaasium / PÜG 7c
Valisime ruumiks kooli söökla. Seda külastavad peaaegu kõik õpilased iga päev, sellepärast on see väga tähtis ruum.
Celine-Cathy Raaga:
Mulle meeldib, et te valisite ühiskasutatava ruumi, kust käivad päevas läbi mitu klassitäit- sellel
kohal on suur väärtus. Kuna te kirjutasite palju sellest, et seal on palju lärmi ja kolistamist siis
võiks ehk mõelda, kuidas seda probleemi lahendada- kas oleks vaja teistsugusest materjalist mööblit?
Kas laudade paigutus võiks olla parem? Mida vaikse ruumi loomeks vaja on?
Hea töö ja edu!
Kommenteerivad: EKA arhitektuuriteaduskonna tudengid
Eesti Kunstiakadeemia arhitektuuri ja linnaplaneerimise õppekavalt kaasa löövad aktiivsed tudengid on teise kursuse üliõpilane Karl Erik Miller ning magistrandid Merilin Kaup, Elina Liiva, Margus Tammik ja Ann Kristiin Entson, vilistlased Eva-Liisa Lepik ja Liisa Valdmann, kes täiendavad end magistriõppes kunstihariduse ja muinsuskaitse vallas.
Sisearhitektuuri erialalt annavad õpilastele tagasisidet teise kursuse tudengid Regina Kaasik, Celine-Cathy Raaga, Sanna-Betty Jaanimaa ning kolmanda kursuse üliõpilane Andrea Miku. Lisaks Karolin Kaup, kes on eriala vilistlane ning koordineerib Kooliruum’20 programmi.