Sorteeri:

Tiim

/

Ülesanne

Kärdla Põhikool / Kuldsed kartulid Kärdla Põhikool / Teletupsud Saue Gümnaasium / Nora Saue Gümnaasium / Daniel Saue Gümnaasium / Suitsuandur Saue Gümnaasium / Maasikad Saue Gümnaasium / Kermo lemmikud gangsterid Saue Gümnaasium / LL Püha Johannese Kool / Värvilised kustukummid Pelgulinna Gümnaasium / PelguRUUM Võru Kreutzwaldi Kool / Sipsikud Elva Gümnaasium / Elva Männikasvud Antsla Gümnaasium / Hauka arhitektid Avinurme Gümnaasium / Heiko, Ott ja Märt Avinurme Gümnaasium / Reeno ja Miina Avinurme Gümnaasium / Artur, Matthias ja Reimo Pähklimäe Gümnaasium / Der Betonmischer Pähklimäe Gümnaasium / Gelrina Pähklimäe Gümnaasium / StreamLining Pähklimäe Gümnaasium / Toxicity Pähklimäe Gümnaasium / Robotic Pähklimäe Gümnaasium / Gaudi õed Pähklimäe Gümnaasium / Kunst Pähklimäe Gümnaasium / Angelitos Lasnamäe Vene Gümnaasium / Tublid tüdrukud Lasnamäe Vene Gümnaasium / GLHF (Good luck, have fun) Lasnamäe Vene Gümnaasium / Bugs Bunny Lasnamäe Vene Gümnaasium / Workout gang Lasnamäe Vene Gümnaasium / Noorus Lasnamäe Vene Gümnaasium / Päästjad Lasnamäe Vene Gümnaasium / LVGg Soldino Gümnaasium / Tüdrukud Soldino Gümnaasium / Kassipojad Soldino Gümnaasium / Inglikesed Soldino Gümnaasium / Lendoravake Soldino Gümnaasium / Tembumehed Soldino Gümnaasium / Kakukene Suure-Jaani Gümnaasium / Mia ja Triin Põltsamaa Ühisgümnaasium / STEN Põltsamaa Ühisgümnaasium / PÜG 7b Põltsamaa Ühisgümnaasium / PÜG 7c Võru Kreutzwaldi Kool / Jane ja Helena Salme Põhikool / Team Salmekad

Ülesanne #5: Käik objektile

Kooli ümberkujundamist vajava koha analüüs.

Kommenteerivad: EKA arhitektuuriteaduskonna tudengid

Eesti Kunstiakadeemia arhitektuuri ja linnaplaneerimise õppekavalt kaasa löövad aktiivsed tudengid on teise kursuse üliõpilane Karl Erik Miller ning magistrandid Merilin Kaup, Elina Liiva, Margus Tammik ja Ann Kristiin Entson, vilistlased Eva-Liisa Lepik ja Liisa Valdmann, kes täiendavad end magistriõppes kunstihariduse ja muinsuskaitse vallas.
Sisearhitektuuri erialalt annavad õpilastele tagasisidet teise kursuse tudengid Regina Kaasik, Celine-Cathy Raaga, Sanna-Betty Jaanimaa ning kolmanda kursuse üliõpilane Andrea Miku. Lisaks Karolin Kaup, kes on eriala vilistlane ning koordineerib Kooliruum’20 programmi.

 

Lasnamäe Vene Gümnaasium / Päästjad

Darja Karpina, Arina Kuldsaar, Alisa Astrelina

Me oleks pannud kappid seina juurde ja keskel oleksime pannud pufikud, et nende peal istudes saaks lugeda raamatud.
1. Raamatukogus hoitakse raamatuid, mida me saame võtta koju ja lugeda või lugeda kooliraamatukogus täielikus vaikuses. Sinna ka tuuakse kooliõpikud, mida pärast me sealt võtame. Me arvame, et raamatukogu on tähtis, sest seal on mugavam hoida kõik raamatud ja õpikud,et mitte hoida neid näiteks panipaigas

2. Seda kasutavad kõik,aga rohkem õpilased,et lugeda raamatud või võtta kooliõpikud. Rohkem kasutavad lapsed 1.-5. klassini.

3.Atmosfäärne
Raamatute lõhn
Vaikne

4.Seal liigutakse rahulikult. Mitte kiire tempoga, sest saad vastu kappi minna ja raamatud saavad sulle pähe kukkuda.

5. Sisustus on kooskõlas tegevustega. Seal kõik on heledates ja rahulikudes toonides. Mitte midagi ei ole ärritavama panev. Seal on võimalik koguda oma mõtteid ja rahulikult puhata.

6.Raamatukogus on alati vaikne,sest teised inimesed saavad sel ajal lugeda.Mõnikord võite ikkagi kuulda,kuidas inimesed räägivad.Nad saavad rääkida oma isiklikudel teemadel või arutada erinevaid raamatuid.

7.Kohe raamatukogusse minnes ei lõhna see midagi,aga mõne aja pärast võite nuusutada vanu raamatuid,mis siin juba pikka aega seisavad.

8.Valgus on helge.Raamatukogus aknad on suured ja kui ilm on ilus,siis see muutub väga kergeks.Kui ilm on paha,siis on pime ja lülitatakse tuli sisse.

9.Meie tunneme end väga hästi,sest raamatukogus on vaikne,rahulikult,mugav,mitte keegi ei sega ja suudab keskenduda.

Kommenteerivad:

EKA arhitektuuriteaduskonna tudengid

Küsimustikust jäi mulje, et teile meeldib see koht ja olete sellega rahul, kuid mul tekkis küsimus, kui palju seda raamatukogu muidu kasutatakse ja kas teised ka seal lugemas tahavad käia? Soovitan seda kohta mõnda aega jälgida ja tähelepanekuid teha, näiteks kui palju inimesi seal käib ja kaua seal viibitakse.
Kuna tegemist on raamatukoguga, on seal vaja raamatuid otsida ja ringi liikuda, aga ka rahulikult istuda ja keskenduda. Fotode järgi tundub, et praeguse paigutusega saab seal vaid ühes kohas laua taga istuda ning riiulite vahel liikuda. Järgmise sammuna võiks mõõta ruumi pikkuse, laiuse ja kõrguse ning proovida paigutada plaanil mööbli nii, nagu te küsimustiku alguses olete välja pakkunud. Nii saab joonistades katsetada, kas kõik vajalik, mis selles ruumis peab olema, ka sinna teistmoodi ära mahub.
Soovitan edasi mõelda, kuidas saaks mööbli paigutuse või mõnes kohas hämarama ja teises kohas eredama valgusega privaatsust tekitada. Kas põrand võiks mõnes kohas olla pehme, näiteks vaibaga kaetud? Kas saaks raamatud kuidagi niimoodi paigutada, et tekiks rohkem ruumi niisama rahulikuks ajaveetmiseks? Kuidas saaks raamatukogust teha sellise ruumi, kuhu õpilased tahavad tulla?
Soovin teile palju põnevaid ideid!


Pähklimäe Gümnaasium / Kunst

Riietusruum.
Selle koha tähtsus on see, et kõik, kes kooli tulevad, lähevad riietusruumist läbi. Enamasti kasutavad seda õpilased, kuid kooli tulevad ka teised külastajad. Lähedane, pime, ebamugav. Kõige sagedamini kiirustavad inimesed klassidesse, nii et nad ei viibi pikka aega riietusruumis. Suur osa kohast pole seotud ja trellid loovad vangla illusiooni, justkui hoitaks lapsi koolis jõuga, mis muudab selle koha vähem mugavaks. Kõige sagedamini räägivad inimesed siin kodutöödest ja tundidest, jätavad hüvasti ja tervitavad üksteist. See lõhnab söögituba tolmu ja kohati maitsva toidu järele. Enamasti on pime, kuid seal on aknad. Arvan, et peame kasutama rohkem ruumi, sest nüüd on lapsed rahvast täis ja loovad koolist lahkudes tohutu järjekorra.

Kommenteerivad:

EKA arhitektuuriteaduskonna tudengid

Merilin Kaup : Kohta kirjeldades on märgatud väga olulisi aspekte, nagu näiteks see, et trellidega liigendatud garderoob loob mulje, nagu oleks tegemist vanglaga. Kuna garderoob on kõigi kooli kasutajate jaoks esimene ruum kuhu sisenetakse, siis võiks sealt saadav emotsioon olla pigem positiivne ja inspireeriv sissejuhatus koolipäeva, mitte tekitada tunnet, et ollakse tulnud vanglasse.Kuigi te pole lisanud pilti, eeldan et trellide all peate silmas tüüpilist kooligarderoobi lahendust, kus igale klassile on eraldatud nn kongikene. Nõustun, et sellise korralduse puhul on järjekord lihtne tekkima, kuna kõik õpilased ei mahu korraga sinna oma riideid võtma ning liikumine on raskendatud. Võite kujutleda, kuidas muutuks garderoobi atmosfäär, kui neid konge ja trelle seal ei oleks ning selle asemel oleks avatud garderoob ? Võibolla oleks seal siis ka rohkem valgust ? Selleks et valguseprobleemi lahendada, tulebki välja selgitada, miks seal pime on ? Kas asi on mainitud trellides, põhjapoole suunatud akendes, aknaid varjestavates puudes, kas akende ette on tõmmatud kardinad, seinad värvitud tumeda tooniga või on probleemiks miski muu ? Selgitades välja, mis muudab ruumi pimedaks, saate kujutleda, kuidas võiks selle vea kõrvaldada - kui põhjuseks on näiteks kardinad, saab need lihtsalt eemaldada, mõnel muul juhul võib abi olla hubase värvitooniga valgustite lisamisest.
Kokkuvõttes oli ruumi kirjeldus väga head ning olete tähele pannud nii mõndagi olulist. Võiksite lisada ka pildid ja plaani, nii oleks veelgi parem ettekujutus sellest, millise ruumiga on tegemist.


Lasnamäe Vene Gümnaasium / Noorus

Laura,Sofia,Sofija,Darja

Siin on toiduga automaat.Kuna seal on toit,seda kasutakse piisavalt sageli. Rohkem seda kasutavad õpilased,sest õpetajad käivad puhvetis.
Me kirjeldaks seda kohta nii:vaikne,pime ja jahe.(sest see asub ukse lähedal.)
Siin liigutakse aeglaselt.Ruumi on piisavalt.Lähedal on lift ja seisab trepp. Me arvame,et siin peaks olema mingi diivan. Siin on vaikne,aga on kuuldav uste müra. Lõhnab siin mingi ehitusmaterjalide järele. Valgust on vähe ja seega on üsna pime, aga see on isegi hea. Sest annab kohale mugavust ja hubasust.Me tunneme ennast seal hästi.

Kommenteerivad:

EKA arhitektuuriteaduskonna tudengid

Fotode pealt tundub, et tegemist on koridori osaga, kus on eredad laevalgustid ja asjad, mida mujale pole panna. Võiksite seda kohta veel vaadelda 10 minuti jooksul ja analüüsida, kui palju inimesi sealt läbi käib. Aitaks ka plaan koos mööbliga, kuhu märkida nooltega ka liikumissuunad.
Kas sellel kohal võiks olla hoopis mingi teema? Kuna seal on toiduautomaat, siis võiks toiduteemat kuidagi sisustuses, värvides või materjalides näidata?
Võiksite mõelda, kuidas saaks seda kohta kutsuvamaks ja meeldivamaks muuta. Kas saaks ka muu valgustusega meeleolu mõjutada?


Salme Põhikool / Team Salmekad

Tomi Pulk, Raiko Treirat

See ülesanne oli hea ettevalmistus viimasele kolmele ülesandele, pidime vastama küsimustele, tegema paar fotot ja lõpus joonistama plaani ruumist, mida tahame muuta.
Ülesanne andis meile paar head ideed, mida teha tulevikus selle ruumiga, ülesande lahendamine oli suhteliselt kerge, kuid aeganõudev.

Kommenteerivad:

EKA arhitektuuriteaduskonna tudengid

Merilin Kaup: Olete andnud analüüsiga hea ülevaate ruumi olemusest ! Väga hea tähelepanek, et keeruline on tunda ennast mugavalt ruumis kus pole mingit sisustust ega kusagil puhata või lõõgastuda, eriti juhul, kui tegemist on kohaga, kus põhiliselt viibitakse tunni algust oodates. Soovitan mitte piirduda tavapäraste istumiskohtade lisamisega, vaid läheneda probleemile pisut laiemalt. Inimesed tänapäeval istuvad üha rohkem ning see põhjustab erinevaid terviseprobleeme. Tihtipeale peavad füsioterapeudid ravima liigsest istumisest tekitatud vaevusi ravivõimlemise harjutustega, mis koosnevad põhimõtteliselt nendest samadest liikumistest, mida inimene sooritaks, et istuda põrandale maha, tõusta üles, kükitada, haarata midagi puu otsast, ronida, hüpata jne. Nii koolimajad kui kodud on suures osas täidetud mööbliga, mis muudab meie liikumise ampluaad üksluisemaks ja sellest tulenevaid probleeme ei lahenda paar korda nädalas toimuv kehalise kasvatuse tund. Seetõttu julgustaksin teid mõtlema puhke-ja lõõgastumiskohtadele, mis võimaldavad erinevaid kehaasendeid ega sunni inimest ühte staatilisse asendisse. Võib mõelda millestki, mis sobib näiteks lamamiseks, rätsepistes istumiseks, kükitamiseks, rippumiseks, pea peal seismiseks, ronimiseks jne.

Panen siia paar vahvat näidet ka, mida võite uurida:

https://freight.cargo.site/w/750/i/2c8e957e8f1742c76903579df2e18def04afe92f83a275b1e637176602f5b8f6/thisispaper_magazine_peter_opsvik_5.jpg (Peter Opsviki Globe Garden)

https://www.pinterest.com/pin/643381496746204901/ (Verner Pantoni Phantasy Landscape)

https://www.pinterest.com/pin/283515739028304393/ (Verner Pantoni Living Tower )

https://www.pinterest.com/pin/AVjx7B6jf5-ML2Sk5FY6aQQ7ec1S4wPw8sP9GvSuMR5U1E0tDeo_Jus/ (Veel igasuguseid näiteid)

https://www.pinterest.com/pin/48202658481674923/ (Veel igasuguseid näiteid)

Soovitan kindlasti teil endil veel näiteid otsida ning lasta mõttel lennata ! Ruumi ja mööblit ei pea ilmtingimata vaatama üksteisest eraldatud elementidena, neist võib mõelda kui maastikust.


Saue Gümnaasium / LL

1. Me valisime enda objektiks karderoobi vahe kus õpilased oma riideid hoiavad. Seda peetakse tähtsaks, sest nad hoiavad oma riideid ja trennikotte seal. Meie arust poleks ilma selle kohata koolis võimalik olla, sest õpilastel poleks kuhugi oma asju panna ja siis nad peaksid neid terve koolipäeva kaasas tassima.
2. •Seda kasutavad kõik õpilased. Seal enamasti riietutakse. •Me vaatlesime seda kohta kell 14.30-14.35. 15 minutit peale seda kui enamasti kõigil tunnid lõppevad. Meie karderoobi vahest oli siis 26 inimest. Mõned riietusid seal aga mõned õpilased võtsid oma riided ja läksid sealt ära, seal oli väga kitsas.
3. Meie iseloomustaksime seda sõnadega lärmakas(sest seal on palju inimesi kes räägivad), porine (sest praegu on selline aastaaeg kus jalanõudega tulub palju pori) ja rahvarohke (sest seal on palju inimesi)
4. Seal polegi enamasti võimalik liikuda, sest seal on väga palju inimesi. Kõik lihtsalt suruvad ennast üksteistest läbi.
5. Seal on põlemal pool seina pingid ja nende pinkide all restid kus hoitakse jalanõusid ning seal on ka nagid. Seal võiks rohkem ruumi olla.
6. Seal on lärmakas sest see koht asub kohas kus ümber on väga palju inimesi ning seda on sinna vägahästi kuulda.
7. Seal polegi mingit erilist lõhna.
8. Seal on suhteliselt hea valgus.
9. Ebamugavalt, sest seal pole ruumi liikuda ja kõik on su über.

Kommenteerivad:

EKA arhitektuuriteaduskonna tudengid

Elina:

Tere!

Väga hea ning põhjaliku analüüsi olete teinud! Garderoob on tõepoolest oluline koht koolis. Seal on peaaegu alati korraga väga palju inimesi, sest tunnid algavad ja lõppevad ju samal ajal. Teie kirjeldusest tulevad välja mitmed probleemid, mis asukohaga seotud. Tundub, et ruum on disainitud vaid asjade ja funktsiooni (milleks ruumi vaja on) järgi. See tähendab, et jopedel ja jalanõudel on seal mugav olla ning need mahuvad tõepoolest nii väiksele alale ära, kuid inimestel on seal väga ebamugav - kuna korraga kasutab ruumi palju inimesi, siis peaks see palju suurem olema.

Leian, et tegemist on huvitava kohaga ning väljakutsuva ülesandega. Tuleb välja, et oma olemuselt on garderoob üsna konfliktne koht - ta justkui peaks samal ajal olema suur ja väike. Inimeste pärast suur, kuid kuna enamiku ajast on seal vaid asjad, siis ei ole mõtet seda suurt teha - asjad mahuvad ju ka väga väikesele alale ära.


Oled jõudnud lehekülje lõppu.

Lehekülge ei leitud, vabandame!