Sorteeri:
Tiim
/
Ülesanne
Ülesanne #5: Käik objektile
Kooli ümberkujundamist vajava koha analüüs.
Lasnamäe Vene Gümnaasium / Päästjad
Darja Karpina, Arina Kuldsaar, Alisa Astrelina
Me oleks pannud kappid seina juurde ja keskel oleksime pannud pufikud, et nende peal istudes saaks
lugeda raamatud.
1. Raamatukogus hoitakse raamatuid, mida me saame võtta koju ja lugeda või lugeda kooliraamatukogus
täielikus vaikuses. Sinna ka tuuakse kooliõpikud, mida pärast me sealt võtame. Me arvame, et
raamatukogu on tähtis, sest seal on mugavam hoida kõik raamatud ja õpikud,et mitte hoida neid näiteks
panipaigas
2. Seda kasutavad kõik,aga rohkem õpilased,et lugeda raamatud või võtta kooliõpikud. Rohkem kasutavad lapsed 1.-5. klassini.
3.Atmosfäärne
Raamatute lõhn
Vaikne
4.Seal liigutakse rahulikult. Mitte kiire tempoga, sest saad vastu kappi minna ja raamatud saavad sulle pähe kukkuda.
5. Sisustus on kooskõlas tegevustega. Seal kõik on heledates ja rahulikudes toonides. Mitte midagi ei ole ärritavama panev. Seal on võimalik koguda oma mõtteid ja rahulikult puhata.
6.Raamatukogus on alati vaikne,sest teised inimesed saavad sel ajal lugeda.Mõnikord võite ikkagi kuulda,kuidas inimesed räägivad.Nad saavad rääkida oma isiklikudel teemadel või arutada erinevaid raamatuid.
7.Kohe raamatukogusse minnes ei lõhna see midagi,aga mõne aja pärast võite nuusutada vanu raamatuid,mis siin juba pikka aega seisavad.
8.Valgus on helge.Raamatukogus aknad on suured ja kui ilm on ilus,siis see muutub väga kergeks.Kui ilm on paha,siis on pime ja lülitatakse tuli sisse.
9.Meie tunneme end väga hästi,sest raamatukogus on vaikne,rahulikult,mugav,mitte keegi ei sega ja suudab keskenduda.
Küsimustikust jäi mulje, et teile meeldib see koht ja olete sellega rahul, kuid mul tekkis küsimus,
kui palju seda raamatukogu muidu kasutatakse ja kas teised ka seal lugemas tahavad käia? Soovitan seda
kohta mõnda aega jälgida ja tähelepanekuid teha, näiteks kui palju inimesi seal käib ja kaua seal
viibitakse.
Kuna tegemist on raamatukoguga, on seal vaja raamatuid otsida ja ringi liikuda, aga ka rahulikult
istuda ja keskenduda. Fotode järgi tundub, et praeguse paigutusega saab seal vaid ühes kohas laua taga
istuda ning riiulite vahel liikuda. Järgmise sammuna võiks mõõta ruumi pikkuse, laiuse ja kõrguse ning
proovida paigutada plaanil mööbli nii, nagu te küsimustiku alguses olete välja pakkunud. Nii saab
joonistades katsetada, kas kõik vajalik, mis selles ruumis peab olema, ka sinna teistmoodi ära
mahub.
Soovitan edasi mõelda, kuidas saaks mööbli paigutuse või mõnes kohas hämarama ja teises kohas eredama
valgusega privaatsust tekitada. Kas põrand võiks mõnes kohas olla pehme, näiteks vaibaga kaetud? Kas
saaks raamatud kuidagi niimoodi paigutada, et tekiks rohkem ruumi niisama rahulikuks ajaveetmiseks?
Kuidas saaks raamatukogust teha sellise ruumi, kuhu õpilased tahavad tulla?
Soovin teile palju põnevaid ideid!
Pähklimäe Gümnaasium / Kunst
Riietusruum.
Selle koha tähtsus on see, et kõik, kes kooli tulevad, lähevad riietusruumist läbi. Enamasti kasutavad
seda õpilased, kuid kooli tulevad ka teised külastajad. Lähedane, pime, ebamugav. Kõige sagedamini
kiirustavad inimesed klassidesse, nii et nad ei viibi pikka aega riietusruumis. Suur osa kohast pole
seotud ja trellid loovad vangla illusiooni, justkui hoitaks lapsi koolis jõuga, mis muudab selle koha
vähem mugavaks. Kõige sagedamini räägivad inimesed siin kodutöödest ja tundidest, jätavad hüvasti ja
tervitavad üksteist. See lõhnab söögituba tolmu ja kohati maitsva toidu järele. Enamasti on pime, kuid
seal on aknad. Arvan, et peame kasutama rohkem ruumi, sest nüüd on lapsed rahvast täis ja loovad
koolist lahkudes tohutu järjekorra.
Merilin Kaup : Kohta kirjeldades on märgatud väga olulisi aspekte, nagu näiteks see, et trellidega
liigendatud garderoob loob mulje, nagu oleks tegemist vanglaga. Kuna garderoob on kõigi kooli
kasutajate jaoks esimene ruum kuhu sisenetakse, siis võiks sealt saadav emotsioon olla pigem
positiivne ja inspireeriv sissejuhatus koolipäeva, mitte tekitada tunnet, et ollakse tulnud
vanglasse.Kuigi te pole lisanud pilti, eeldan et trellide all peate silmas tüüpilist kooligarderoobi
lahendust, kus igale klassile on eraldatud nn kongikene. Nõustun, et sellise korralduse puhul on
järjekord lihtne tekkima, kuna kõik õpilased ei mahu korraga sinna oma riideid võtma ning liikumine on
raskendatud. Võite kujutleda, kuidas muutuks garderoobi atmosfäär, kui neid konge ja trelle seal ei
oleks ning selle asemel oleks avatud garderoob ? Võibolla oleks seal siis ka rohkem valgust ? Selleks
et valguseprobleemi lahendada, tulebki välja selgitada, miks seal pime on ? Kas asi on mainitud
trellides, põhjapoole suunatud akendes, aknaid varjestavates puudes, kas akende ette on tõmmatud
kardinad, seinad värvitud tumeda tooniga või on probleemiks miski muu ? Selgitades välja, mis muudab
ruumi pimedaks, saate kujutleda, kuidas võiks selle vea kõrvaldada - kui põhjuseks on näiteks
kardinad, saab need lihtsalt eemaldada, mõnel muul juhul võib abi olla hubase värvitooniga valgustite
lisamisest.
Kokkuvõttes oli ruumi kirjeldus väga head ning olete tähele pannud nii mõndagi olulist. Võiksite
lisada ka pildid ja plaani, nii oleks veelgi parem ettekujutus sellest, millise ruumiga on tegemist.
Lasnamäe Vene Gümnaasium / Noorus
Laura,Sofia,Sofija,Darja
Siin on toiduga automaat.Kuna seal on toit,seda kasutakse piisavalt sageli. Rohkem seda kasutavad
õpilased,sest õpetajad käivad puhvetis.
Me kirjeldaks seda kohta nii:vaikne,pime ja jahe.(sest see asub ukse lähedal.)
Siin liigutakse aeglaselt.Ruumi on piisavalt.Lähedal on lift ja seisab trepp. Me arvame,et siin peaks
olema mingi diivan. Siin on vaikne,aga on kuuldav uste müra. Lõhnab siin mingi ehitusmaterjalide
järele. Valgust on vähe ja seega on üsna pime, aga see on isegi hea. Sest annab kohale mugavust ja
hubasust.Me tunneme ennast seal hästi.
Fotode pealt tundub, et tegemist on koridori osaga, kus on eredad laevalgustid ja asjad, mida mujale
pole panna. Võiksite seda kohta veel vaadelda 10 minuti jooksul ja analüüsida, kui palju inimesi sealt
läbi käib. Aitaks ka plaan koos mööbliga, kuhu märkida nooltega ka liikumissuunad.
Kas sellel kohal võiks olla hoopis mingi teema? Kuna seal on toiduautomaat, siis võiks toiduteemat
kuidagi sisustuses, värvides või materjalides näidata?
Võiksite mõelda, kuidas saaks seda kohta kutsuvamaks ja meeldivamaks muuta. Kas saaks ka muu
valgustusega meeleolu mõjutada?
Salme Põhikool / Team Salmekad
Tomi Pulk, Raiko Treirat
See ülesanne oli hea ettevalmistus viimasele kolmele ülesandele, pidime vastama küsimustele, tegema
paar fotot ja lõpus joonistama plaani ruumist, mida tahame muuta.
Ülesanne andis meile paar head ideed, mida teha tulevikus selle ruumiga, ülesande lahendamine oli
suhteliselt kerge, kuid aeganõudev.
Merilin Kaup: Olete andnud analüüsiga hea ülevaate ruumi olemusest ! Väga hea tähelepanek, et keeruline on tunda ennast mugavalt ruumis kus pole mingit sisustust ega kusagil puhata või lõõgastuda, eriti juhul, kui tegemist on kohaga, kus põhiliselt viibitakse tunni algust oodates. Soovitan mitte piirduda tavapäraste istumiskohtade lisamisega, vaid läheneda probleemile pisut laiemalt. Inimesed tänapäeval istuvad üha rohkem ning see põhjustab erinevaid terviseprobleeme. Tihtipeale peavad füsioterapeudid ravima liigsest istumisest tekitatud vaevusi ravivõimlemise harjutustega, mis koosnevad põhimõtteliselt nendest samadest liikumistest, mida inimene sooritaks, et istuda põrandale maha, tõusta üles, kükitada, haarata midagi puu otsast, ronida, hüpata jne. Nii koolimajad kui kodud on suures osas täidetud mööbliga, mis muudab meie liikumise ampluaad üksluisemaks ja sellest tulenevaid probleeme ei lahenda paar korda nädalas toimuv kehalise kasvatuse tund. Seetõttu julgustaksin teid mõtlema puhke-ja lõõgastumiskohtadele, mis võimaldavad erinevaid kehaasendeid ega sunni inimest ühte staatilisse asendisse. Võib mõelda millestki, mis sobib näiteks lamamiseks, rätsepistes istumiseks, kükitamiseks, rippumiseks, pea peal seismiseks, ronimiseks jne.
Panen siia paar vahvat näidet ka, mida võite uurida:
https://freight.cargo.site/w/750/i/2c8e957e8f1742c76903579df2e18def04afe92f83a275b1e637176602f5b8f6/thisispaper_magazine_peter_opsvik_5.jpg (Peter Opsviki Globe Garden)
https://www.pinterest.com/pin/643381496746204901/ (Verner Pantoni Phantasy Landscape)
https://www.pinterest.com/pin/283515739028304393/ (Verner Pantoni Living Tower )
https://www.pinterest.com/pin/AVjx7B6jf5-ML2Sk5FY6aQQ7ec1S4wPw8sP9GvSuMR5U1E0tDeo_Jus/ (Veel igasuguseid näiteid)
https://www.pinterest.com/pin/48202658481674923/ (Veel igasuguseid näiteid)
Soovitan kindlasti teil endil veel näiteid otsida ning lasta mõttel lennata ! Ruumi ja mööblit ei pea ilmtingimata vaatama üksteisest eraldatud elementidena, neist võib mõelda kui maastikust.
Saue Gümnaasium / LL
1. Me valisime enda objektiks karderoobi vahe kus õpilased oma riideid hoiavad. Seda peetakse
tähtsaks, sest nad hoiavad oma riideid ja trennikotte seal. Meie arust poleks ilma selle kohata koolis
võimalik olla, sest õpilastel poleks kuhugi oma asju panna ja siis nad peaksid neid terve koolipäeva
kaasas tassima.
2. •Seda kasutavad kõik õpilased. Seal enamasti riietutakse. •Me vaatlesime seda kohta kell
14.30-14.35. 15 minutit peale seda kui enamasti kõigil tunnid lõppevad. Meie karderoobi vahest oli
siis 26 inimest. Mõned riietusid seal aga mõned õpilased võtsid oma riided ja läksid sealt ära, seal
oli väga kitsas.
3. Meie iseloomustaksime seda sõnadega lärmakas(sest seal on palju inimesi kes räägivad), porine (sest
praegu on selline aastaaeg kus jalanõudega tulub palju pori) ja rahvarohke (sest seal on palju
inimesi)
4. Seal polegi enamasti võimalik liikuda, sest seal on väga palju inimesi. Kõik lihtsalt suruvad
ennast üksteistest läbi.
5. Seal on põlemal pool seina pingid ja nende pinkide all restid kus hoitakse jalanõusid ning seal on
ka nagid. Seal võiks rohkem ruumi olla.
6. Seal on lärmakas sest see koht asub kohas kus ümber on väga palju inimesi ning seda on sinna
vägahästi kuulda.
7. Seal polegi mingit erilist lõhna.
8. Seal on suhteliselt hea valgus.
9. Ebamugavalt, sest seal pole ruumi liikuda ja kõik on su über.
Elina:
Tere!
Väga hea ning põhjaliku analüüsi olete teinud! Garderoob on tõepoolest oluline koht koolis. Seal on peaaegu alati korraga väga palju inimesi, sest tunnid algavad ja lõppevad ju samal ajal. Teie kirjeldusest tulevad välja mitmed probleemid, mis asukohaga seotud. Tundub, et ruum on disainitud vaid asjade ja funktsiooni (milleks ruumi vaja on) järgi. See tähendab, et jopedel ja jalanõudel on seal mugav olla ning need mahuvad tõepoolest nii väiksele alale ära, kuid inimestel on seal väga ebamugav - kuna korraga kasutab ruumi palju inimesi, siis peaks see palju suurem olema.
Leian, et tegemist on huvitava kohaga ning väljakutsuva ülesandega. Tuleb välja, et oma olemuselt on garderoob üsna konfliktne koht - ta justkui peaks samal ajal olema suur ja väike. Inimeste pärast suur, kuid kuna enamiku ajast on seal vaid asjad, siis ei ole mõtet seda suurt teha - asjad mahuvad ju ka väga väikesele alale ära.
Kommenteerivad: EKA arhitektuuriteaduskonna tudengid
Eesti Kunstiakadeemia arhitektuuri ja linnaplaneerimise õppekavalt kaasa löövad aktiivsed tudengid on teise kursuse üliõpilane Karl Erik Miller ning magistrandid Merilin Kaup, Elina Liiva, Margus Tammik ja Ann Kristiin Entson, vilistlased Eva-Liisa Lepik ja Liisa Valdmann, kes täiendavad end magistriõppes kunstihariduse ja muinsuskaitse vallas.
Sisearhitektuuri erialalt annavad õpilastele tagasisidet teise kursuse tudengid Regina Kaasik, Celine-Cathy Raaga, Sanna-Betty Jaanimaa ning kolmanda kursuse üliõpilane Andrea Miku. Lisaks Karolin Kaup, kes on eriala vilistlane ning koordineerib Kooliruum’20 programmi.