Sorteeri:

Tiim

/

Ülesanne

Kärdla Põhikool / Kuldsed kartulid Kärdla Põhikool / Teletupsud Saue Gümnaasium / Nora Saue Gümnaasium / Daniel Saue Gümnaasium / Suitsuandur Saue Gümnaasium / Maasikad Saue Gümnaasium / Kermo lemmikud gangsterid Saue Gümnaasium / LL Püha Johannese Kool / Värvilised kustukummid Pelgulinna Gümnaasium / PelguRUUM Võru Kreutzwaldi Kool / Sipsikud Elva Gümnaasium / Elva Männikasvud Antsla Gümnaasium / Hauka arhitektid Avinurme Gümnaasium / Heiko, Ott ja Märt Avinurme Gümnaasium / Reeno ja Miina Avinurme Gümnaasium / Artur, Matthias ja Reimo Pähklimäe Gümnaasium / Der Betonmischer Pähklimäe Gümnaasium / Gelrina Pähklimäe Gümnaasium / StreamLining Pähklimäe Gümnaasium / Toxicity Pähklimäe Gümnaasium / Robotic Pähklimäe Gümnaasium / Gaudi õed Pähklimäe Gümnaasium / Kunst Pähklimäe Gümnaasium / Angelitos Lasnamäe Vene Gümnaasium / Tublid tüdrukud Lasnamäe Vene Gümnaasium / GLHF (Good luck, have fun) Lasnamäe Vene Gümnaasium / Bugs Bunny Lasnamäe Vene Gümnaasium / Workout gang Lasnamäe Vene Gümnaasium / Noorus Lasnamäe Vene Gümnaasium / Päästjad Lasnamäe Vene Gümnaasium / LVGg Soldino Gümnaasium / Tüdrukud Soldino Gümnaasium / Kassipojad Soldino Gümnaasium / Inglikesed Soldino Gümnaasium / Lendoravake Soldino Gümnaasium / Tembumehed Soldino Gümnaasium / Kakukene Suure-Jaani Gümnaasium / Mia ja Triin Põltsamaa Ühisgümnaasium / STEN Põltsamaa Ühisgümnaasium / PÜG 7b Põltsamaa Ühisgümnaasium / PÜG 7c Võru Kreutzwaldi Kool / Jane ja Helena Salme Põhikool / Team Salmekad

Ülesanne #5: Käik objektile

Kooli ümberkujundamist vajava koha analüüs.

Kommenteerivad: EKA arhitektuuriteaduskonna tudengid

Eesti Kunstiakadeemia arhitektuuri ja linnaplaneerimise õppekavalt kaasa löövad aktiivsed tudengid on teise kursuse üliõpilane Karl Erik Miller ning magistrandid Merilin Kaup, Elina Liiva, Margus Tammik ja Ann Kristiin Entson, vilistlased Eva-Liisa Lepik ja Liisa Valdmann, kes täiendavad end magistriõppes kunstihariduse ja muinsuskaitse vallas.
Sisearhitektuuri erialalt annavad õpilastele tagasisidet teise kursuse tudengid Regina Kaasik, Celine-Cathy Raaga, Sanna-Betty Jaanimaa ning kolmanda kursuse üliõpilane Andrea Miku. Lisaks Karolin Kaup, kes on eriala vilistlane ning koordineerib Kooliruum’20 programmi.

 

Pähklimäe Gümnaasium / Der Betonmischer

Dmitri Vassiljev

Ma valisin meie kooli garderoobi. Arvan, et see ei näe hästi välja.
!!! Skeemis on ainult osa garderoobist (algus ,2 garderoobiruumi). Ma tegin alguse skeemi, sest meie garderoob on suur ja piklik (jätkub paremale), aga skeemi põhjal võib inimene endale ette kujutada, kuidas näeb meie garderoobiruum välja. Kõik ruumid näevad ühesuguselt välja ja neid on palju.
1. Selleta ei saaks opilased oma õuriided koolis säilitada õppimise ajaks.
2. Suurem osa, saab inimene õpilasi seal märgata. Õpetajaid seal ei märka inimene üldse.
3. Jõuk, stress, müra
4. Kuidas inimesed liikuvad, sõltub ajast. Kui, näiteks, tund algab, siis garderoobis ei ole liikumine intensiivne ja inimesi on vähe - rahulik koht. Kui liikumine on intensiivne (õpepäeva lõpp), on olemas nii palju inimesi. Kiiresti liikuda seal ei ole võimalik, sest garderoobis asuvad inimesed tihedalt teineteise vastu. See on nii, sest palju õpilasi peavad kooridorides liikuda. Nii mõjub koht liikumisele.
5. Kõik nagu tavalises garderoobis: varnad, garderoobiruumid igale klassile, õueriided, vahetujalatsid jne.
6. Sageli, mõned inimesed vestlevad ja kõige täpsem heli kirjeldus seal on inimeste vestluste müra. Kui inimesi on vähe ja ei vestle, valitseb seal vaikus.
7. Lõhnab, nagu ...
väljaspool.
8. Tehivalgustamist kasutatakse, kui väljaspool on pime. Kui ei, siis kasutatakse päevavalgust. Suurem osa, ei ole valgus seal hele.
9. Ma tuunen end seal ebamugavalt, sest privaatruumi on vähe või ei ole üldse.

Kommenteerivad:

EKA arhitektuuriteaduskonna tudengid

Regina Kaasik:

Kõik su tähelepanekud on väga olulised! Tõepoolest on kõikide väga isiklikud esemed seal nii avatud kohas. Justkui ei ole kontrolli ega kindlustunnet oma asjade suhtes.
Dünaamiline liikumine on samuti hea ja huvitav tähelepanek, kuna üks ja sama ruum on ühel sekundil nii hõivatud, et sa ei pääse isegi välja. Ja teisel hetkel nii tühi, et lausa kõhe.
Kõikidele õpilastele on üks paik, sama süsteemiga. Kuigi tegelikult, nagu sa isegi mainid, on inimesed erinevad, ning sooviksid näiteks oma nurgakest, kuhu teised vabalt ligi ei pääseks (kapp või muu kinni käiv paik). :)
See ruumiline olukord tekitab väga palju põnevust ja küsimust, kuna paljudes koolides, pole sellele aastakümneid tähelepannu pööratud. Väga palju võimalusi mõelda, kuidas see kõigile meeldivaks ruumiks muuta nii, et ei toimuks lärmamist ja kõik end omamoodi hästi tunneksid.

Väga asjalikult analüüsitud!! :)


Püha Johannese Kool / Värvilised kustukummid

Liise ja Mariann Suurhans

Valisime vaatlusaluseks paigaks Püha Johannese kooli B-sissepääsu.
Uurimistulemused esitame küsimuste/vastuste vormis.

1. Miks on see koht koolimajas oluline?

Paljud inimesed käivad sealt läbi, sest see on alternatiivne viis kooli sisenemiseks(lisaks peasissepääsule). Mitme klassi õpilastele, kelle klass asub juhtumisi samas koolimaja tiivas, kus valitud koht on see ainuvõimalik tee oma koduklassi.

2. Kes seda kohta kõige rohkem kasutavad?

Kasutajaskond on üsna mitmekesine. Valitud kohast käivad igapäevaselt läbi eri vanuses õpilased, õpetajad ja lapsevanemad.

3. Vaatle kohta 10 minutit. Mitu inimest loendad? Kes nad on? Mida nad teevad? Kirjuta üles vaatluse teostamise kellaaeg. Kuidas võis kellaaeg vaatlustulemusi mõjutada?

Ruumi läbis täpselt 40 inimest. Need olid õpetajad, õpilased ja lapsevanemad, kes tulid kooli 9.46-9.56.

4. Millised kolm erilist sõna kirjeldaksid just seda kohta koolimajas?

Porine, jahe, segamini.

5. Kuidas siin liigutakse?

Skeem on esitatud lisana.

6. Milline on selle koha sisustus?

Sisustus ei ole kooskõlas koha tegevustega. Puuduvad istumiskohad ja riiulid jalanõude jaoks. Üle on seifid mille peal praegu istutakse.

6. Kuidas see koht kõlab?

Helisid on kuulda sööklast ja õuest. Aeg-ajalt on kuulda ukse paukumist. Inimesed räägivad normaalse ja valju häälega. Tihti räägitakse, et mis täna söögiks on.

7. Mismoodi siin lõhnab?

Sööklast tuleb söögi lõhna ja õuest värsket õhku. See lõhn on siin peaaegu alati.

7. Milline on valgus?
Valitud kohas on natuke hämar. See on seotud ka ilma ja kellaajaga.

8. Kuidas sa ennast siin tunned?

Ma tunnen ennast uurimisaluses kohas erinevalt. Olenevalt sellest, kuhu poole suundun kas kooli või koju.

9. Mõõda see koht ära. Joonista plaan. Märgi juurde ka ruumi kõrgus.

Mõõtühik : jalanõu (teise klassi õpilase roheline sandaal nr 32)

Pikkus: 14
Laius: 17
Kõrgus: 10

Mõõtmisskeem on esitatud lisana.

Kommenteerivad:

EKA arhitektuuriteaduskonna tudengid

Regina Kaasik:

Tublisti analüüsitud. Lisatud joonis annab väga palju juurde. Kui teksti lugedes kujutasin ühte ette, siis pilti vaadates ja selgitavaid noole jälgides sain suhteliselt täpse tunde sellest, mida teie seal ruumis tunda võite. See kipub ikka nii olema, seega on väga oluline igasugune illustratsioon, mis vähegi teisele su tunnet spetsiifilisemalt edasi annab. Tublid!
Sisustuse koha pealt on head tähelepanekud. Kuid minule jäi näiteks kõlama pori ja istumise kohad. Huvitav, et tahetakse istuda seal, kus on porine. :D Kui see ruum iseenesest sümpaatsena tundub, siis võib-olla on mõni äge ruumiline lahendus (+süsteem), kuidas seda pori ära hoida?! Võib-olla on porisus sellele ruumile huvitavalt omapärane ja see ongi selline pori käik. Põnev on otsida, mille võlu teie meelest just eriti põnevalt selle ruumi ja inimeste vahel kõige rohkem kokku läheb. Tundub väga potentsiaalne ruum olevat!

Ootan põnevusega jätku. :)


Lasnamäe Vene Gümnaasium / Workout gang

Igor Gavrilov, Mihhail Jefremov, Dima Tsarynnyy

Mini-Info Selle ruumi kohta:

Esimesel pildil me näeme meie Inglise-Vene-Muusika klass. See pild näitab, kuidas ta välja näeb, kui kegi ei ole siin.õpilased tavaliselt panevad
toolid laua peale, selleks et oli rohkem ruumi.

Mida me saaksime sellel ruumil täiendada? Mida muutuma?:

1. Esimesed kaks mustad jooned näitavad, et me võiksime tõmba lauad nii et olli mingi 2-3 joon ja üks-kaks tühimiku, selleks et õpilased/õpetajad, saaksid normalselt mina sellel ruumil.
2. Teisel pildil on õpetaja koht, seal võiks olla vähem kohta, selleks et olleks ruumidel rohkem kohta.
3. Pildil me näeme kohta, kus on piano. Seal on kõik korras, aga võiks olla panna seda nii, et oli vähem kohta.
4. Ja viimane, mida me saaksime muuta, see on kappid, õpetaja võiks panna ühe ja väiksem kapp, selleks et olli palju ruumi, siis seal võiks panna mingi instrument või automaat koos joogiga!

Küsimustele vastamine:

1. Meile meeldib see koht, sest seal on kaks meie lemmiktundi - inglise keel ja muusika! Teiseks, see on väga huvitav koht! Kui ei oleks seda kohta, ei oleks vene keele tunni või vähem inglise või muusika tunde.
2.Ei, seda kohta kasutatakse nagu teisi kabinette. Jah, see on mitmekesine. Siin õpitakse tavaliselt vene keelt või muusikat.
10 minuti pärast on klassis juba 10 inimest, nad istuvad telefonis, või räägivad.
3. Huvitav, kreativne ja ilus.
4. Seal liigutakse tavaliselt, tavalise tempoga, seal ei ole reegleid, kuidas liikuda.
Seal tavaliselt õpime ainult vene keelt ja kõik.
5. Sellele küsimusele on vastus eelmistes vastustes olemas.
6. Seal tavaliselt on vaikus. Tavalised tunnihääled.
7. Jah, see lõhn on tavaline.
8. Siin on helge ja akende mõjutab klassi värv ja muudab seda avaramaks ja mugavamaks.
9. Meie tunneme ennast siin tavaliselt mugavalt. Siin meil on hea olla.

Kommenteerivad:

EKA arhitektuuriteaduskonna tudengid

Karolin Kaup: Olete läinud sammu edasi: anlüüsinud oma klassiruumi leides kitsaskohad ja pakkunud juba välja võimalikke lahendusi. Saan aru, et põhiliseks probleemiks on ruumipuudus ja ebaühtlane jaotus. Liiga palju vaba ruumi õpetaja laua ja klaveri ümbruses, kitsikus klassi tagumises otsas. Olete kaardistanud ka oma vajadused - võimalus kustutada mugavalt janu ja mahutada rohkem instrumente muusikaklassi. Kiitus, analüüs on arusaadav ja teie ettepanekud asjakohased!
Proovige veel paberil erinevaid paigutusi, kuidas lahendada need probleemid. Ehk nõuab see uutmoodi koolimööbli disainimist või olukorra kardinaalset pea peale pööramist - kes ütles, et õpetaja laud peab olema kõige ees? Kindlasti ärge unustage küsida õpetajalt, millised on tema ruumilised vajadused tunni läbiviimiseks? Leidke üles parim lahendus kõigile.
Analüüsige samuti, kas joogiautomaat on parim lahendus? Kas soovite kasutada plastiktopse? Kuhu paigutada tassiriiul?
Mõelge veel, mille poolest on see klass eriline või mille poolest võiks see olla silmapaistev? Proovige see miski üles leida ja rõhutage seda. Milline on teie unistuste klassiruum? Nüüd on võimalus see luua!


Saue Gümnaasium / Kermo lemmikud gangsterid

Andri Sults, Ott Tihvan, Henri Isok, Martin Riimaa, Hendrik Rohtoja

1. Kuna seal on gümnaasiumi õpilsate garderoob ja seal saavad oodata õpilased oma trenne või huviringe.
2. Seda kohta kasutavad paljud õpilased. Algklassidest kuni gümnaasiumi õpilasteni.
27 õpilast, kes ootavad kas oma järgmiseid tunde, huviringe või trenne.
3. Väga avar ja lärmakas.
4. Nii kiire kui ka aeglasema tempoga. Liigutakse iga suunas.
Kuna ruum on suur, siis on ruumi ka liikumiseks aga vahest kui on rahvarohkem võib olla kitsam.
5. Kõike on parajalt aga sisustus võiks olla teine.
6. Ruum on suur ja see tõttu on ka kaja ja inimesed räägivad ka üpris valjult.
7. Mingisugust tugevat lõhna ei ole aga ruumis on taimed ja kui neile lähemale minna võib tunda nende lõhna.
8. Valgust on kuna seal on suured aknad ja lampe on.
9. Tunne on hea aga ilma pusa või kampsunita võib hakata külm.

Kommenteerivad:

EKA arhitektuuriteaduskonna tudengid

Margus Tammik:
Ootamine võib olla teinekord väga sisukas tegevus ja siin tundub seda ainest olevat. Paistab, et terve kooli õpilased käivad siit päeva jooksul läbi, ning huvitav oleks sellesse sekkuda näiteks pisikeste liigutustega, ning vaadelda tekkivaid reaktsioone.
Teie jälgimistest tundub, et hubasust ja rahu on puudu. Seda ilmselge avaruse ja suure hulga inimeste tõttu. Mõelge edasi, kuidas oleks teil endal meeldiv seal olla ka siis kui kõik korraga vahetunnis on?
Proovige ka mõelda, kuidas saaks helitugevust alla tuua ja vaadelge mõnda teist nurka kooli peal, kus rahu nauditakse. Mis on sealsed elemendid ja kas neid saaks ka siin kasutada?


Elva Gümnaasium / Elva Männikasvud

Arvi Laidvee, Marko Pihlik, Deimo Sarapson

Kooli ümberkujundamist vajava koha analüüs

Koolimajas ringiliikudes märkasime nii mõndagi, mis tahaks värskendust, aga meie valisime
kohe oma koduklassi. See ruum on kasutuses terve koolipäeva ulatuses, seega vaatlemine
toimus põhiliselt peale tunde.
Parema tulemuse saamiseks vastas igaüks eraldi etteantud küsimustele. Seejärel
kirjutasime välja erinevad ja sarnased vaatlustulemused ning tegime kokkuvõtted.
1. Miks on see koht koolimajas oluline?
Meie tiimi arvates on tähtsamad märksõnad järgmised: eesti keel ja kirjandus,
loomingulisus, loovus, suhtlus, arenemine, populaarne. Seda klassi kasutavad igal
koolipäeval 7. - 12. klassi õpilaste poolt
2. Kes seda kohta kõige rohkem kasutavad?
Kasutajaskond on terve koolipere, kes tuleb õppima ühte maailma raskemat keelt
(heas mõttes).
3. Millised kolm sõna kirjeldaksid just seda kohta koolimajas?
Kolm erilist sõna, mis seda klassi kirjeldavad on järgmised: valge, inspireeriv, oma
ajalooga.
4. Kuidas siin liigutakse? Skeem
Klassiruumis kõndimine osutus pigem aeglaseks. Klassi sisenemisel liigutakse enda
kohtadele, tunni lõppedes lahkuvad õpilased sama rada pidi klassiruumist välja, seega
tihedalt asetsevad lauad ja toolid mõjutavad liikumistrajektoori.
5. Milline on selle koha sisustus?
Klassis on uued lauad ja toolid, valge tahvel, õpetaja töökoht ning väga vana ja
kulunud, pruun seinakapp. Ruumis on kraanikauss, mis asub tagaseinas.
6. Kuidas see koht kõlab?
Klassi sisene kõla tekib vastavalt olukorrale. Tavaliselt on kuulda tunnis taustaks
JAZZ muusikat ja tunni teemalist juttu, kuid vahepeal on klassis ka vaikus.
7. Mismoodi siin lõhnab?
Mingit erilist lõhna klassis ei ole, võibolla natuke tunneb raamatute aroomi
8. Milline on valgus?
Klassi valgust mõjutavad kellaajad. Meeskonna andmete põhjal on päikesepaiste ajal
valge ning ka siis valge, kui põlevad lambid. Kui väljas on pime, siis on klassiruumis
pimedus.
9. Kuidas sa ennast siin tunned?
Meeskonna arvates on klassiruum hetkel üsna tavapärane, aga me näeme võimalust klassi
muuta mugavamaks ja omapärasemaks.
Mõõda see koht ära. Joonistada plaan ja märkida ka ruumi kõrgus

Kommenteerivad:

EKA arhitektuuriteaduskonna tudengid

Ann Kristiin Entson:
Olete teinud väga tubli analüüsi, mille abil on ka minul, kes ma selles ruumis kunagi viibinud ei ole, väga lihtne seda klassiruumi ette kujutada. Klassiruumi skeem on kenasti teostatud, eriti põnev oleks näha seda, kui õpilaste ja õpetaja liikumised oleksid märgitud erinevate värvidega, see aitaks eriti selgelt eristada, kus ja kuidas keegi liigub. Sellist liikumist võiksite ühes tunnis jälgida ja üles märkida, võib-olla leiate sealt huvitavat infot, näiteks õpetaja lemmiku seisukoha või kõige tihedama ja hõredama "liiklusega" koridori.
Teie skeem toob väga hästi esile, kui ühetaoline on klassiruumis liikumine ja tunnis istumine. Ometi on eesti keel ja kirjandus väga loomingulised, nagu te ka kenasti välja tõite, seega ka ruum võiks seda loomingulist soodustada.

Väga tore, et olete valinud ruumi, millega ise tihedalt kokku puutute, nii on teil omast kogemusest kindlasti kogunenud kuhjaga ideid, mida selle ruumiga edasi teha. Ootan teie ettepanekuid suure huviga!


Oled jõudnud lehekülje lõppu.

Lehekülge ei leitud, vabandame!