Sorteeri:
Tiim
/
Ülesanne
Ülesanne #5: Käik objektile
Kooli ümberkujundamist vajava koha analüüs.
Pähklimäe Gümnaasium / Der Betonmischer
Dmitri Vassiljev
Ma valisin meie kooli garderoobi. Arvan, et see ei näe hästi välja.
!!! Skeemis on ainult osa garderoobist (algus ,2 garderoobiruumi). Ma tegin alguse skeemi, sest meie
garderoob on suur ja piklik (jätkub paremale), aga skeemi põhjal võib inimene endale ette kujutada,
kuidas näeb meie garderoobiruum välja. Kõik ruumid näevad ühesuguselt välja ja neid on palju.
1. Selleta ei saaks opilased oma õuriided koolis säilitada õppimise ajaks.
2. Suurem osa, saab inimene õpilasi seal märgata. Õpetajaid seal ei märka inimene üldse.
3. Jõuk, stress, müra
4. Kuidas inimesed liikuvad, sõltub ajast. Kui, näiteks, tund algab, siis garderoobis ei ole liikumine
intensiivne ja inimesi on vähe - rahulik koht. Kui liikumine on intensiivne (õpepäeva lõpp), on olemas
nii palju inimesi. Kiiresti liikuda seal ei ole võimalik, sest garderoobis asuvad inimesed tihedalt
teineteise vastu. See on nii, sest palju õpilasi peavad kooridorides liikuda. Nii mõjub koht
liikumisele.
5. Kõik nagu tavalises garderoobis: varnad, garderoobiruumid igale klassile, õueriided, vahetujalatsid
jne.
6. Sageli, mõned inimesed vestlevad ja kõige täpsem heli kirjeldus seal on inimeste vestluste müra.
Kui inimesi on vähe ja ei vestle, valitseb seal vaikus.
7. Lõhnab, nagu ...
väljaspool.
8. Tehivalgustamist kasutatakse, kui väljaspool on pime. Kui ei, siis kasutatakse päevavalgust. Suurem
osa, ei ole valgus seal hele.
9. Ma tuunen end seal ebamugavalt, sest privaatruumi on vähe või ei ole üldse.
Regina Kaasik:
Kõik su tähelepanekud on väga olulised! Tõepoolest on kõikide väga isiklikud esemed seal nii avatud
kohas. Justkui ei ole kontrolli ega kindlustunnet oma asjade suhtes.
Dünaamiline liikumine on samuti hea ja huvitav tähelepanek, kuna üks ja sama ruum on ühel sekundil nii
hõivatud, et sa ei pääse isegi välja. Ja teisel hetkel nii tühi, et lausa kõhe.
Kõikidele õpilastele on üks paik, sama süsteemiga. Kuigi tegelikult, nagu sa isegi mainid, on inimesed
erinevad, ning sooviksid näiteks oma nurgakest, kuhu teised vabalt ligi ei pääseks (kapp või muu kinni
käiv paik). :)
See ruumiline olukord tekitab väga palju põnevust ja küsimust, kuna paljudes koolides, pole sellele
aastakümneid tähelepannu pööratud. Väga palju võimalusi mõelda, kuidas see kõigile meeldivaks ruumiks
muuta nii, et ei toimuks lärmamist ja kõik end omamoodi hästi tunneksid.
Väga asjalikult analüüsitud!! :)
Püha Johannese Kool / Värvilised kustukummid
Liise ja Mariann Suurhans
Valisime vaatlusaluseks paigaks Püha Johannese kooli B-sissepääsu.
Uurimistulemused esitame küsimuste/vastuste vormis.
1. Miks on see koht koolimajas oluline?
Paljud inimesed käivad sealt läbi, sest see on alternatiivne viis kooli sisenemiseks(lisaks peasissepääsule). Mitme klassi õpilastele, kelle klass asub juhtumisi samas koolimaja tiivas, kus valitud koht on see ainuvõimalik tee oma koduklassi.
2. Kes seda kohta kõige rohkem kasutavad?
Kasutajaskond on üsna mitmekesine. Valitud kohast käivad igapäevaselt läbi eri vanuses õpilased, õpetajad ja lapsevanemad.
3. Vaatle kohta 10 minutit. Mitu inimest loendad? Kes nad on? Mida nad teevad? Kirjuta üles vaatluse teostamise kellaaeg. Kuidas võis kellaaeg vaatlustulemusi mõjutada?
Ruumi läbis täpselt 40 inimest. Need olid õpetajad, õpilased ja lapsevanemad, kes tulid kooli 9.46-9.56.
4. Millised kolm erilist sõna kirjeldaksid just seda kohta koolimajas?
Porine, jahe, segamini.
5. Kuidas siin liigutakse?
Skeem on esitatud lisana.
6. Milline on selle koha sisustus?
Sisustus ei ole kooskõlas koha tegevustega. Puuduvad istumiskohad ja riiulid jalanõude jaoks. Üle on seifid mille peal praegu istutakse.
6. Kuidas see koht kõlab?
Helisid on kuulda sööklast ja õuest. Aeg-ajalt on kuulda ukse paukumist. Inimesed räägivad normaalse ja valju häälega. Tihti räägitakse, et mis täna söögiks on.
7. Mismoodi siin lõhnab?
Sööklast tuleb söögi lõhna ja õuest värsket õhku. See lõhn on siin peaaegu alati.
7. Milline on valgus?
Valitud kohas on natuke hämar. See on seotud ka ilma ja kellaajaga.
8. Kuidas sa ennast siin tunned?
Ma tunnen ennast uurimisaluses kohas erinevalt. Olenevalt sellest, kuhu poole suundun kas kooli või koju.
9. Mõõda see koht ära. Joonista plaan. Märgi juurde ka ruumi kõrgus.
Mõõtühik : jalanõu (teise klassi õpilase roheline sandaal nr 32)
Pikkus: 14
Laius: 17
Kõrgus: 10
Mõõtmisskeem on esitatud lisana.
Regina Kaasik:
Tublisti analüüsitud. Lisatud joonis annab väga palju juurde. Kui teksti lugedes kujutasin ühte ette,
siis pilti vaadates ja selgitavaid noole jälgides sain suhteliselt täpse tunde sellest, mida teie seal
ruumis tunda võite. See kipub ikka nii olema, seega on väga oluline igasugune illustratsioon, mis
vähegi teisele su tunnet spetsiifilisemalt edasi annab. Tublid!
Sisustuse koha pealt on head tähelepanekud. Kuid minule jäi näiteks kõlama pori ja istumise kohad.
Huvitav, et tahetakse istuda seal, kus on porine. :D Kui see ruum iseenesest sümpaatsena tundub, siis
võib-olla on mõni äge ruumiline lahendus (+süsteem), kuidas seda pori ära hoida?! Võib-olla on porisus
sellele ruumile huvitavalt omapärane ja see ongi selline pori käik. Põnev on otsida, mille võlu teie
meelest just eriti põnevalt selle ruumi ja inimeste vahel kõige rohkem kokku läheb. Tundub väga
potentsiaalne ruum olevat!
Ootan põnevusega jätku. :)
Lasnamäe Vene Gümnaasium / Workout gang
Igor Gavrilov, Mihhail Jefremov, Dima Tsarynnyy
Mini-Info Selle ruumi kohta:
Esimesel pildil me näeme meie Inglise-Vene-Muusika klass. See pild näitab, kuidas ta välja näeb, kui
kegi ei ole siin.õpilased tavaliselt panevad
toolid laua peale, selleks et oli rohkem ruumi.
Mida me saaksime sellel ruumil täiendada? Mida muutuma?:
1. Esimesed kaks mustad jooned näitavad, et me võiksime tõmba lauad nii et olli mingi 2-3 joon ja
üks-kaks tühimiku, selleks et õpilased/õpetajad, saaksid normalselt mina sellel ruumil.
2. Teisel pildil on õpetaja koht, seal võiks olla vähem kohta, selleks et olleks ruumidel rohkem
kohta.
3. Pildil me näeme kohta, kus on piano. Seal on kõik korras, aga võiks olla panna seda nii, et oli
vähem kohta.
4. Ja viimane, mida me saaksime muuta, see on kappid, õpetaja võiks panna ühe ja väiksem kapp, selleks
et olli palju ruumi, siis seal võiks panna mingi instrument või automaat koos joogiga!
Küsimustele vastamine:
1. Meile meeldib see koht, sest seal on kaks meie lemmiktundi - inglise keel ja muusika! Teiseks, see
on väga huvitav koht! Kui ei oleks seda kohta, ei oleks vene keele tunni või vähem inglise või muusika
tunde.
2.Ei, seda kohta kasutatakse nagu teisi kabinette. Jah, see on mitmekesine. Siin õpitakse tavaliselt
vene keelt või muusikat.
10 minuti pärast on klassis juba 10 inimest, nad istuvad telefonis, või räägivad.
3. Huvitav, kreativne ja ilus.
4. Seal liigutakse tavaliselt, tavalise tempoga, seal ei ole reegleid, kuidas liikuda.
Seal tavaliselt õpime ainult vene keelt ja kõik.
5. Sellele küsimusele on vastus eelmistes vastustes olemas.
6. Seal tavaliselt on vaikus. Tavalised tunnihääled.
7. Jah, see lõhn on tavaline.
8. Siin on helge ja akende mõjutab klassi värv ja muudab seda avaramaks ja mugavamaks.
9. Meie tunneme ennast siin tavaliselt mugavalt. Siin meil on hea olla.
Karolin Kaup: Olete läinud sammu edasi: anlüüsinud oma klassiruumi leides kitsaskohad ja pakkunud
juba välja võimalikke lahendusi. Saan aru, et põhiliseks probleemiks on ruumipuudus ja ebaühtlane
jaotus. Liiga palju vaba ruumi õpetaja laua ja klaveri ümbruses, kitsikus klassi tagumises otsas.
Olete kaardistanud ka oma vajadused - võimalus kustutada mugavalt janu ja mahutada rohkem instrumente
muusikaklassi. Kiitus, analüüs on arusaadav ja teie ettepanekud asjakohased!
Proovige veel paberil erinevaid paigutusi, kuidas lahendada need probleemid. Ehk nõuab see uutmoodi
koolimööbli disainimist või olukorra kardinaalset pea peale pööramist - kes ütles, et õpetaja laud
peab olema kõige ees? Kindlasti ärge unustage küsida õpetajalt, millised on tema ruumilised vajadused
tunni läbiviimiseks? Leidke üles parim lahendus kõigile.
Analüüsige samuti, kas joogiautomaat on parim lahendus? Kas soovite kasutada plastiktopse? Kuhu
paigutada tassiriiul?
Mõelge veel, mille poolest on see klass eriline või mille poolest võiks see olla silmapaistev?
Proovige see miski üles leida ja rõhutage seda. Milline on teie unistuste klassiruum? Nüüd on võimalus
see luua!
Saue Gümnaasium / Kermo lemmikud gangsterid
Andri Sults, Ott Tihvan, Henri Isok, Martin Riimaa, Hendrik Rohtoja
1. Kuna seal on gümnaasiumi õpilsate garderoob ja seal saavad oodata õpilased oma trenne või
huviringe.
2. Seda kohta kasutavad paljud õpilased. Algklassidest kuni gümnaasiumi õpilasteni.
27 õpilast, kes ootavad kas oma järgmiseid tunde, huviringe või trenne.
3. Väga avar ja lärmakas.
4. Nii kiire kui ka aeglasema tempoga. Liigutakse iga suunas.
Kuna ruum on suur, siis on ruumi ka liikumiseks aga vahest kui on rahvarohkem võib olla kitsam.
5. Kõike on parajalt aga sisustus võiks olla teine.
6. Ruum on suur ja see tõttu on ka kaja ja inimesed räägivad ka üpris valjult.
7. Mingisugust tugevat lõhna ei ole aga ruumis on taimed ja kui neile lähemale minna võib tunda nende
lõhna.
8. Valgust on kuna seal on suured aknad ja lampe on.
9. Tunne on hea aga ilma pusa või kampsunita võib hakata külm.
Margus Tammik:
Ootamine võib olla teinekord väga sisukas tegevus ja siin tundub seda ainest olevat. Paistab, et terve
kooli õpilased käivad siit päeva jooksul läbi, ning huvitav oleks sellesse sekkuda näiteks pisikeste
liigutustega, ning vaadelda tekkivaid reaktsioone.
Teie jälgimistest tundub, et hubasust ja rahu on puudu. Seda ilmselge avaruse ja suure hulga inimeste
tõttu. Mõelge edasi, kuidas oleks teil endal meeldiv seal olla ka siis kui kõik korraga vahetunnis
on?
Proovige ka mõelda, kuidas saaks helitugevust alla tuua ja vaadelge mõnda teist nurka kooli peal, kus
rahu nauditakse. Mis on sealsed elemendid ja kas neid saaks ka siin kasutada?
Elva Gümnaasium / Elva Männikasvud
Arvi Laidvee, Marko Pihlik, Deimo Sarapson
Kooli ümberkujundamist vajava koha analüüs
Koolimajas ringiliikudes märkasime nii mõndagi, mis tahaks värskendust, aga meie valisime
kohe oma koduklassi. See ruum on kasutuses terve koolipäeva ulatuses, seega vaatlemine
toimus põhiliselt peale tunde.
Parema tulemuse saamiseks vastas igaüks eraldi etteantud küsimustele. Seejärel
kirjutasime välja erinevad ja sarnased vaatlustulemused ning tegime kokkuvõtted.
1. Miks on see koht koolimajas oluline?
Meie tiimi arvates on tähtsamad märksõnad järgmised: eesti keel ja kirjandus,
loomingulisus, loovus, suhtlus, arenemine, populaarne. Seda klassi kasutavad igal
koolipäeval 7. - 12. klassi õpilaste poolt
2. Kes seda kohta kõige rohkem kasutavad?
Kasutajaskond on terve koolipere, kes tuleb õppima ühte maailma raskemat keelt
(heas mõttes).
3. Millised kolm sõna kirjeldaksid just seda kohta koolimajas?
Kolm erilist sõna, mis seda klassi kirjeldavad on järgmised: valge, inspireeriv, oma
ajalooga.
4. Kuidas siin liigutakse? Skeem
Klassiruumis kõndimine osutus pigem aeglaseks. Klassi sisenemisel liigutakse enda
kohtadele, tunni lõppedes lahkuvad õpilased sama rada pidi klassiruumist välja, seega
tihedalt asetsevad lauad ja toolid mõjutavad liikumistrajektoori.
5. Milline on selle koha sisustus?
Klassis on uued lauad ja toolid, valge tahvel, õpetaja töökoht ning väga vana ja
kulunud, pruun seinakapp. Ruumis on kraanikauss, mis asub tagaseinas.
6. Kuidas see koht kõlab?
Klassi sisene kõla tekib vastavalt olukorrale. Tavaliselt on kuulda tunnis taustaks
JAZZ muusikat ja tunni teemalist juttu, kuid vahepeal on klassis ka vaikus.
7. Mismoodi siin lõhnab?
Mingit erilist lõhna klassis ei ole, võibolla natuke tunneb raamatute aroomi
8. Milline on valgus?
Klassi valgust mõjutavad kellaajad. Meeskonna andmete põhjal on päikesepaiste ajal
valge ning ka siis valge, kui põlevad lambid. Kui väljas on pime, siis on klassiruumis
pimedus.
9. Kuidas sa ennast siin tunned?
Meeskonna arvates on klassiruum hetkel üsna tavapärane, aga me näeme võimalust klassi
muuta mugavamaks ja omapärasemaks.
Mõõda see koht ära. Joonistada plaan ja märkida ka ruumi kõrgus
Ann Kristiin Entson:
Olete teinud väga tubli analüüsi, mille abil on ka minul, kes ma selles ruumis kunagi viibinud ei ole,
väga lihtne seda klassiruumi ette kujutada. Klassiruumi skeem on kenasti teostatud, eriti põnev oleks
näha seda, kui õpilaste ja õpetaja liikumised oleksid märgitud erinevate värvidega, see aitaks eriti
selgelt eristada, kus ja kuidas keegi liigub. Sellist liikumist võiksite ühes tunnis jälgida ja üles
märkida, võib-olla leiate sealt huvitavat infot, näiteks õpetaja lemmiku seisukoha või kõige tihedama
ja hõredama "liiklusega" koridori.
Teie skeem toob väga hästi esile, kui ühetaoline on klassiruumis liikumine ja tunnis istumine. Ometi
on eesti keel ja kirjandus väga loomingulised, nagu te ka kenasti välja tõite, seega ka ruum võiks
seda loomingulist soodustada.
Väga tore, et olete valinud ruumi, millega ise tihedalt kokku puutute, nii on teil omast kogemusest kindlasti kogunenud kuhjaga ideid, mida selle ruumiga edasi teha. Ootan teie ettepanekuid suure huviga!
Kommenteerivad: EKA arhitektuuriteaduskonna tudengid
Eesti Kunstiakadeemia arhitektuuri ja linnaplaneerimise õppekavalt kaasa löövad aktiivsed tudengid on teise kursuse üliõpilane Karl Erik Miller ning magistrandid Merilin Kaup, Elina Liiva, Margus Tammik ja Ann Kristiin Entson, vilistlased Eva-Liisa Lepik ja Liisa Valdmann, kes täiendavad end magistriõppes kunstihariduse ja muinsuskaitse vallas.
Sisearhitektuuri erialalt annavad õpilastele tagasisidet teise kursuse tudengid Regina Kaasik, Celine-Cathy Raaga, Sanna-Betty Jaanimaa ning kolmanda kursuse üliõpilane Andrea Miku. Lisaks Karolin Kaup, kes on eriala vilistlane ning koordineerib Kooliruum’20 programmi.