Sorteeri:
Tiim
/
Ülesanne
Ülesanne #5: Käik objektile
Kooli ümberkujundamist vajava koha analüüs.
Antsla Gümnaasium / Hauka arhitektid
Karel Meitsar
Armin Armulik
Kooli ümberkujundamist vajava koha analüüs
1. Miks on see koht koolimajas oluline? Mille poolest peavad ilmselt kõik koolimaja igapäevased kasutajad seda tähtsaks? Kas kool ilma selle kohata oleks võimalik / milline oleks kool ilma selle kohata?
*Antud koht on oluline just õpilaste jaoks, sest nad veedavad oma aega enne tunde, vahetundide ajal ja pärast tunde siin. Inimesed peavad seda tähtsaks, sest siin on ruumi ja vabadust endaga ise aega veeta see on üheks põhjuseks, miks õpilastele meeldib see ruum. Kool oleks ilma selleta täitsa võimalik, aga kui seda ei oleks, siis poleks paljudel enne bussi kellegi ootamist kuskil olla. Varem oli seal kooli kohvik, mis pandi kinni, kuna kohviku müüja lahkus töölt.
2. Kes seda kohta kõige rohkem kasutavad? Kas kasutajaskond on mitme kesine (õpilased, õpetajad, tüdrukud, poisid, eri vanuses, eri huvidega)? Või ühekülgne? Mida seal tehakse?
*Enim kasutavad seda kohta õpilased (poisid ja tüdrukud eri vanuses, eri huvidega), peamine tegevus on telefonis aja veetmine, bussi ootamine, vestlemine ja mängimine.
Vaatle kohta 10 minutit. Mitu inimest loendad? Kes nad on? Mida nad teevad? Kirjuta üles vaatluse teostamise kellaaeg. Kuidas võis kellaaeg vaatlustulemusi mõjutada?
*Peale meie oli seal ka kümne minuti jooksul korraks telefonis koristaja. Kellaaeg oli 11.37 - 11.47. Kellaaja valik võis olla veidi kehv, sest see oli just see aeg, millal enamus õpilased kõik söömas käisid.
3. Millised kolm erilist sõna kirjeldaksid just seda kohta koolimajas? Proovi leida sõnad, mis ei ole väga tavalised, mis annavad edasi emotsiooni (tunnet) ja mida ei saaks öelda kooli teiste ruumide kohta. Need sõnad ei pea olema ainult positiivsed (head).
keskpärane
ilmetu
Momendil haudvaikne
4. Kuidas siin liigutakse? Millise tempoga? Millistes suundades? Parimaks kirjeldamiseks joonista ka skeem.
*Liigutakse kasutades kondimootorit, seega jalgsi, tempo on 3 km/h, liigutakse tavaliselt koolist välja ehk siis otse ja vasakule.
Kas ruum tundub mõjutavat siin aega veetvate või siit läbi liikuvate inimeste asendeid või liigutusi? Kuidas?
*Antud ruum annab inimesele soovi istuda, sest siin on palju toole ja laudu, mis on kohviku ajast veel alles.
5. Milline on selle koha sisustus? Kas sisustus on kooskõlas siinsete tegevustega? Või vastuolus? On midagi puudu? On midagi üle?
Sisustus: toolid, lauad, baarilett (mis pole kasutusel igapäevaselt, seda kasutavad haruarva minifirma Kersti Kohvik liikmed), klaver, taimed, pildid.
Sisustus on kooskõlas siinsete tegevustega, sest enamjaolt siin istutakse ja veedetakse aega telefonis. Antud ruumis võiks olla rohkem kirevust, vähem keskpärasust, mugavad toolid, mänge, mis paneks õpilased liikuma.
6. Kuidas see koht kõlab? Milliseid hääli on siin kuulda? Kuidas inimesed räägivad? Millest nad räägivad?
*Tänu sellele, et see on kohe koridoriga ühenduses, siis on siin aegajalt palju müra, millest aru ei saa. Inimesed on rääkides rahulikud, enamjaolt rõõmsad ja sõbralikud.
7. Mismoodi siin lõhnab? Kui esimese hooga tundub, et ei lõhnagi, püüa keskenduda, ringi liikuda, oma nina kogu võimekus proovile panna. Kas see lõhn on siin alati?
*Siin lõhnab vana träni järele, sest meie koolis on hetkel ehitustööd ja seda ruumi kasutatakse asjade ladustamiseks. Mis tähendab, et see koht ei ole alati sellise lõhnaga.
8. Milline on valgus? Kas siin on helge või hämar? Kas see tuleneb ilmast, kellaajast või akende paigutusest ja suurusest?
Valgus on pigem kehva poolne. Seda põhjustavad väikesed aknad, mis on üsna kõrgel. Elektrivalgus pole kõige parem.
9. Kuidas sa ennast siin tunned? Proovi täpsustada, miks näiteks hästi, kehvasti, mugavalt vmt.
Me tunneme ennast siin täiesti tavaliselt ja rahulikult, sest siin on vaikne ja teised ei sega meid.
Mõõda see koht ära. Joonista plaan. Märgi juurde ka ruumi kõrgus
Ruumi kõrgus on 3220 mm
Margus Tammik:
Väga meeldiv on lugeda kirjeldust, kus ruumi iseloomu annavad seda kasutavad inimesed, olete ilmselt
valinud ühe kõige sotsiaalsema koha maja pealt ja paistab, et vist ei olegi oluline, et ta nii ilmetu
on. Mainisite, et kool toimiks ka ilma selle kohata. Siinkohal oleks põnev mõelda mis siis olekski kui
seda ruumi polekski? Milline muu koht maja peal seda asendama hakkaks ja miks?
Hea tähelepanek on ka see, mida inimesed selles kohas teevad. Telefonis istumise puhul tundub, et kuna viibid virtuaalruumis siis nagu ei olekski oluline, kus parajasti oled, olgu see siis bussipeatuses või kodus köögis. Samas joonistub tegelikkus välja - kui oluline on ka ootamise ja lihtsalt olemise ruum, kus erinevaid tegevusi ise välja mõelda ja ennast turvaliselt tunda.
Plaanile oleksite võinud joonistada ka seda träni ja mööblit, mida kirjelduse järgi seal päris palju on. Siis edasi mõtlekski mida teha ilmetute seinte, valguse või mööbliga. Näiteks mis juhtub, kui mööblit ringi tõsta? Seejärel kasutajaid jälgida, kuidas uue ruumiga kohanetakse.
Pähklimäe Gümnaasium / Gelrina
Darina Šuparskaja, Maria Krenberg, Angelina Varšavskaja
meie koolis me valisime üks kõike olulisem koha ja see on raamatukogu. see koht on oluline, sest ainult siin iga õpilane võib saada vajalikku infot ja keskenduda õppimisel. meie raamatukogus ka on alati vaikne ja rahulik ning siin on abivalmistavad töötajaid. tihti raamatukogus toimuvad erinevad üritused kus osalevad meie kooli õpilased ja ka vahetusõpilased teistest linnadest või riikidest. selles kohas on palju raamatuid, ajakirju ja õpikuid. ka siin on priinterid ja arvutid. mida õpilased võivad kasutada ja meie raamatukogu eripära on 3D priinter mida õpetajad õpetavad lapsi kasutada.
Celine-Cathy Raaga:
Tundub, et ruumianalüüsi kohta käiv info on kaduma läinud? Või ongi üleval olev tekst see? Igatahes- võiksite rohkem uurida, kuidas liikumine ruumis on- kas see on mugav või on mööbliasetus kõndimisel ees? Raamatukogu valik on põnev, sest seal on reegliks vaikus, mida igaüks meist korra päevas kindlasti otsib- seega, mida võiks raamatukogus lisaks praegusele veel teha? (vaiksed lõõgastavad tegevused)
Suure-Jaani Gümnaasium / Mia ja Triin
Triin Lüll ja Mia Marii Kibar
Ülesanne pani meid mõtlema asjadele mille peale me pole varem mõelnud. Küsimustiku küsimustele oli väga huvitav vastata ja vastused, mille saime, olid meile positiivselt ootamatud.
Eva-Liisa: Aitäh väga põhjaliku vastuse eest. Koridor on oluline vaheruum, kust liiguvad tundide vahelisel ajal läbi õpilased, õpetajad ja muu kooli personal. Koridor on puhkeruum, mis võiks vastavalt sisustatud olla, mitte olla ainult kiirelt läbi liikumiseks. Koridor on koolimajas oluline ruumielement ning on väga hea, et te olete selle välja toonud. Lisaks on väga põnevad skemaatiliselt joontena paberil kujutada koridoris toimuvaid liikumismustrid, mis illustreerivad koridoris liikumise lineaarsust, samas ka rohkust. Samuti saab edasi mõelda, kuidas muuta inimeste aega ja liikumist mõjutav koridoriruum elamusterohkemaks paigaks :) Edasi saab mõelda, kuidas muuta koridor ka ilusamaks, värvilisemaks ja silmapaistvamaks kohaks.
Kommenteerivad: EKA arhitektuuriteaduskonna tudengid
Eesti Kunstiakadeemia arhitektuuri ja linnaplaneerimise õppekavalt kaasa löövad aktiivsed tudengid on teise kursuse üliõpilane Karl Erik Miller ning magistrandid Merilin Kaup, Elina Liiva, Margus Tammik ja Ann Kristiin Entson, vilistlased Eva-Liisa Lepik ja Liisa Valdmann, kes täiendavad end magistriõppes kunstihariduse ja muinsuskaitse vallas.
Sisearhitektuuri erialalt annavad õpilastele tagasisidet teise kursuse tudengid Regina Kaasik, Celine-Cathy Raaga, Sanna-Betty Jaanimaa ning kolmanda kursuse üliõpilane Andrea Miku. Lisaks Karolin Kaup, kes on eriala vilistlane ning koordineerib Kooliruum’20 programmi.