Sorteeri:
Tiim
/
Ülesanne
Ülesanne #6: Eskiis
Visand kooliruumi ümberkujundamisest.
Pähklimäe Gümnaasium / Angelitos
Alysya Mihkailova, Nikita Ovsjannikov, Krystyna Panshenko.
Meil on kaks visandit, me ei tea, kumb neist paremaks osutus. Lõpuks tahame midagi vahepeal ära teha.
Võru Kreutzwaldi Kool / Sipsikud
Oliver Olesk, Remy Raudsepp, Tehor Kookmaa, Marcus Saar
Häid ideid ei pea alati kaugelt otsima. Meie kooli 1.-4. klasside koridorides on liikumist soodustavad põrandakleepsud. Meie kavandada on 3.korruse koridor. Põrandakleepse saab panna ka suurematele õpilastele. Samuti võiks olla raamaturiiul ja astmelised istmed.
Karl Erik: kui eelmise ülesande lahendamisega saadi hästi hakkama, siis selle ülesandega tundub, et on veidi vabamalt võetud. Tore, et on leitud mujalt koolist juba olemasolevaid näiteid lahenduse kohta, aga oleks võinud mõne kiire “brainstormi” teha ka enda koha jaoks. Selleks on siiski veel aega ja soovitan kindlasti kõige suuremaid ja uhkemaid tobedusi ka proovida, sest mõtet saab tagasi alati tõmmata.
Lasnamäe Vene Gümnaasium / Tublid tüdrukud
Darina Podunova, Darja Šabalovskaja, Arina Jatšmenjova
Tere
Meile tundus, et kabinetis on ebamugavaid toolid ja otsustasime need toolid ottomaanidega asendada,
panime sinna lihtsalt televiisori ja te võite oma toitu tuua,aga televiisorit vaadata ja süüa toitu
võib ainult vahetunnis. Õpime esmaspäeval ja teisipäeval ning siis 5 puhkepäeva, et lapsed ei jääks
teemast maha, tegime keerulist programmi. Liigume rullikute, rula ja tõukerataste abil, ainult
põhireegel on liikuda aeglaselt ja ettevaatlikult, nii et kellegi peale otsa ei sõida.
Liisa: Näen, et te olete kaotanud ära ruumi range korrapära ja hajutanud selle piirjooned ning toonud
kandiliste vormide asemel ruumi ümarvormid. Põrandakate tundub olevat vahetatud vaiba vastu, mis loob
hubasema ja kompamiseks mõnusa keskkonna. Samuti on kõvad koolipingid asendatud pehmete
lebotamistoolide vastu. Teil on korda läinud luua kutsuvam keskkond, kui seda on tavapärane
koolikabinet. Tubli töö!
Siit võib veel sammu edasi astuda ja kõik selged piirjooned kaotada - lae ja põranda ning mööbli
vahel.
Olete muutnud pildi alumise osa, millega keha vahetult kokku puutub, õpilastele kutsuvaks. Ent pildi
ülemises osas domineerib endiselt ereda valgustusega tavapärane ripplagi. Mida teeksite ruumi ülemise
osaga?
Mul on hea meel, et olete pakkunud välja alternatiivseid liikumisvõimalusi. Kuid panite ka ise tähele,
et kitsas ruumis võib olla keerukas kiirelt liikuda. Võite siit veel edasi mõelda. Võibolla tuleks
ruladele ja tõukeratastele mõni suurem ruum leida ning väikses hubases ruumis teistsuguseid
liikumismeetodeid katsetada? Näiteks vaiba peal rullida või hüpata.
Antsla Gümnaasium / Hauka arhitektid
Karel Meitzar ja Armin Armulik
Margus Tammik:
Väga huvitav lähenemine - tegite ühenäolisest kohast kaks täiesti eriilmelist valikut aja veetmiseks.
Üks on väga konkreetse elamuse saamiseks, ning teine mugav ja vaba koht. Esimese puhul võib tekkida
olukord, kus inimesed, kes koolis iga päev käivad, peeglitega ruumi pärast esimesi kordi enam minema
ei kipu. Vaba aja veetmise ruum ilmselt hoiab külastajaid tegevuses veel aastaid. Kas enne oli suur
ruum läbi käidav? Võib-olla oleksite võinud ka läbipääsu säilitada, ning peeglite kogemuse teekonda
sisse paigutada. Väga tore, et elamuskeskus inspireerib ka oma kooliruumi elamustega rikastama!
Püha Johannese Kool / Värvilised kustukummid
Liise, Mariann, Jonas, Alvin, Siim, Joonas, Hendrik ja Sander
1. Meeldejääv kooliruum
Valisime välja kaks objekti. Siseruumina jäi silma Ørestadi Gümnaasium.
Üldine arvamus oli, et ruumis on privaatsust ja kohti, kus saab mõnusalt puhata.
Kõrgenduselt on kahtlemata ka hea tulistada (arvutimängudest inspireeritud ruuminägemise viis –
õpetaja märkus)
Väga lahe on suur aken.
Ruum meenutab justkui ujulat kus „ulbivad“ saared. Väikesed ruumid meenutavad ka teokarpe.
Välisruumiks valisime välja Makoko ujuva kooli.
Huvitav on, et objekt ujub vee peal. Asukoht on üllatav.
Pildil tundus üsna logu sara. Jäi mulje, et selle saab üks seitsmenda klassi poiss ka üksinda valmis
ehitatud. Vaadates videot avanes ehitise keerulisem külg.
Sugugi ei meeldi objekti kole sinine katus.
Põdedes merehaigust ei saa arvatavasti selles koolis käia.
2. Seletuskiri visandi juurde.
Visandasime välja valitud trepialust. Kaasas ka foto.
Lisasime akna, mida seal hetkel pole. Ukse ette paigutasime trellid. Seinale planeerime nagid.
Eesplaanil on ka akvaarium ja kaks kasti(seifi) istumiseks.
Paremal pool on saapapaela sidumise pink.
Lisad/fotod:
Olemasolev olukord, foto 1
Olemasolev olukord, foto 2
Eskiis
Makoko ujuv kool
Ørestadi Gümnaasium
Regina Kaasik:
Inspiratsiooniallikad on väga vahvad! Ja hästi analüüsitud ka.
Trepialuse ruumi pind on pildi pealt palju väiksem. Joonistamisel tundub, et saaks justkui terve
maailma selle sisse ära mahutada.
Väikeste ruumide puhul on hästi oluline minna ja tunnetada, ette kujutada end seal midagi tegemas.
Kõik need protsessid läbi mõeldes saab hea ja reaalsel pildi, mida meeldiks seal teha ja mis mõjuks
hästi. Vaadake, mis tundeid teil tekib , ja liikuge ühiste tunnete pealt edasi - või lausa
kombineerige neid. :)
Edu!!
Kommenteerivad: EKA arhitektuuriteaduskonna tudengid
Eesti Kunstiakadeemia arhitektuuri ja linnaplaneerimise õppekavalt kaasa löövad aktiivsed tudengid on teise kursuse üliõpilane Karl Erik Miller ning magistrandid Merilin Kaup, Elina Liiva, Margus Tammik ja Ann Kristiin Entson, vilistlased Eva-Liisa Lepik ja Liisa Valdmann, kes täiendavad end magistriõppes kunstihariduse ja muinsuskaitse vallas.
Sisearhitektuuri erialalt annavad õpilastele tagasisidet teise kursuse tudengid Regina Kaasik, Celine-Cathy Raaga ning kolmanda kursuse üliõpilane Andrea Miku. Lisaks Karolin Kaup, kes on eriala vilistlane ning koordineerib Kooliruum’20 programmi.