Sorteeri:

Tiim

/

Ülesanne

Kärdla Põhikool / Kuldsed kartulid Kärdla Põhikool / Teletupsud Saue Gümnaasium / Nora Saue Gümnaasium / Daniel Saue Gümnaasium / Suitsuandur Saue Gümnaasium / Maasikad Saue Gümnaasium / Kermo lemmikud gangsterid Saue Gümnaasium / LL Püha Johannese Kool / Värvilised kustukummid Pelgulinna Gümnaasium / PelguRUUM Võru Kreutzwaldi Kool / Sipsikud Elva Gümnaasium / Elva Männikasvud Antsla Gümnaasium / Hauka arhitektid Avinurme Gümnaasium / Heiko, Ott ja Märt Avinurme Gümnaasium / Reeno ja Miina Avinurme Gümnaasium / Artur, Matthias ja Reimo Pähklimäe Gümnaasium / Der Betonmischer Pähklimäe Gümnaasium / Gelrina Pähklimäe Gümnaasium / StreamLining Pähklimäe Gümnaasium / Toxicity Pähklimäe Gümnaasium / Robotic Pähklimäe Gümnaasium / Gaudi õed Pähklimäe Gümnaasium / Kunst Pähklimäe Gümnaasium / Angelitos Lasnamäe Vene Gümnaasium / Tublid tüdrukud Lasnamäe Vene Gümnaasium / GLHF (Good luck, have fun) Lasnamäe Vene Gümnaasium / Bugs Bunny Lasnamäe Vene Gümnaasium / Workout gang Lasnamäe Vene Gümnaasium / Noorus Lasnamäe Vene Gümnaasium / Päästjad Lasnamäe Vene Gümnaasium / LVGg Soldino Gümnaasium / Tüdrukud Soldino Gümnaasium / Kassipojad Soldino Gümnaasium / Inglikesed Soldino Gümnaasium / Lendoravake Soldino Gümnaasium / Tembumehed Soldino Gümnaasium / Kakukene Suure-Jaani Gümnaasium / Mia ja Triin Põltsamaa Ühisgümnaasium / STEN Põltsamaa Ühisgümnaasium / PÜG 7b Põltsamaa Ühisgümnaasium / PÜG 7c Võru Kreutzwaldi Kool / Jane ja Helena Salme Põhikool / Team Salmekad

Ülesanne #6: Eskiis

Visand kooliruumi ümberkujundamisest.

Kommenteerivad: EKA arhitektuuriteaduskonna tudengid

 

Eesti Kunstiakadeemia arhitektuuri ja linnaplaneerimise õppekavalt kaasa löövad aktiivsed tudengid on teise kursuse üliõpilane Karl Erik Miller ning magistrandid Merilin Kaup, Elina Liiva, Margus Tammik ja Ann Kristiin Entson, vilistlased Eva-Liisa Lepik ja Liisa Valdmann, kes täiendavad end magistriõppes kunstihariduse ja muinsuskaitse vallas.
Sisearhitektuuri erialalt annavad õpilastele tagasisidet teise kursuse tudengid Regina Kaasik, Celine-Cathy Raaga ning kolmanda kursuse üliõpilane Andrea Miku. Lisaks Karolin Kaup, kes on eriala vilistlane ning koordineerib Kooliruum’20 programmi.

Pähklimäe Gümnaasium / Angelitos

Alysya Mihkailova, Nikita Ovsjannikov, Krystyna Panshenko.

Meil on kaks visandit, me ei tea, kumb neist paremaks osutus. Lõpuks tahame midagi vahepeal ära teha.


Võru Kreutzwaldi Kool / Sipsikud

Oliver Olesk, Remy Raudsepp, Tehor Kookmaa, Marcus Saar

Häid ideid ei pea alati kaugelt otsima. Meie kooli 1.-4. klasside koridorides on liikumist soodustavad põrandakleepsud. Meie kavandada on 3.korruse koridor. Põrandakleepse saab panna ka suurematele õpilastele. Samuti võiks olla raamaturiiul ja astmelised istmed.

Kommenteerivad:

EKA arhitektuuriteaduskonna tudengid

Karl Erik: kui eelmise ülesande lahendamisega saadi hästi hakkama, siis selle ülesandega tundub, et on veidi vabamalt võetud. Tore, et on leitud mujalt koolist juba olemasolevaid näiteid lahenduse kohta, aga oleks võinud mõne kiire “brainstormi” teha ka enda koha jaoks. Selleks on siiski veel aega ja soovitan kindlasti kõige suuremaid ja uhkemaid tobedusi ka proovida, sest mõtet saab tagasi alati tõmmata.


Lasnamäe Vene Gümnaasium / Tublid tüdrukud

Darina Podunova, Darja Šabalovskaja, Arina Jatšmenjova

Tere
Meile tundus, et kabinetis on ebamugavaid toolid ja otsustasime need toolid ottomaanidega asendada, panime sinna lihtsalt televiisori ja te võite oma toitu tuua,aga televiisorit vaadata ja süüa toitu võib ainult vahetunnis. Õpime esmaspäeval ja teisipäeval ning siis 5 puhkepäeva, et lapsed ei jääks teemast maha, tegime keerulist programmi. Liigume rullikute, rula ja tõukerataste abil, ainult põhireegel on liikuda aeglaselt ja ettevaatlikult, nii et kellegi peale otsa ei sõida.

Kommenteerivad:

EKA arhitektuuriteaduskonna tudengid

Liisa: Näen, et te olete kaotanud ära ruumi range korrapära ja hajutanud selle piirjooned ning toonud kandiliste vormide asemel ruumi ümarvormid. Põrandakate tundub olevat vahetatud vaiba vastu, mis loob hubasema ja kompamiseks mõnusa keskkonna. Samuti on kõvad koolipingid asendatud pehmete lebotamistoolide vastu. Teil on korda läinud luua kutsuvam keskkond, kui seda on tavapärane koolikabinet. Tubli töö!
Siit võib veel sammu edasi astuda ja kõik selged piirjooned kaotada - lae ja põranda ning mööbli vahel.
Olete muutnud pildi alumise osa, millega keha vahetult kokku puutub, õpilastele kutsuvaks. Ent pildi ülemises osas domineerib endiselt ereda valgustusega tavapärane ripplagi. Mida teeksite ruumi ülemise osaga?
Mul on hea meel, et olete pakkunud välja alternatiivseid liikumisvõimalusi. Kuid panite ka ise tähele, et kitsas ruumis võib olla keerukas kiirelt liikuda. Võite siit veel edasi mõelda. Võibolla tuleks ruladele ja tõukeratastele mõni suurem ruum leida ning väikses hubases ruumis teistsuguseid liikumismeetodeid katsetada? Näiteks vaiba peal rullida või hüpata.


Antsla Gümnaasium / Hauka arhitektid

Karel Meitzar ja Armin Armulik

Kommenteerivad:

EKA arhitektuuriteaduskonna tudengid

Margus Tammik:
Väga huvitav lähenemine - tegite ühenäolisest kohast kaks täiesti eriilmelist valikut aja veetmiseks. Üks on väga konkreetse elamuse saamiseks, ning teine mugav ja vaba koht. Esimese puhul võib tekkida olukord, kus inimesed, kes koolis iga päev käivad, peeglitega ruumi pärast esimesi kordi enam minema ei kipu. Vaba aja veetmise ruum ilmselt hoiab külastajaid tegevuses veel aastaid. Kas enne oli suur ruum läbi käidav? Võib-olla oleksite võinud ka läbipääsu säilitada, ning peeglite kogemuse teekonda sisse paigutada. Väga tore, et elamuskeskus inspireerib ka oma kooliruumi elamustega rikastama!


Püha Johannese Kool / Värvilised kustukummid

Liise, Mariann, Jonas, Alvin, Siim, Joonas, Hendrik ja Sander

1. Meeldejääv kooliruum

Valisime välja kaks objekti. Siseruumina jäi silma Ørestadi Gümnaasium.

Üldine arvamus oli, et ruumis on privaatsust ja kohti, kus saab mõnusalt puhata.
Kõrgenduselt on kahtlemata ka hea tulistada (arvutimängudest inspireeritud ruuminägemise viis – õpetaja märkus)
Väga lahe on suur aken.
Ruum meenutab justkui ujulat kus „ulbivad“ saared. Väikesed ruumid meenutavad ka teokarpe.

Välisruumiks valisime välja Makoko ujuva kooli.

Huvitav on, et objekt ujub vee peal. Asukoht on üllatav.
Pildil tundus üsna logu sara. Jäi mulje, et selle saab üks seitsmenda klassi poiss ka üksinda valmis ehitatud. Vaadates videot avanes ehitise keerulisem külg.
Sugugi ei meeldi objekti kole sinine katus.
Põdedes merehaigust ei saa arvatavasti selles koolis käia.

2. Seletuskiri visandi juurde.

Visandasime välja valitud trepialust. Kaasas ka foto.
Lisasime akna, mida seal hetkel pole. Ukse ette paigutasime trellid. Seinale planeerime nagid. Eesplaanil on ka akvaarium ja kaks kasti(seifi) istumiseks.
Paremal pool on saapapaela sidumise pink.

Lisad/fotod:

Olemasolev olukord, foto 1
Olemasolev olukord, foto 2
Eskiis
Makoko ujuv kool
Ørestadi Gümnaasium

Kommenteerivad:

EKA arhitektuuriteaduskonna tudengid

Regina Kaasik:

Inspiratsiooniallikad on väga vahvad! Ja hästi analüüsitud ka.
Trepialuse ruumi pind on pildi pealt palju väiksem. Joonistamisel tundub, et saaks justkui terve maailma selle sisse ära mahutada.
Väikeste ruumide puhul on hästi oluline minna ja tunnetada, ette kujutada end seal midagi tegemas. Kõik need protsessid läbi mõeldes saab hea ja reaalsel pildi, mida meeldiks seal teha ja mis mõjuks hästi. Vaadake, mis tundeid teil tekib , ja liikuge ühiste tunnete pealt edasi - või lausa kombineerige neid. :)

Edu!!


Oled jõudnud lehekülje lõppu.

Lehekülge ei leitud, vabandame!