Sorteeri:

Tiim

/

Ülesanne

Kärdla Põhikool / Kuldsed kartulid Kärdla Põhikool / Teletupsud Saue Gümnaasium / Nora Saue Gümnaasium / Daniel Saue Gümnaasium / Suitsuandur Saue Gümnaasium / Maasikad Saue Gümnaasium / Kermo lemmikud gangsterid Saue Gümnaasium / LL Püha Johannese Kool / Värvilised kustukummid Pelgulinna Gümnaasium / PelguRUUM Võru Kreutzwaldi Kool / Sipsikud Elva Gümnaasium / Elva Männikasvud Antsla Gümnaasium / Hauka arhitektid Avinurme Gümnaasium / Heiko, Ott ja Märt Avinurme Gümnaasium / Reeno ja Miina Avinurme Gümnaasium / Artur, Matthias ja Reimo Pähklimäe Gümnaasium / Der Betonmischer Pähklimäe Gümnaasium / Gelrina Pähklimäe Gümnaasium / StreamLining Pähklimäe Gümnaasium / Toxicity Pähklimäe Gümnaasium / Robotic Pähklimäe Gümnaasium / Gaudi õed Pähklimäe Gümnaasium / Kunst Pähklimäe Gümnaasium / Angelitos Lasnamäe Vene Gümnaasium / Tublid tüdrukud Lasnamäe Vene Gümnaasium / GLHF (Good luck, have fun) Lasnamäe Vene Gümnaasium / Bugs Bunny Lasnamäe Vene Gümnaasium / Workout gang Lasnamäe Vene Gümnaasium / Noorus Lasnamäe Vene Gümnaasium / Päästjad Lasnamäe Vene Gümnaasium / LVGg Soldino Gümnaasium / Tüdrukud Soldino Gümnaasium / Kassipojad Soldino Gümnaasium / Inglikesed Soldino Gümnaasium / Lendoravake Soldino Gümnaasium / Tembumehed Soldino Gümnaasium / Kakukene Suure-Jaani Gümnaasium / Mia ja Triin Põltsamaa Ühisgümnaasium / STEN Põltsamaa Ühisgümnaasium / PÜG 7b Põltsamaa Ühisgümnaasium / PÜG 7c Võru Kreutzwaldi Kool / Jane ja Helena Salme Põhikool / Team Salmekad

Ülesanne #6: Eskiis

Visand kooliruumi ümberkujundamisest.

Kommenteerivad: EKA arhitektuuriteaduskonna tudengid

 

Eesti Kunstiakadeemia arhitektuuri ja linnaplaneerimise õppekavalt kaasa löövad aktiivsed tudengid on teise kursuse üliõpilane Karl Erik Miller ning magistrandid Merilin Kaup, Elina Liiva, Margus Tammik ja Ann Kristiin Entson, vilistlased Eva-Liisa Lepik ja Liisa Valdmann, kes täiendavad end magistriõppes kunstihariduse ja muinsuskaitse vallas.
Sisearhitektuuri erialalt annavad õpilastele tagasisidet teise kursuse tudengid Regina Kaasik, Celine-Cathy Raaga ning kolmanda kursuse üliõpilane Andrea Miku. Lisaks Karolin Kaup, kes on eriala vilistlane ning koordineerib Kooliruum’20 programmi.

Lasnamäe Vene Gümnaasium / GLHF (Good luck, have fun)

Nikita Volkov
Nikita Bogatov
Erik Udu
Ibragimov Artjom
Jegoe Melnikov

Vaade ülalt.
1)Kus oranž trepp, seal on pink. Kui tahad sinna istuda, on vaja üles ronida.
2)Kus on sinine trepp, seal on automaat koos toidu ja jookidega (automaat on märgitud lilla värviga), et sinna saada on vaja ronida trepist üles.
3)Kus on roheline trepp, seal on pilt ja väga ilus joonistus - Parim kunstnik. Et sinna ronida tuleb kõndida trepist üles.
4)Kus kõik sinised, see on bassein ja seal saab lõõgastuda.

Kommenteerivad:

EKA arhitektuuriteaduskonna tudengid

Liisa: Hästi lahendatud! Mulle meeldib väga teie mõte mitmetasandilisest ruumist. Tundub, et planeeritud treppidel on erineva laiusega astmed. Erinevad trepid on kasulikud erinevateks tegevusteks. Kitsaste astmetega trepist saab kiiresti üles liikuda. Laiade astmetega trepi peale võib aga pikemaks istuma jääda ja mõnusalt aega veeta. Milliste tegevuste juurde saakisd trepid veel juhatada?
Vee kasutamine on hea mõte. Basseinis hullamine on lõbus tegevus, mis liidab õpilasi. Bassein kaotab ära ka ruumi ranged piirjooned ning toimib sarnaselt treppidega, sest vees saab liikuda nii horisontaalselt kui vertikaalselt.
Kui siit edasi mõelda, siis võiks treppe veel jätkata ja juurde teha. Treppide vahele võiks tekkida ühendused. Niis saaks ruumist keerukas ja intrigeeriv ämblikuvõrk.


Elva Gümnaasium / Elva Männikasvud

Arvi Laidvee, Marko Pihlik ja Deimo Sarapson

Visand kooliruumi ümberkujundamisest

Kuuenda ülesande lahendamiseks tegime tiimi koosoleku, kus igaüks visandas oma ettekujutuse klassiruumist. Visandatutel joonistel leidub mitmeid ühiseid kui ka palju erinevust, seega lisasime igale pildile ka kirjelduse. Kolm pilti on kirjeldusega ning kolm pilti on õpetajate poolt, kes soovisid ka oma nägemust väljendada antud klassiruumist.

Klassiruumi visandi kirjeldus (Pilt 1)
Marko Pihlik

Klass on täis müstikat, huvitavaid raamatuid ja palju kirjandust. Mööbel ruumis on gootika/paganlikus stiilis. Toa keskel on palju avarust, et teha erinevaid rituaale, et rahustada kirjanduse jumalaid. Ruumi paremas nurgas on diivan, diivani kõrval on raamaturiiul, mis on täis põnevaid raamatuid, mida kirjanduse õpetaja meie jaoks on ette juba valmistanud. Samuti on diivani kõrval ka kraanikauss, mida suurt ei kasutata, sest see võib äkki su käe röövida. Laed on kaetud ämblikuvõrkudega ja tuba ise on ülevalgustatud valguse sähvatustega. Õpetaja enda laua juures valvab tema ustav tool, jälgides oma silmaga kõiki ja kõike. Klassi sisenemiseks on 3 ust, esimene on peauks, teine uks viib õpetaja puhke tuppa ja kolmas uks on väravad vaimumaailma, kus võib sind oodata ees nii vanad sõbrad kui ka uued kogemused. Õpilastele annab võimaluse keskendumiseks oma mõtte maailmas klassis ringi reisivad kott toolid.

Klassiruumi visandi kirjeldus (Pilt 2)
Deimo Sarapson

Joonistatud pilt on kujutatud minu fantaasia järgi ja näidatud on ka asju mis on meie meeskonna poolt eelnevalt välja mõeldud. Pildil on meie klass, klassi keskel asuvad rõnga kujulised diivanid, mille keskel on post, kuhu sisse saab panna raamatuid. Seal saaks raamatu lugeja mõnusalt koos teistega jagada oma elamust, sest rõngas diivanile peaks mahtuma 6-7 inimest, seal on ka veel võimalik teha erinevaid mänge, näiteks äraarvamist. Pildi vasakul poolel on kujutatud kahte raamaturiiulit, mille keskel asetseb diivan, kus on võimalik puhata vahetunni ajal või samamoodi hea koht raamatute lugemise jaoks kuigi sobib ka telefonis olijatele. Diivan ise oleks musta värvi heledast puidust käepidemetega, et sobiks paremini Eesti lipu värvidega. Selle diivani kohal on seinariiulid see on väga hea koht tähtsamate asjade jaoks, sest siis on kõigil sealt hea kohe võtta ei pea peadpidi kappi ronima. Seinal on joonistatud ajajoon, mille peale on märgitud tähtsamate isikute portreed, lisaks ka tähtsamad ajad emakeelel ja Eestil. Lauad on paigutatud seina äärde, õpetaja laud asub samal kohal ehk akna ääres (ruumi alumises nurgal) kuigi tegelt oleks hea kui laud asetseks klassi ees keskel, et õpetaja kõiki õpilasi näeks. Seina värvid pigem võiksid kuidagi kujutada Eesti lipu värve.

Klassiruumi visandi kirjeldus (Pilt 3)
Arvi Laidvee

Alustasin visandi tegemist joonistades ruumilise klassi. Joonisel on tõrvikud, mis näitavad et sein vajab valgust. Joonistasin kapile kulmud, et näidata kurjuse kappi ning sellest tuleb lahti saada. Trellid on akendele tehtud selleks, et mõnikord tunned et oled vangis. Kirstust välja tulev draakoni pea näitab, et klassis võib sündida igasuguseid lugusid seoses kirjanduse ja eesti keele tundidega. Püss õpetaja laua peal näitab Kodanikukaitse suuna/mooduli loengut. Pentagram on klassi keskel, et teha rituaale kirjanduse ja Eesti keele jumalatele. Joonistusel on hiigel diivan, mis ühendab kogu klassi. Veel näeb õpetaja laua peal raamatut ehk raamat, mis on kõikidele inimestele kohustuslik lugemine.

Kommenteerivad:

EKA arhitektuuriteaduskonna tudengid

Ann Kristiin Entson:
Väga kaunid joonistused, olete väga hästi klassi ruumilise kujutamisega hakkama saanud. Tööde detailsus on imeline, iga pisiasi on omal kohal ja juba enne teie lisatud teksti lugemist on joonistused loo suuresti ära rääkinud.

Samuti paistavad teile väga olulisel kohal olevat sümboolika ja detailid, mis aitavad ruumis teatavat meeleolu luua. Eks raamatutemaailm olegi parajalt maagiline, seega teie ideed haakuvad sellega igati. Samas võiksite mõelda ka sellele, et nagu erinevad raamatud loovad erinevaid meeleolusid ja tundeid, võiks ehk ka see ruum oma ülesehituselt aidata erinevate tunnete esinemist.

Kõikidel ideedel on ühiseks jooneks meeldivamate õppimis- ja puhkamisalade loomine. Kõik soovivad paika nii eraldi vaikseks lugemiseks, kui rühmas arutlemiseks ja seda kõike mugavamas keskkonnas, ehk pehmetel diivanitel või kott-toolidel. Siit on teil hea ühiselt edasi minna, tugev idee on olemas, nüüd peate sellele ühise vormi leidma.

Tubli töö ja jätkake samas vaimus!


Pelgulinna Gümnaasium / PelguRUUM

Esialgse eskiisina pakume välja teha antud välialale ehitada siseuisuplats.
Mõtleme dasi!

Kommenteerivad:

EKA arhitektuuriteaduskonna tudengid

Regina Kaasik:

Tore mõte! Mõtteid sellele, kuidas asju märgistada. Teie joonis hetkel kirju ei ole, saab kenasti aru, kus mis on. Aga kui on erinevaid ruume, materjale või muud, mida märkida soovite, aga kohe joonistusele pannes ajab pildi kirjuks. Siis tulevad kasuks igasugused endamõeldud legendid. (Ehk siis näiteks on alla kirjutatud täpsemalt, kuid pildil on vaid värv.)

Kui te seda mõtlema hakkate, proovige ette kujutate kõiki neid tegevusi, mida uisutama saamiseks ja sealt ära tulemiseks teete (ka väiksemaid, nagu näiteks soov korra sokki kohendada ja siis edasi uisutada).
Et kõik mööduks võimalikult lihtsalt ja loogiliselt.

EDU! :):)


Võru Kreutzwaldi Kool / Jane ja Helena

Praeguse seisuga ei ole õpilastel sööma minnes kuhugi oma koolikotte panna. Seega otsustasime teha fuajeesse riiuli, kuhu saaks need panna, et need jalus ei oleks.
Taimeseina otsustasime luua, et see annaks fuajeele värvi ja isikupära. Veel annavad taimed palju rõõmu ja energiat.
Kiigud on selle jaoks, et õpilased oleksid ka istumise ajal aktiivsed. Samas õrn kiikumine rahustab ja puhastab ka vaimu.
Diivanid on omavahel vaheseintega eraldatud, et kõikidel õpilastel oleks privaatsust. Samas on seal ka hea oodata oma söögiaega.


Lasnamäe Vene Gümnaasium / LVGg

Tere,
Nägu näete joonistustel tahaksime muuda klassis palju asju.
Esimene mida me tahaksime muuta see on lauad. Need me tahaksime muuta ümmarguseks, et saaks 5-6 inimest sinna panda.Nad oleksid tehtud heledast puust nägu kask.
Teisel pildil näeme, et seinadel on imelik pink, mis ka on tehtud heledast puust nägu kask j.n.e.
Seal, kus pinkid teevad omamoodi koopa, paneme alla padjakesed ja üleval väikesed tuhm valgus. Nii et see osutub suurepäraseks nurgaks lugemiseks, joonistamiseks j.n.e.
Veel teeksime aknad suuremaks.
Kolmandal pildil näete, et pandud jooki automaat, veel seal on väike kuubikutega bassein.
Viimasel pildid te näete, et on 2 tahveli, üks tavaline ja teine on nutitahvel. Veel teinud omasugune stseen, selleks, et presintatsiooni teha j.n.e.


Oled jõudnud lehekülje lõppu.

Lehekülge ei leitud, vabandame!