Sorteeri:
Tiim
/
Ülesanne
Ülesanne #6: Eskiis
Visand kooliruumi ümberkujundamisest.
Pähklimäe Gümnaasium / Kunst
Merilin Kaup:
Skemaatiline joonistus on ilus ja selge ning annab hästi edasi põhimõtet ruumist, mida soovite luua -
väga tublid !
Privaatsete kappide idee on hea, see vabastab garderoobi keskel ruumi liikumiseks ning kaotab ära nn
kongide põhjustatud pimedad nurgad.
Seejuures peate aga mõtlema, kui lai on üks kapp ning veenduma, et 1016 sellist kappi ka tegelikult
sellesse ruumi ära mahuvad. Soovitan joonistada plaani 1:100 mõõtkavas (see tähendab, et 1cm plaanil
on võrdne 100cm ehk 1meetriga tegelikus ruumis) ja proovida neid kappe sellele plaanile
paigutada.
Ühtlasi võite mõelda, kas kapp on ikka kõige parem koht näiteks märja talvejope hoidmiseks ? Võibolla
oleks tarvis hoopis kombinatsiooni kappidest ja nagidest ?
Pinkide lisamine garderoobi keskele on väga hea ja praktiline idee. Võite proovida pinkide kuju ja
paigutusega pisut eksperimenteerida - nõnda on võimalik see pikk kulgemine vähem üksluiseks
muuta.
Samuti soovitan kaaluda einevat värvi kappide kasutamist - nt igal klassil on ise värvi kapid - nii on
kindlasti tunduvalt lihtsam pikas kappidereas orienteeruda !
Saue Gümnaasium / Kermo lemmikud gangsterid
Andri Sults, Henri Isok, Ott Tihvan, Martin Riimaa, Hendrik Rohtoja
Margus Tammik:
Väga hästi on näha, et ootamine pole kõige meeldivam tegevus. Olete täitnud ruumi erinevate mängude ja
muude interaktiivsete vahenditega. Ilmselt soodustab see ka omavahelist suhtlemist ja näiteks
pinksilaud hoiab inimesi hästi liikumises, ruumi elavana ning ootajad telefoni ekraanidest eemal.
Olete kasutanud palju taimi ja mugavat mööblit. See kõik vähendab suuresti avarust ja kaja - väga
lihtsate vahenditega. Millised tegevused võiksid sinna veel mahtuda? Mis tooks inimesi kokku ja paneks
omavahel veel rohkem koos tegutsema?
Pähklimäe Gümnaasium / Der Betonmischer
Dmitri Vassiljev
Alguses annan informatsiooni piltidest (garderoobi muutmine):
!!! Ma vaatlen osa garderoobist, sest meie garderoobis on palju ruumi ühes reas ja nad ei erine
teineteisest oluliselt).
Pildid:
1. Üks garderoobiruum enne muutumist. (praegu)
2. Üks garderoobiruum pärast muutumist
3. Ruumid (garderoob) enne muutumist. Rohelised lained on plats varnadeks, allpool ei ole varnasid.
(praegu)
4. Ruumid (garderoob) pärast muutumist. Rohelised lained on plats varnadeks.
5. Minu innustus (garaažid)
Nüüd räägin muutustest. Minu innutstus on garaažide read (pilt 5). Kuidas on see seotud garderoobiga? Kui te märkasite, nägite te, et praegu on kõik ruumid (1. ja 3. pildid) seotud ühe koridoriga (allpool). See ei ole eriti hea, sest oma ruumi sattumiseks peab õpilane läbi koridori minema. Kõigepealt, on see kriitiline õpilastele, kelle ruum on rea keskpaigas. Märkan, et alamseina(1;3) ja laia koridori (2;4) all on olemas avar ruum.
Mis muutus? Ruumide paarid on seotatud ühe suurema ruumi. Uued ruumid on isoleeritud teineteistest. Kõrvaluksed on kadunud. Allpool ilmusid läbiminekud igale ruumile. Tara vanade ruumide vahel (uue ruumide keskpaigas) on lühenatud. Lisatud tara akende kõrval varnade paigutamiseks. See kõik näeb nagu garaažide rida.
Minu variandiga (2. ja 4. pildid) ei ole koridorit, mis seob ruume, ja oma ruumi võib õpilane sattuda laia läbiminekuga (allpool) avarast ruumist. Sellega väheneb ebamugavus, sest õpilaste vool on vähem tihe avaras ruumis -> rohkem privaatruumi. Veel, uue variandiga on ruumide alas rohkem võimalusi liikumiseks tara vähendamisega keskpaigas. On ka võimalik ringiliiklus. Et varnade plats ei kao, on lisatud tara akende kõrval. Võrrelda saate pildid 3 ja 4, kuidas muutus plats varnade paigutamiseks.
Soovil võib alamkoridorid seinaga asendata, et läbiminek oleks ainult uksega, mida võivad ainult määratud inimesed avada, aga see raskendab liiklust.
Regina Kaasik:
Mulle väga meeldivad su joonised. Nii mugavalt loetavad. Samuti oled väga hea analüüsi teinud ja
inspireerunud millestki, mis aitab ka teistel paremini su ideed mõista. Tupiku asemel n-ö
"ringliikluse" kasutamine on väga kaval ja hea mõte.
Mõtteaineks sulle näiteks jalanõud. Ehk leiad ka jalanõude paigutamiseks mingi kavalalt kitsa
lahenduse. Võib-olla mingisugused erikujulised jalanõu nagid ülerõiva nagide all?
Tubli, lase loovusel lennata! :)
Saue Gümnaasium / Maasikad
Herzi Lootsar, Kristin Emili Kõrge, Eloura Charles
Elina:
Tere!
Tore näha, et olete nii mitmeid erinevaid funktsioone mõelnud antud alale. Usun, et väga tore mõte on sinna paigutada minibatuudid, mis võiksid õpilase koolielu aktiivsemaks muuta üsnagi lõbusal viisil!
Kuna tegemist on kohaga, kus õpilased võiksid mõnusalt aega veeta ning vahel lausa pikemalt olla, siis on hea näha, et olete mõelnud ka näiteks wc-de paigutamisele. Puhtalt praktilises mõttes aga soovitaksin need asetada kuidagi mõne nurga taha - hetkel avanevad need otse sisehoovi, mis tõenäoliselt tekitab sinna kuidagi veidra ruumi. Wc kui ruum on koht, mis paigutatakse tavaliselt kuidagi nii, et inimesele jääks teatud privaatsus.
Olete sisehoovi lisanud ka söögiputka. Seetõttu soovitaksin lisada ka mõned istumisalad, kus õpilastel oleks mugav süüa. Sel puhul võiks ka mõelda mõne varjualuse peale - kui õues peaks näiteks vihma sadama, saaksid õpilased seal siiski aega veeta. Ootan huviga, kuhu projekt edasi liigub!
Lasnamäe Vene Gümnaasium / Workout gang
Igor Gavrilov, Mihhail Efremov, Dmitri Tsarynnyy
Sellel pildil, te näete meie vene-muusika-inglise keele klassi aga see ei ole tavaline. Me ( kui see
oleks võimalik ) paneksime
akvaparki! Üks pool klassist on meie koht, kus kõik saavad puhata või teha midagi muud. Teine pool
klassist on akvapark, seal on
palju kohta, kus on lõbus! Liumäed, koht disko jaoks, kohvik, spordikohad, kohtad, kus on mugav
õppida- kõik on meie klassis
Me ei saaksime kõike panema sellele pildile, aga seda, mis on meiel klassis - ütleb meie tekst!
Seal on rohkem kohta, aga me ei saa seda kõike ütelda, sest seda on liiga palju!
Kui teil on küsimus, miks me oleme spetsiaalsetel pehmetel toolidel?
Mina vastan, sest sellel poolel klassis on kohad, kus me näiteks saame puhata! Seal on ka
magamisruumid, mänguruumid
ja ruum koos televisooriga!
Karolin Kaup: Väga lennukas idee ja fantastiliselt kena joonistus! Lahendus oli heas mõttes üllatav,
samas just seesugune lennukus on eskiisi faasis väga teretulnud. Väga vinge, et olete kasutanud
pilditöötlusprogrammi, ka see on väga hästi välja kukkunud. Emotsiooni lisavad inimesed pildil, hea
trikk!
Joonistatud pilt siiski tekitab ka küsimusi. Mis asub klaasist vaheseina taga või on see aken ja selle
tagant paistab rõdu? Eskiisi täiendades või järgmisel korral eksiisi joonistades lisage julgelt pildil
olulisemate kohtade juurde tekstilisi selgitusi, see aitab mõtet edasi anda. On väga kahju, kui hea
mõte kaduma läheb!
Osa seinast ukse kõrval on kaetud ribakardinaga või millega on tegu? Kas seal taga on siseaken, mis
eraldab klassiruumi koridorist?
Pehmeid toole paistab üsna hõredalt, tegelikult on teie klassis ju rohkem õpilasi. Kuidas paigutate
toolid ja kuidas lahendate kirjutamist nõudvad ülesanded ilma kirjutuslaudadeta?
Plusspunktid, et olete mõelnud valgustusele! Suurepärane, et olete märkinud ka valgusvoo suuna
vasakpoolsetel suundvalgustitel, selline kujutamise viis mõjub professionaalselt!
Põrandakatte materjal on huvitav. Samuti on huvitav, miks muutsite ukse asukohta? :)
Et saada paremini aru teie visioonist, sooviksin väga näha ruumi plaani. See on ka järgmises ülesandes
täpsemalt vajalik.
Väga hea algus on tehtud, nüüd ainult edasi! Jätkuvalt head mõttelendu!
Kommenteerivad: EKA arhitektuuriteaduskonna tudengid
Eesti Kunstiakadeemia arhitektuuri ja linnaplaneerimise õppekavalt kaasa löövad aktiivsed tudengid on teise kursuse üliõpilane Karl Erik Miller ning magistrandid Merilin Kaup, Elina Liiva, Margus Tammik ja Ann Kristiin Entson, vilistlased Eva-Liisa Lepik ja Liisa Valdmann, kes täiendavad end magistriõppes kunstihariduse ja muinsuskaitse vallas.
Sisearhitektuuri erialalt annavad õpilastele tagasisidet teise kursuse tudengid Regina Kaasik, Celine-Cathy Raaga ning kolmanda kursuse üliõpilane Andrea Miku. Lisaks Karolin Kaup, kes on eriala vilistlane ning koordineerib Kooliruum’20 programmi.