Sorteeri:
Tiim
/
Ülesanne
Ülesanne #7: Projekt
Kooliruumi uus kujundus.
Pähklimäe Gümnaasium / Gelrina
Maria Krenberg
Darina Šuparskaja
Angelina Varšavskaja
See raamatukogu peab olema avar ja hele. Siin on suured aknad ja hea õhk. Raamatukogu on jagadud
kaheks tsooniks: esimene tsoon on nendele kes teevad gruppitööd, aga teine tsoon on nendele kes
eelistavad iseseisvalt õppida. Siin on ka piisavalt arvuteid ja mugavaid diivaneid.
Väga tore idee, et siin on telefonikastid. Nad on loodud selleks, et inimesed võiksid rahulikult
telefoniga rääkida.
Loodame et selles raamatukogus on väga mõnus õhkkond.
Soldino Gümnaasium / Tüdrukud
Marija Moor,Maria Grishina
Me tulime ise välja idee ja leidsime Internetist midagi meie ideele sarnast.
Elva Gümnaasium / Elva Männikasvud
Arvi Laidvee, Marko Pihlik ja Deimo Sarapson
Meie meeskonnas on kolm liiget, seega otsustasime, et teeme kolm visandit ning kolm projekti. Nii saime kolm korda rohkem koguda ideid ja samas tunnetada, mis sobivad meie valitud klassiruumiga.
Projekti kirjeldused
Deimo Sarapson (ideekaksik on ringikujuline diivan)
Minu idee on projektil diivan, mis asetseb kahe kapi vahel, ajajoon ja natuke rohelust. Lisaks
mõtlesin jätta õpetaja laua klassi keskele. Õpetaja laua juurde mõtlesin ka lisada väikese kontori
kapi, et õpetaja enda asju saaks sinna sisse panna, sest näeme kui suur hunnik asju tal laua peal on
ja kui midagi oli vaja üles leida, siis see nõudis aega.
Marko Pihlik (ideekaksik on kott tool)
Minu idee projektis on teha ruumi uutele asjadele. Selleks on vaja eemaldada tagaseinast suur kapp ja
asemele paigutada diivan ja raamaturiiulid. Tahtsin klassis laudadest lahti saada, et tekiks palju
ruumi ja asendada need kott-toolidega ja suurema pingiga, kus oleks mugav istuda ja lugeda.
Arvi Laidvee (ideekaksik on seinavalgustid ja tõrvik)
Minu idee oli võtta klassi tagaseinast kapp ära ning panna toolid koos laudadega ringiratast. Samuti
lisasin kapi kõrvale kaks diivanit, nurgakappi ning üks suur kapp, mis jääb diivanite keskele. Ruumi
valgustuseks lisasin projekti seinavalgustid.
Kokkuvõttes vaatasime oma ideed üle ja tegime ühe projekti. Kõik liikmed nõustusid sellega, et vanast kappist klassi tagaseinast tuleb lahti saada ning panna asemele kaks väiksemat kappi ja diivan nende vahele. Õpetaja laua sättisime klassi ette keskele ja õpetaja töövahendite jaoks panime nurga kapi. Ühe seina kujundame ajajoonega, mida valgustavad seinalambid.
Ann Kristiin Entson:
Teie ülesande graafiline lahendus on taas väga tugev ja arusaadav. Mulle meeldib, et tegite igaüks oma ettepaneku ning sõelusite sealt siis ühiselt tugevad ideed välja.
Olete kenasti mõelnud nii praktilisuse ja mugavuse peale, luues õpetajale materjalide hoiustamiseks uue kapi ja tuues klassi tagumisse ossa diivani, millel on mõnus vabas vormis arutleda või üksinda raamatuid lugeda. Samuti tundub väga põnev ajajoone idee, mis saab ka ajapikku kasvada ja laieneda vastavalt sellele, milliseid teemasid te tundides käsitlete ja uurite. Nii saavad kõik õpilased oma klassiruumis aktiivselt kaasa tegutseda.
Teie joonisel näidatud istumisplaan on küllaltki iseloomulik loengu-tüüpi tunniks, kuid kindlasti saaksite samade laudade ja toolidega katsetada erinevaid istumisviise, mis võiksid sobida erinevateks rühmatöödeks ja aruteludeks. Võite mõne variandi kiirelt läbi visandada ja proovida, mis paremini töötab. Nii on tulevikus, kui laudade ja toolide tõstmiseks läheb, kiiresti võimalik mõni meelepärane asetus valida.
Olete teinud ära suure töö ja jõudnud läbimõeldud lahenduseni!
Pähklimäe Gümnaasium / Gaudi õed
Jana Ilina
Anastassia Bobõleva
Eva Berzin
Helesinine kontuur teeb iga pilli iseseisvaks ja ka sellega terve pilt näeb välja nagu vitraaž. See muutub pilti elavaks.
Saue Gümnaasium / Maasikad
Kristin Emili Kõrge
Herzi Lootsar
Eloura Charles
Projekti värvid ja materjalid, mõõte meil kahjuks veel pole:
WC: puust seinad ja metallist hallid uksed. WC-l on ka hall silt 🚾 ning uste peal märgid 🚻🚼.
Batuudid: mustad väikesedbatuudid siniste äärtega.
Tee: väiksemat sorti kandilistest hallidest kividest tehtud.
Peenrad: peenrad on veidi väiksemad kui pildil. Seal on ka lühikesed puust pruunid piirded
ümber.
Puu: puu on tamm.
Kuju: puu taga olev kuju on tammetõru, metallist ja pruuni värvi. Seda hojab püsti metallist pult, mis
on asetatud halli kandilise kivi peale. Kivi peal on kirjas ,,Mente et Corte’’.
Söögiputka: valget värvi väike maja, kust saab osta jooke ja snäkke (nagu puhvet). Maja kõrval vasakul
on kaks valget metallist lauda ja neli tooli ning ka majad sees on mõned lauad ja toolid
(samasugused).
Tiik: tiik on ümbritsetud väikeste ümarate kividega, seal sees on väiksed kalad, selle küljel on
veetaimed ja vee peal on valgeid vesiroose.
Prügikastid: neid on kaks kuni kolm tükki ja need on tehtud osaliselt metallist ja osaliselt
väikestest kividest (nt nagu SG staadionil on)
Üks on ka tegelikult seal veekogu juures tee ääres, mida pildil hetkel pole. Ning üks on ka veel kuju
juures tee ääres.
Pink: see on puust pruuni värvi ka seda on üks. Pingi jalad on metallist.
Treeningvahendid: need on samuti metallist kollase ja halliga. Treeningvahenditest paremal pool on ka
tegelikult koht kus on salfrätikud, topsid (mõlemad valged) ja sealt saab võtta vett.
Elina:
Olete kõik väga põhjalikult läbi mõelnud nii esteetilise kui ka praktilise poole pealt. Tore näha, et olete mõelnud ka näiteks prühikastide peale - kuna tegemist on alaga, kus on puhvet, tekib seal tõenäoliselt palju prügi. Kui siinkohal veel detailsemaks lähete, siis soovitaksin mõelda ka prügi sorteerimise peale. Arhitekti töö on väga palju seotud keskkonnateadlikkusega ning arhitektiüheks ülesandeks võib lugeda ruumi loomist, mis soodustab keskkonnasõbralikku käitumist. Seetõttu julgeksin kahelda ka vee joomise tarbeks mõeldud topsides - kas tegemist on ühekordsete topsidega? On olemas ka veekraanid, mis on mõeldud joomiseks ilma topsita, soovitan selle kohta infot juurde otsida.
Hea, et olete kasutanud erinevaid materjale, mis aitavad tuua mitmekesisust. Siinkohal tekkis aga küsimus, et miks on hooned erinevate materjalidega? See teeb lihtsalt keerulisemaks sisehoovi kui terviku loomise.
Edu teile järgmise ülesandega!
Kommenteerivad: EKA arhitektuuriteaduskonna tudengid
Eesti Kunstiakadeemia arhitektuuri ja linnaplaneerimise õppekavalt kaasa löövad aktiivsed tudengid on teise kursuse üliõpilane Karl Erik Miller ning magistrandid Merilin Kaup, Elina Liiva, Margus Tammik ja Ann Kristiin Entson, vilistlased Eva-Liisa Lepik ja Liisa Valdmann, kes täiendavad end magistriõppes kunstihariduse ja muinsuskaitse vallas.
Sisearhitektuuri erialalt annavad õpilastele tagasisidet teise kursuse tudengid Regina Kaasik, Celine-Cathy Raaga ning kolmanda kursuse üliõpilane Andrea Miku. Lisaks Karolin Kaup, kes on eriala vilistlane ning koordineerib Kooliruum’20 programmi.