Sorteeri:

Tiim

/

Ülesanne

Kärdla Põhikool / Kuldsed kartulid Kärdla Põhikool / Teletupsud Saue Gümnaasium / Nora Saue Gümnaasium / Daniel Saue Gümnaasium / Suitsuandur Saue Gümnaasium / Maasikad Saue Gümnaasium / Kermo lemmikud gangsterid Saue Gümnaasium / LL Püha Johannese Kool / Värvilised kustukummid Pelgulinna Gümnaasium / PelguRUUM Võru Kreutzwaldi Kool / Sipsikud Elva Gümnaasium / Elva Männikasvud Antsla Gümnaasium / Hauka arhitektid Avinurme Gümnaasium / Heiko, Ott ja Märt Avinurme Gümnaasium / Reeno ja Miina Avinurme Gümnaasium / Artur, Matthias ja Reimo Pähklimäe Gümnaasium / Der Betonmischer Pähklimäe Gümnaasium / Gelrina Pähklimäe Gümnaasium / StreamLining Pähklimäe Gümnaasium / Toxicity Pähklimäe Gümnaasium / Robotic Pähklimäe Gümnaasium / Gaudi õed Pähklimäe Gümnaasium / Kunst Pähklimäe Gümnaasium / Angelitos Lasnamäe Vene Gümnaasium / Tublid tüdrukud Lasnamäe Vene Gümnaasium / GLHF (Good luck, have fun) Lasnamäe Vene Gümnaasium / Bugs Bunny Lasnamäe Vene Gümnaasium / Workout gang Lasnamäe Vene Gümnaasium / Noorus Lasnamäe Vene Gümnaasium / Päästjad Lasnamäe Vene Gümnaasium / LVGg Soldino Gümnaasium / Tüdrukud Soldino Gümnaasium / Kassipojad Soldino Gümnaasium / Inglikesed Soldino Gümnaasium / Lendoravake Soldino Gümnaasium / Tembumehed Soldino Gümnaasium / Kakukene Suure-Jaani Gümnaasium / Mia ja Triin Põltsamaa Ühisgümnaasium / STEN Põltsamaa Ühisgümnaasium / PÜG 7b Põltsamaa Ühisgümnaasium / PÜG 7c Võru Kreutzwaldi Kool / Jane ja Helena Salme Põhikool / Team Salmekad

Ülesanne #7: Projekt

Kooliruumi uus kujundus.

Kommenteerivad: EKA arhitektuuriteaduskonna tudengid

Eesti Kunstiakadeemia arhitektuuri ja linnaplaneerimise õppekavalt kaasa löövad aktiivsed tudengid on teise kursuse üliõpilane Karl Erik Miller ning magistrandid Merilin Kaup, Elina Liiva, Margus Tammik ja Ann Kristiin Entson, vilistlased Eva-Liisa Lepik ja Liisa Valdmann, kes täiendavad end magistriõppes kunstihariduse ja muinsuskaitse vallas.
Sisearhitektuuri erialalt annavad õpilastele tagasisidet teise kursuse tudengid Regina Kaasik, Celine-Cathy Raaga ning kolmanda kursuse üliõpilane Andrea Miku. Lisaks Karolin Kaup, kes on eriala vilistlane ning koordineerib Kooliruum’20 programmi.

 

Pähklimäe Gümnaasium / StreamLining

Vladislav Podlegajev, Denis Poznyak

projekt


Võru Kreutzwaldi Kool / Sipsikud

Tehor Kookmaa, Oliver Olesk, Remy Raudsepp, Marcus Saar

Ülesanne #7
Ideekaksikuteks on Tartu Raatuse Koolist ümmarguse istumis- või lebamiskohaga raamaturiiul ja astmeline istumisnurk. Raamaturiiuli kujundust muutsime ja ühte äärde lisasime ronimisredeli. Istumisnurga tegime kaheastmeliseks ja laiemaks. Nii mahub rohkem õpilasi istuma. Istumiskoha paigutamisega saab kasutada koridori ka avatud klassina.
RAAMATURIIUL Mõõtmed 230x210 cm, riiuli ja ronimisredeli sügavus 40 cm. Ringikujulise istumiskoha läbimõõt on 120 cm ja sügavus 60 cm. Riiuli materjaliks on 24 mm paksune naturaalne kasevineer. Riiulid on värvitud. Ringi materjaliks on painutatud lakitud kasevineer paksusega 30 mm. Redeli paled on männipuidust ja pulgad pöögist.
ISTUMISNURK Mõõtmed 300x300 cm. Nurgast on ümar, ülemine aste on 40 cm laiusega ja alumine 80 cm laiusega (üleval istujate jalad peavad ära mahtuma). Aluskarkass on puidust, astmed vineerist ja kaetud kõrgsurvelaminaadiga, esipaneelid ja küljed on painutatud kasevineerist paksusega 21 mm. Mööblimaterjal peab koolis olema tugev, suure kulumiskindlusega ja kergesti puhastatav.
Joonised on õpetaja abiga tehtud GeoGebra programmiga.

Kommenteerivad:

EKA arhitektuuriteaduskonna tudengid

Karl Erik: väga lahe idee, seda peab tõdema. Väga huvitav on lugeda kuidas kõik materjalid on läbi mõeldud ja eraldi välja toodud. Ainuke asi, mis veel võiks olla, on plaan, kuhu need asjad on paigutatud - eeldada võib, aga ei tea. Kui juba plaani teete, siis võite mõelda, mis nendele kahele lisaks läheb (näiteks keksu mäng põrandal), et mitte ülejäänud ruumi lihtsalt tühjana jätta.


Lasnamäe Vene Gümnaasium / Tublid tüdrukud

Darina Podunova, Arina Jatšmenjova, Darja Šabalovskaja.

Esimesel pildil on meie ideekaksik.

1. Pehmed toolid
Laius: 70 cm
Pikkus: 60,5 cm
Pehmed toolid on valmistatud pehmest kangast ja seestpoolt täidetud puuvillaga. Nende peal on mugav istuda ja oma tööd teha.

2. Televiisor
Laius: 166 cm
Pikkus: 93,5 cm
Televiisoril vaatame koolitusmaterjale, aga vahetunnis vaatame mõnda videot.

3. Projektor
Laius: 35 см
Pikkus: 25 см
Projektori suunatakse seina koha ja seda kasutades uurime koolitusmaterjale.

4. Arvuti
Laius: 45 cm
Pikkus: 30 cm
Meie pildil arvuti pole,aga ta on taustal. Arvuti peal töötab õpetaja ja paneb õpilastele hinned.

Kommenteerivad:

EKA arhitektuuriteaduskonna tudengid

Liisa: Teie tiimi pakutud ideekaksik on kindlasti vaheldus tavapärasele klassiruumile. Analüüsige, mis teile selle klassiruumi puhul meeldib. Mulle hakkab näiteks silma ideekaksiku mitmetasandilisus ning ruumis olevate esemete vaba paigutus, mis muudavad klassiruumi mitmekesisemaks. Ruum ise on täielikult neutraalne. Võib olla liigagi? Kuid seda ilmestavad harmoniseeruvad kotttoolid ja istumisalused, mis ruumi värviga vürtsitavad. Soovitan siiski teha katse, kuidas on tund aega järjest kotttooli või ilma seljatoeta istumisaluse peal istuda. Siit juba omaette küsimus, kas õppetükkide ajal peab kindlasti istuma? Ja kas ekraani või tahvli vaatamine on kindlasti hädavajalik?
Kuidas lahendate ülesande teise osa - valida enda ideest midagi, mis välja jätta ja uue esemega asendada? Järgmine kord oleks väga tore näha ka ruumiplaani visandit. Jõudu viimaseks jõupingutuseks!


Lasnamäe Vene Gümnaasium / GLHF (Good luck, have fun)

Nikita Volkov
Nikita Bogatov
Erik Udu
Ibragimov Artjom
Jegoe Melnikov

Meie tuba on 9 ruutmeetrit.
Me kõik mõõdetud ja siin on, mis juhtus siin:
1)Pink
Pikkus 50cm
Laius 100cm
2)Trepp
Pikkus 150cm
Laius 50cm
3)Pilt
Pikkus 50cm
Laius 50cm
4)müügiautomaatide
Pikkus 150cm
Laius 150cm

Kommenteerivad:

EKA arhitektuuriteaduskonna tudengid

Liisa: Näen, et jätkate oma varasematele ideedega. Kas ka bassein on ruumis alles? Tunnen puudust ideekaksikust. Ma tean, et alati pole lihtne leida sarnast ideed, eriti kui ideid on väga palju. Sellisel juhul tasub edasi anda pigem ruumi atmosfääri.
Olete nüüdseks saanud aimu ruumis olevate esemete mõõtmetest. Lihtsalt teadmiseks, et trepil on üldiselt standardlaiused - trepp võib elumajas olla minimaalselt 60 cm ja avalikus hoones tuleohutusnõuete tõttu üldiselt 120 cm. Kontrollige üle ka automaadi mõõtmed. Need tunduvad mulle väga matsakad. Kas pildil kujutatud esemete disain vastab teie ettekujutusele või tahaksite neile omapära lisada? Proovige järgmiseks korraks ka mõõdistatud ruumiplaan joonestada. Mida rohkem fantaasiat kasutate, seda uhkem!


Võru Kreutzwaldi Kool / Jane ja Helena

Jane Mustrik
Helena Ploom

Otsustasime fuajeesse kiikude asemele panna hoopis valvelaua, kus koolitöötajad saaksid hoida silma peal kooli sisenevatel inimestel. See on vajalik, et koolis oleks turvalisem. Kiigud paneme teise nurka ja lühendame ka pinkide pikkust. Eemaldame ka kotiriiuli, kuna see jääks õpilastele ja koolitöötajatele liikumisel ette.

https://www.google.com/search?q=nurgalaud&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwiglpPP5oLoAhUh_CoKHZ8TBgoQ_AUoAXoECAwQAw&biw=1352&bih=636#imgrc=QJGeUWZrLtSXfM

Kommenteerivad:

EKA arhitektuuriteaduskonna tudengid

Karolin Kaup: Tere! Kõigil koolis olijatel peab olema turvaline tunne seal viibida, kui valvelaud annab turvatunde, on see igati väärt investeering! Lisatud lingil oli palju erinevaid nurgalaudasid. Millist näete tulevikus enda koolimajas? Vaadake inspiratsiooniks pilte ning seejärel disainige erilahendus teie kooli jaoks. Mõnikord tuleb huvitavamaid näiteid, kui trükite otsingusõna inglise keeles.
Fuajeed näete sensatsioonilise ja külalislahkena (nagu mainisite oma fuajee analüüsi ülesandes), milline oleks valvelaud või -nurk, mis ei mõjuks rangena, vaid hoopis külalislahkena ja kus ka administraatoril hea on töötada?
Väga meeldivad teie mõtted taimeseina kohta. Samuti kiigud, mis rahustaksid ja vaimu puhastavad ning diivanid, mis annavad võimaluse väikeseks puhkepausiks - väga ilusad mõtted! Kiidan väga, et olete oma eskiisi analüüsinud ja leidnud võimalusi teha projekti veelgi paremaks. Mulle näib, et teie välja pakutud kotiriiul oleks siiski oluliselt ruumikvaliteeti tõstev objekt. Riiulit teisiti paigutades või disainides leiate sellele ehk siiski koha?
Kuidas paigutuvad teie objektid lõpuks ruumis? Nüüd tuleks see vormistada. Arhitekti töövahendiks on joonised, pildid, mudelid, skeemid - need kõik aitavad edasi anda ideed. Plaani abil saame aru paigutusest ja ruumi funktsionaalsest kasutamisest. Joonistused annavad edasi ruumis olevat tunnet ja emotsiooni, samuti materjale, värve jpm. Lisage palun pildifailid kasvõi järgmise ülesandega. Ülesandes #6 olete juba nutikalt kasutanud plaani joonist viies selle numbrite abil kokku järgmisel lehel olevate oluliste detailidega. Väga hea ja loogiline lähenemine! Nüüd aga proovige minna veelgi täpsemaks ning julgelt lisage joonistele ka selgitavaid märkusi.
Ülesanne on keeruline, kuid õnneks on sellele ka palju erinevaid lahendusi, teie aga leidke üles neist parim :)
Jõudu, tublid noored!


Oled jõudnud lehekülje lõppu.

Lehekülge ei leitud, vabandame!