Sorteeri:
Tiim
/
Ülesanne
Ülesanne #7: Projekt
Kooliruumi uus kujundus.
Pähklimäe Gümnaasium / StreamLining
Vladislav Podlegajev, Denis Poznyak
projekt
Võru Kreutzwaldi Kool / Sipsikud
Tehor Kookmaa, Oliver Olesk, Remy Raudsepp, Marcus Saar
Ülesanne #7
Ideekaksikuteks on Tartu Raatuse Koolist ümmarguse istumis- või lebamiskohaga raamaturiiul ja
astmeline istumisnurk. Raamaturiiuli kujundust muutsime ja ühte äärde lisasime ronimisredeli.
Istumisnurga tegime kaheastmeliseks ja laiemaks. Nii mahub rohkem õpilasi istuma. Istumiskoha
paigutamisega saab kasutada koridori ka avatud klassina.
RAAMATURIIUL Mõõtmed 230x210 cm, riiuli ja ronimisredeli sügavus 40 cm. Ringikujulise istumiskoha
läbimõõt on 120 cm ja sügavus 60 cm. Riiuli materjaliks on 24 mm paksune naturaalne kasevineer.
Riiulid on värvitud. Ringi materjaliks on painutatud lakitud kasevineer paksusega 30 mm. Redeli paled
on männipuidust ja pulgad pöögist.
ISTUMISNURK Mõõtmed 300x300 cm. Nurgast on ümar, ülemine aste on 40 cm laiusega ja alumine 80 cm
laiusega (üleval istujate jalad peavad ära mahtuma). Aluskarkass on puidust, astmed vineerist ja
kaetud kõrgsurvelaminaadiga, esipaneelid ja küljed on painutatud kasevineerist paksusega 21 mm.
Mööblimaterjal peab koolis olema tugev, suure kulumiskindlusega ja kergesti puhastatav.
Joonised on õpetaja abiga tehtud GeoGebra programmiga.
Karl Erik: väga lahe idee, seda peab tõdema. Väga huvitav on lugeda kuidas kõik materjalid on läbi mõeldud ja eraldi välja toodud. Ainuke asi, mis veel võiks olla, on plaan, kuhu need asjad on paigutatud - eeldada võib, aga ei tea. Kui juba plaani teete, siis võite mõelda, mis nendele kahele lisaks läheb (näiteks keksu mäng põrandal), et mitte ülejäänud ruumi lihtsalt tühjana jätta.
Lasnamäe Vene Gümnaasium / Tublid tüdrukud
Darina Podunova, Arina Jatšmenjova, Darja Šabalovskaja.
Esimesel pildil on meie ideekaksik.
1. Pehmed toolid
Laius: 70 cm
Pikkus: 60,5 cm
Pehmed toolid on valmistatud pehmest kangast ja seestpoolt täidetud puuvillaga. Nende peal on mugav
istuda ja oma tööd teha.
2. Televiisor
Laius: 166 cm
Pikkus: 93,5 cm
Televiisoril vaatame koolitusmaterjale, aga vahetunnis vaatame mõnda videot.
3. Projektor
Laius: 35 см
Pikkus: 25 см
Projektori suunatakse seina koha ja seda kasutades uurime koolitusmaterjale.
4. Arvuti
Laius: 45 cm
Pikkus: 30 cm
Meie pildil arvuti pole,aga ta on taustal. Arvuti peal töötab õpetaja ja paneb õpilastele hinned.
Liisa: Teie tiimi pakutud ideekaksik on kindlasti vaheldus tavapärasele klassiruumile. Analüüsige,
mis teile selle klassiruumi puhul meeldib. Mulle hakkab näiteks silma ideekaksiku mitmetasandilisus
ning ruumis olevate esemete vaba paigutus, mis muudavad klassiruumi mitmekesisemaks. Ruum ise on
täielikult neutraalne. Võib olla liigagi? Kuid seda ilmestavad harmoniseeruvad kotttoolid ja
istumisalused, mis ruumi värviga vürtsitavad. Soovitan siiski teha katse, kuidas on tund aega järjest
kotttooli või ilma seljatoeta istumisaluse peal istuda. Siit juba omaette küsimus, kas õppetükkide
ajal peab kindlasti istuma? Ja kas ekraani või tahvli vaatamine on kindlasti hädavajalik?
Kuidas lahendate ülesande teise osa - valida enda ideest midagi, mis välja jätta ja uue esemega
asendada? Järgmine kord oleks väga tore näha ka ruumiplaani visandit. Jõudu viimaseks jõupingutuseks!
Lasnamäe Vene Gümnaasium / GLHF (Good luck, have fun)
Nikita Volkov
Nikita Bogatov
Erik Udu
Ibragimov Artjom
Jegoe Melnikov
Meie tuba on 9 ruutmeetrit.
Me kõik mõõdetud ja siin on, mis juhtus siin:
1)Pink
Pikkus 50cm
Laius 100cm
2)Trepp
Pikkus 150cm
Laius 50cm
3)Pilt
Pikkus 50cm
Laius 50cm
4)müügiautomaatide
Pikkus 150cm
Laius 150cm
Liisa: Näen, et jätkate oma varasematele ideedega. Kas ka bassein on ruumis alles? Tunnen puudust
ideekaksikust. Ma tean, et alati pole lihtne leida sarnast ideed, eriti kui ideid on väga palju.
Sellisel juhul tasub edasi anda pigem ruumi atmosfääri.
Olete nüüdseks saanud aimu ruumis olevate esemete mõõtmetest. Lihtsalt teadmiseks, et trepil on
üldiselt standardlaiused - trepp võib elumajas olla minimaalselt 60 cm ja avalikus hoones
tuleohutusnõuete tõttu üldiselt 120 cm. Kontrollige üle ka automaadi mõõtmed. Need tunduvad mulle väga
matsakad. Kas pildil kujutatud esemete disain vastab teie ettekujutusele või tahaksite neile omapära
lisada? Proovige järgmiseks korraks ka mõõdistatud ruumiplaan joonestada. Mida rohkem fantaasiat
kasutate, seda uhkem!
Võru Kreutzwaldi Kool / Jane ja Helena
Jane Mustrik
Helena Ploom
Otsustasime fuajeesse kiikude asemele panna hoopis valvelaua, kus koolitöötajad saaksid hoida silma peal kooli sisenevatel inimestel. See on vajalik, et koolis oleks turvalisem. Kiigud paneme teise nurka ja lühendame ka pinkide pikkust. Eemaldame ka kotiriiuli, kuna see jääks õpilastele ja koolitöötajatele liikumisel ette.
https://www.google.com/search?q=nurgalaud&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwiglpPP5oLoAhUh_CoKHZ8TBgoQ_AUoAXoECAwQAw&biw=1352&bih=636#imgrc=QJGeUWZrLtSXfM
Karolin Kaup: Tere! Kõigil koolis olijatel peab olema turvaline tunne seal viibida, kui valvelaud
annab turvatunde, on see igati väärt investeering! Lisatud lingil oli palju erinevaid nurgalaudasid.
Millist näete tulevikus enda koolimajas? Vaadake inspiratsiooniks pilte ning seejärel disainige
erilahendus teie kooli jaoks. Mõnikord tuleb huvitavamaid näiteid, kui trükite otsingusõna inglise
keeles.
Fuajeed näete sensatsioonilise ja külalislahkena (nagu mainisite oma fuajee analüüsi ülesandes),
milline oleks valvelaud või -nurk, mis ei mõjuks rangena, vaid hoopis külalislahkena ja kus ka
administraatoril hea on töötada?
Väga meeldivad teie mõtted taimeseina kohta. Samuti kiigud, mis rahustaksid ja vaimu puhastavad ning
diivanid, mis annavad võimaluse väikeseks puhkepausiks - väga ilusad mõtted! Kiidan väga, et olete oma
eskiisi analüüsinud ja leidnud võimalusi teha projekti veelgi paremaks. Mulle näib, et teie välja
pakutud kotiriiul oleks siiski oluliselt ruumikvaliteeti tõstev objekt. Riiulit teisiti paigutades või
disainides leiate sellele ehk siiski koha?
Kuidas paigutuvad teie objektid lõpuks ruumis? Nüüd tuleks see vormistada. Arhitekti töövahendiks on
joonised, pildid, mudelid, skeemid - need kõik aitavad edasi anda ideed. Plaani abil saame aru
paigutusest ja ruumi funktsionaalsest kasutamisest. Joonistused annavad edasi ruumis olevat tunnet ja
emotsiooni, samuti materjale, värve jpm. Lisage palun pildifailid kasvõi järgmise ülesandega.
Ülesandes #6 olete juba nutikalt kasutanud plaani joonist viies selle numbrite abil kokku järgmisel
lehel olevate oluliste detailidega. Väga hea ja loogiline lähenemine! Nüüd aga proovige minna veelgi
täpsemaks ning julgelt lisage joonistele ka selgitavaid märkusi.
Ülesanne on keeruline, kuid õnneks on sellele ka palju erinevaid lahendusi, teie aga leidke üles neist
parim :)
Jõudu, tublid noored!
Kommenteerivad: EKA arhitektuuriteaduskonna tudengid
Eesti Kunstiakadeemia arhitektuuri ja linnaplaneerimise õppekavalt kaasa löövad aktiivsed tudengid on teise kursuse üliõpilane Karl Erik Miller ning magistrandid Merilin Kaup, Elina Liiva, Margus Tammik ja Ann Kristiin Entson, vilistlased Eva-Liisa Lepik ja Liisa Valdmann, kes täiendavad end magistriõppes kunstihariduse ja muinsuskaitse vallas.
Sisearhitektuuri erialalt annavad õpilastele tagasisidet teise kursuse tudengid Regina Kaasik, Celine-Cathy Raaga ning kolmanda kursuse üliõpilane Andrea Miku. Lisaks Karolin Kaup, kes on eriala vilistlane ning koordineerib Kooliruum’20 programmi.