Sorteeri:
Tiim
/
Ülesanne
Ülesanne #7: Projekt
Kooliruumi uus kujundus.
Lasnamäe Vene Gümnaasium / LVGg
Arina Golub
Liisa Konvalova
Karollina Kaskpeit
1. Tool
Tooli peamised osad - iste, seljaosa ja jalad
Tooli valmistamise peamine materjal on puusepatööd (detailid on lõigatud täispuidust okas- või
lehtpuupuidust/
Toolil on neli jalga. Tooli seljaosa on struktuurilt tagumiste jalgade jätk.
Tema suuresed-
Seljaosa-pikkus 45cm
Iste- 50x50
Jalad- 4 tükki , pikkus 45cm.
2.Joogimasin
Joogimasin, mis tegeleb kaupade ja teenuste väikesemahulise kaubandusega, mille maksmine ja
väljastamine toimub tehniliste seadmete abil, mis ei vaja müüja otsest osalemist.
Jookidega müügiautomaat koosneb sahtlist kauba või kauba komponentide hoidmiseks, makse vastuvõtmise
seadmest ja jaotamise seadmest
Tema suurused-
Kõrgus- 200cm, Laius- 100cm
3.Rootsi sein
Rootsi sein on võimlemisaparaat, mida kasutatakse kodus treenimiseks. See on trepp, mis koosneb
vähemalt kahest vertikaalsest püstrest, millel on palju risttala. Võimlemisseinale saab riputada palju
täiendavaid spordivahendeid: horisontaalne riba, vardad, kaldus pink; lastele võib see olla köis,
trossiredel, kiik, rõngad, trapets jne.
Tema suurused-
Riiulite kõrgus on 2600 mm.
Riiuli mõõdud - laius 140 mm, paksus vähemalt 33 mm.
Kahe külgneva raami vaheline kaugus on vähemalt 800 mm.
Kõige kõrgema tala kõrgus põrandast ei ületa 3000 mm.
Risttala telgede vahe on 140 mm.
4.Laud
Laud on mööblitoode. millel on tõstetud vertikaalne või kaldu pind, mis on ette nähtud objektide
asetamiseks sellele ning töö, joonistamise, väljaõppe ja muude toimingute tegemiseks.
See on valmistatud looduslikest materjalidest, meie puhul näiteks puidust.
Tema suurused-
Kõrgus-75cm,
läbimõõt-150cm
5. Тäringute Bassein
Pehme bassein koosneb-vahtplokid, bassein on kaetud vastupidava kunstnahaga koos sammuga.
Tema suurused-
Ta on 200x200 cm
6.Pink
Pink - kitsa, tavaliselt pika istekohaga ,mööblitoode mitmele inimesele,itmele inimesele,.
See on valmistatud puidust, mis on seina külge kinnitatud poltidega.Selle all on vahtpallidega
täidetud tugitoolid ja raamaturiiulid, koos lampiga .
Tema suurused-
Pikkus umbes 4m ja laius 60cm
7.Spordimatt
Spordimatt on mis tahes spordisimulaatori asendamatu atribuut. Inimeste turvalisus sõltub sellest, kui
kvaliteetne on spordimatt.
Sportmattide kõige tavalisemad täiteained on vaht ja polüetüleenvaht. Need on kerged ja
kulumiskindlad.
Tema suurused-
standardsuurus 1000 x 2000 mm.
8.E-tahvel -
Ta on valmistatud selleks ,et õpetajale oli kergem lapsi õpetama ,sest ta ei pea enam tavalisele
tahvlile kirjutama .Ka seal saab õpetaja õpilastele näidata slaidi ja videod .See tahvel on
valmistatud plastist ,juhmetest ja rauast.
Tema suurused -
Kõrgus:1.20 m
Pikkus:~2m
9.Tavaliset tahvlit on vaja selleks,et õpetaja saaks selle peale midagi kirjutama või uut teemat
selgitada .
Tahvel on valmistatud rauast ,mattklaasist ja spetsiaalsest enemalist(эмаль)
Tema suurused-
Kõrgus:~1.20m
Pikkus:~2m
10-Tooli abil õpetaja saab istuda laua taga.
Tool on valmistatud rauast ,plastist ja kangast .
Tema suurused-
Kõrgus:~86 cm
Pikkus:~45 cm
11.Laua peal õoetaja saab kontrollida mingi töö või panna hindeid .
Peamiselt lauad on tehtud puust ja natukene rauast .
Tema suurused-
Kõrgus:~76 cm
Pikkus-~80 cm
12-Kooliruumi lava -See lava on valmistatud selleks ,et õpilane saaks vastama kodutööd.
Lava on valmistatud puust.
Tema suurused-
Kõrgus:~30 cm
Pikkus:~80cm
Meie mõtte kaksik on pilldi peal.
Me vahetaksime kuubikutega basseini diivaniks, kuna paljud lapsed saavad kuubikuid väljapoole basseini
visata.
Elina Liiva: Kiitus selle eest,et olete ruumi väga põhjalikult ja detailideni läbi mõelnud! Kui aga minna niivõrd detailseks, siis soovitaksin olemasolevate toodete kasutamise asemel disainida ise omavahel kokkusobivat mööblit. See aitaks muuta kogu projekti ühtseks tervikuks. Kui minna veelgi kaugemal, võiks mõelda, kas ruum saaks kuidagi ise olla ka mööbliks. Näiteks äkki saavad lauad hoopis põranda seest välja tulla või seina viimistlusmaterjal läheb üle pingiks jne. Variante on palju, kuidas disainida ruum koos selle sisuga ühtseks ja põnevaks tervikuks. Sarnast mõtet rakendaksin ka kuubikutega basseini puhul. Leian, et bassein on parem mõte kui diivan, sest see on lihtsalt põnevam. Küll aga olete täiesti õige tähelepaneku teinud kuubikute osas - tõenäoliselt hakatakse neid basseinist välja loopima. Sel puhul aga ehk võiks basseini disainida nii, et kuubikuid võibki sealt välja võtta - näiteks saaks kuubikuid kasutada ka istumisalustena.
Edu järgmise ülesande puhul!
Antsla Gümnaasium / Hauka arhitektid
Karel Meitsar
Armin Armulik
7.1. Ideekaksik
Ruume jagades tuli meil kohe silme ette AHHAA Teaduskeskuse peeglite tuba. Meil vilgatas kohe mõte, et jagamegi ruumid kaheks: peeglite ruum ja vabaaja veetmise ruum. Meie ideekaksikuks ongi AHHAA keskuse peeglite tuba meie enda Eestis, millelt võtsime inspiratsiooni meie ruumi ühe poole kujunduseks. Ruumid pole ühesugused kuju ja peeglite asetuse poolest. Meie peeglite ruumis pole nii keerukas labürint ega nii palju peegleid. Meie idee selle ruumi arendamiseks oli tekitada natukene segadust inimeste peas ning selle teostuseks lisada kolmas väljapääs mis viib vabaaja veetmise ruumi, et inimestel, kes peegliteruumi kasutavad läheks rohkem aega tõese väljapääsu leidmiseks ning teise mõttega oleks ka huvitavam sissepääs vabaaja ruumi. Selle teostamiseks oleks vaja teha väga palju tööd.
7.2. Konks
Otsustasime valida meie idee ühe poole, milleks on vabaaja ruumi ümberkujundamine. Mõtlesime teha vabaaja ruumist piljardi ruumi, et säiliks tänapäeval ka tavapäraste lauamängude mängimise rõõm ja eripära ning, et tegevused selles ruumis oleks rohkem eraldatud meie tänapäeva tehnika ja nutimaailmast. Selle ruumi ümberkujundamiseks otsustasime ruumist ära visata VR kausid, telekad ning diivani, et mahutada ära keskmiste mõõtutega piljardi laud ning kii hoidikud. Meie arust ei ole midagi rohkem sobilikku mõtete eemale viimiseks või meelelahutuseks, mis seonduks võimalikult vähe nutimaailma või elektroonikaga. Kui muudaksime ruumi veel ning võtaksime ideest ära näiteks toa nurkades asuvad kõlarid oleks ruum veel rohkem eriline ning me arvame, et ka ilma kõlariteta oleks ruumis viibijatel lõbus ning eelkõige piisavalt tegevust, et enda vabaaega sisustada millegi muuga kui telefonis scrollimisega.
Margus Tammik:
Tõesti inspireeriv on näha seda, et kaotasite ära digitaalsed aja veetmise vahendid. Enne paistsid
mõlemad ruumid külastajale üsna üksinda lähenetavad, nüüd on tekkinud läbikäik ja tegevused
parempoolses ruumis palju sotsiaalsemad. Piljardilaud on suur objekt ja ilmselt ei jää väga palju
ruumi pealtvaatajatele, kuid ehk ongi siis seltsis segasem ja mäng intensiivsem?
Peeglitega ruumi võiksite näiteks mõelda ka nurgakesi, kuhu endiselt üksinda pugeda saaks, mitte ei jääks ainult elamuse saamiseks. Ilmselt on ka selliseid inimesi, kes puhkaksid hea meelega omaette.
Salme Põhikool / Team Salmekad
Otsustasime välja jätta astmelise puhkekoha idee koridori nurka, sest see võtaks liiga palju ära
põrandapinda.
Selle asemel mõtlesime teha väikese puhkekoha madalale aknalauale. Kuna koridoris 2 sarnast akent,
siis üks neist võiks kasutusel olla puhkekohana. Taolisi ideekaksikuid leidsime mitu. Peame mõtlema
välja, mis materjaliga peita küttetoru ja kui palju seda materjali vaja oleks, kuna toru on üsna suur.
Lisame ideekaksikud, eskiisi ja mõõtudega joonised.
Merilin Kaup: Tore näha, et olete liikunud detailsema kujutamise suunas, loonud endale täpse
ettekujutuse ruumi ja akna mõõtmetest ning mõelnud konstruktsiooni ja materjalide peale. Teie idee
muutunud väga realistlikuks ning see on hea - saaksite selle mõningase abiga koguni valmis ehitada !
Soovitan siiski kaaluda ka akanlauast astme võrra madalama platvormi tagasitoomist, kasvõi seinaga
paralleelse kitsama platvormi näol. See võtab küll ruumi, ent samas on siis rohkematel inimestel
võimalus korraga jalga puhata, kui peate seal terve klassiga kehalise tunni algust ootama, ühele
aknalauale mahub aga kõigest ca 4 inimest. Kuna akalaud on teie ruumi puhul küllalt kõrgel, teeks
selle platvormi allesjätmine (uuel kujul ?) ka sinna istuma pääsemise lihtsamaks. Ning miks mitte
kasutada istumiskohana mõlemaid aknalaudasid - istumiskoht aknalaual on väga kaval mõte, see ei
vähenda kuidagi akna kui valgusallika efektiivsust, vaid ainult lisab väärtust. Ühtlasi looks mõlema
akanlaua kasutamine kompositsioonilises mõttes tervikliku pildi.
Padjad ja taimed on ilus mõte nagu ka joonistused põrandal ja seintel, mida nägin teie
eskiisprojektis.
Aknalauale laiuse lisamiseks saate selle katta näiteks sobiva laiusega vineerplaadiga mida saate
toestada joonisel näidatud tugipostidega.
Lasnamäe Vene Gümnaasium / Päästjad
Arina Kuldsaar, Darja Karpina, Anastasia Abžujeva, Anastasia Filatova, Alisa Astrelina, Maria Baražkova
Me arvame, et saab ära võta 2 riiulit ja panna sinna akvaarium kaladega.
1)Pufikud:
Kõrgus 85 см
Laius 70 cm
Tehtud: kunst nahk , poroloon
2)Riiulit
Kõrgus 23,06 м
Laius 7,96 m
Tehtud: mustast puuust
3)Akvaarium
Kõrgus 450
Laius 750
Tehtud: karastatud klaasist
4)võrkkiik
Laius 220 cm
Kõrgus 300 cm
Tehtud:present
Ma arvan, et võiksite joonistada ka uue raamatukogu põhiplaani, kuhu paigutada teie poolt valitud
mööbel. Ainult mõõtude ja eraldi fotodega on raske neid asju koos selles ruumis ette kujutada.
Proovige leida nendest "ideekaksikute" fotodest mingi põhiidee, mida oma ruumi üle kanda. Te võite
näiteks ise mööblit kujundada ja disainida, ei pea kataloogist valmistoodet valima.
Mulle isiklikult väga meeldib kiikumise ja pesa idee, kuid mõelge, palju on selleks ruumi vaja
olukorras, kui õpilased järsku tahavad seal olla.
Kas võrkkiiged on igal pool või ühes ruumi osas? Kas istumispesad on riiulite sees? Kuidas ja kuhu
paigutate akvaariumi?
Joonistage julgelt meeleolukaid pilte!
Pähklimäe Gümnaasium / Der Betonmischer
Dmitri Vassiljev
See on minu ideede (ülesanne 6) jätkamine.
1. pilt - nii võib kogu garderoobiruum välja näha
2. ja 3. pildid - see on varnade seinad (joonisel ,1. pildil tumehallid peenikesed seinad), mis meil
on praegu garderoobis. Minu arvates, näevad nad ei ole ilusasti välja. Ma tunnen end nendega
garderoobis, nagu vanglas. Sellega otsustasin ma neid vahetada.
4. pilt - Uus variant, millega oleks ma rahul.
Jalanõudeks on meil platsi varnade all või jalanõusid pannakse kotti.
Regina Kaasik:
Väga huvitav, kui tugevalt muster võib rumis luua teise meeleolu. Esimene on nagu vanglatrellid (osad
jooned on püstised ja muster ise on ka hästi tihe), sinu variandil pole püstiseid jooni, mis kaotavad
ära ka selle "vanglatrelli" efekti. Väga hea avastus - võibolla oli see teadmatult tehtud otsus
tunnetuse põhjal, aga see on väga hea! :)
Mulle meeldib su parandus sellele ruumile - asjalik!
Ootan huviga maketti. :)
Kommenteerivad: EKA arhitektuuriteaduskonna tudengid
Eesti Kunstiakadeemia arhitektuuri ja linnaplaneerimise õppekavalt kaasa löövad aktiivsed tudengid on teise kursuse üliõpilane Karl Erik Miller ning magistrandid Merilin Kaup, Elina Liiva, Margus Tammik ja Ann Kristiin Entson, vilistlased Eva-Liisa Lepik ja Liisa Valdmann, kes täiendavad end magistriõppes kunstihariduse ja muinsuskaitse vallas.
Sisearhitektuuri erialalt annavad õpilastele tagasisidet teise kursuse tudengid Regina Kaasik, Celine-Cathy Raaga ning kolmanda kursuse üliõpilane Andrea Miku. Lisaks Karolin Kaup, kes on eriala vilistlane ning koordineerib Kooliruum’20 programmi.