Sorteeri:
Tiim
/
Ülesanne
Ülesanne #7: Projekt
Kooliruumi uus kujundus.
Lasnamäe Vene Gümnaasium / Noorus
Arutasime ja otsustasime,et võtame ära riiuli,sest see ei ole eriti sobiv.
Mõõtsime kõike,ja siin on tulemused.
Diivan-laius 240cm,pikkus 140cm.(nahk,metall,polüuretaanvaht)
Kapp-laius 100cm,pikkus 60cm.(töödeldud kask)
Trepp-laius 80cm,pikkus 200cm.(valge akaatsia)
Plakatid-laius 30cm,40cm ja pikkus 40 cm.
(läikiv paber)
Vaip-laius 110cm,pikkus 110cm.(vill)
Ronimiskivid-(kummeeritud plastik)
Võiksite uue toiduautomaadi-nurga põhiplaani joonistada. Praegu tundub, et tahate ruumi aktiivsemaks
muuta ja olete isegi ronimisseina "ideekaksikute" hulka pannud, kuid kas olete ka ohutuse peale
mõelnud? Kui selline ronimissein seal ruumis oleks, kas seal on turvaline kukkuda?
Kas mõtlesite ka selle peale, mida välja jätta? Praegu tundub, et toiduautomaadi nurga jaoks on
kuidagi palju mööblit valitud. Mida näiteks sahtlikapis hoitakse? Kas seda on sellesse nurka päriselt
vaja? Keskenduge vähestele, kuid seda tähelepanuväärsematele asjadele. Võite ka ise näiteks diivani,
oma mõõtude ja materjalidega kujundada!
Olete mitmekesise ja aktiivse ruumi peale mõelnud, kuid edasi võiksite joonistada ja keskenduda
paarile ideele.
Lasnamäe Vene Gümnaasium / Workout gang
Igor Gavrilov, Dmitriy Tsarynnyy, Mihhail Jefremov
1 pilt on nagu, kuidas võiks välja näha meie klass
Räägime meie klassi mõõtudest ja detailidest.
Meie klass on 4 m kõrgune ja 7-8 meetrit pikk.
Sein:
Seinad on tehtud väga heast materjalist nagu betoon. Värv on valge.
Toolid ja lauad.
Toolid on meil tehtud puust. Nad on nagu tavalised, pruuni-oranži värvi. Mõnede toolide jalad on
tehtud metallist. Tool on kuni 1 meetri kõrgune ja 40-50 cm pikk. Neil on väga mugav istuda ja nad ei
kaalu palju, neid on kerge tõsta.
Lauad on ka tehtud puust. Ka samasugune värv, aga erinevus on see, et laud on 1.60 m pikkune ja kõrgus
on erinev. Nad on väga kõrged ja see näitab, et selle laua taga võib istuda 4-5 inimest.
Arvutid on tavalised ja projektor ka.
Suurem osa põrandast on betoon. Ta on väga pikk ja ta on rohelist värvi. Sellel on ebatavaline värv,
aga pilt ei anna sulle sellist emotsiooni.
Aknad on tavalised ja kõik näeb väga ilus ja harmooniline.
Uks on tehtud puust. 2.5 m kõrgus.
Me ei leidnud meie klassi kaksiku Internetist, sest me mõtleme, et keegi ei mõelnud ( kui mõtles sellest, siis ei teinud seda ) sama ideed ja lihtsalt meie klass võiks välja näha väga unikaalselt
Karolin Kaup: Tere! Väga põnev oli lugeda teie kirjeldust uuest klassiruumist, kujutasin seda peas ette ja tekkinud küsimustele lootsin saada vastuse nähes joonestatud ruumiplaani ja selgitavaid joonistusi ruumist. Kahjuks ei ole neid lisatud. Väga sooviksin saada osa teie unikaalsest klassist. Arhitekti töövahendiks on joonised, pildid, mudelid, skeemid - need kõik aitavad edasi anda ideed. Isegi kiiresti ja üsna vähese vaevaga saab teha visandi, mis annab edasi rohkem kui sõnad. Miks on see vajalik? Näiteks võib sõna ‘’unikaalne’’ või isegi ‘’tavaline’’ tähendada erinevatele inimestele väga erinevaid asju :). Võib-olla on teil aga materjali rohkem aga tehniliste viperuste tõttu kogemata esitamata jäänud? Vaadake igaksjuhuks üle ja lisage. Nagu eelmistest ülesannetest näha, siis oskustest teil puudu ei ole!
Lasnamäe Vene Gümnaasium / Bugs Bunny
Kirill Minajev, Andrei Maljutin
1. Me olime otsinud meie töö kaksikud, aga ei leidnud.
2. Ruumi keskel asub televiisor, mille suurus sentimeetrides on 192x108x1,2 ja see on tehtud peamiselt
plastmassist, aga seal on alumiiniumist detailid.
Televiisorist paremal asub pott, mille sees on juba suur taim. Poti suurus sentimeetrides on 15x38.
Pott on tehtud savist.
Paremal seinal asub pilt, mille suurus on samasugune nagu televiisoril.
Põrandal on istumiskotid, mille suurus sentimeetrides on 60x60. Istumiskotid on tehtud dermantiinist,
mille sees on väikesed pallid, mis on tehtud vahtmaterjalist.
3. Kui oleks vaja võtta midagi ära või asendada, siis me võtaksime ära pildi ja paneksime selle asemel
paar taime.
Pelgulinna Gümnaasium / PelguRUUM
Ideekaksiku leiab aadressil
https://www.dailytravelphotos.com/archive/2010/12/27/
Ära jätsime oma projektil uisuvälja barjääri.
Meie fotode peal on näha praegune tegelik ruum, kuhu planeerime uisuala, kohvikuala, uiskude jalga
paneku ala ning olemasolevatele 9 kandepostile ümmargused istepingid, mille all on sahtlid riiete jne.
panekuks. Postidel on valgustus ning nad kujutavad lopsakaid palme, mis annavad natuke jäisele alale
rohelust.
Kohvikusse planeerime kuumade pirukate ja jookide automaadid ning lauad ja toolid.
Uiskude jalga paneku alal on laeni kastid ning pingid.
Kogu sellel uisualal on klaassein ees.
Uisuväljak on kasutusel 1.septembrist kuni 1.juunini.
Regina Kaasik:
Väga ägedad visandid ja arusaadavalt esitatud projekt! Mulle meeldib see, kuidas te ei ole end tagasi
hoidnud palmidega jääalal - äge.
Korra soovitan läbi mõelda
1. kuidas uiskude jalga panemise ala oleks võimalikult hästi läbitav nii tulejatele kui minejatele
(kui kõik korraga uiske soovivad panna, et tekiks võimalikult vähe ummikuid). Kas on võimalik tekitada
ruumiga sellele mingisugust lahendust. :)
2. Kas puhkekohti on liiga palju? Võib-olla ei ole, aga põhjendage see enda jaoks ära. Näiteks
arhitektuuris/siseruumides on ringiliste/orgaaniliste esemetega alati see küsimus, et nad tekitavad
tihtipeale kitsaastes oludes kasutamata ruumi. Suuremates ruumides võivad nad jälle vastupidi toimida
(olles nõnda, et igast nirgast pääseb ligi). Seega mängige ka erinevate istmekujudega, kellele mis
sümpaatne tundub - põhjendage üksteisele, kombineerige oma mõtteid.
Täiega meeldivad teie mõtted, väga huvitav, kuidas praeguses kodustes olukordades maketi lahendate. Lennukaid mõtteid teile! :)
Saue Gümnaasium / LL
See on arvatavasti lõplik plaan meie maketist.
Vahesi kuhu õpilased saavad oma riided ja kotid panna on ühes reas kümme, kogu karderoobi peale 20 ehk
ühte karderoobi mahub 1 klass. Kui otsevaates karderoobi astuda on ees peegel ning selle ümber 20
seina sees olevad "auku" kuhu saab panna oma jalanõud. Selle mõtte on see, et kui karderoobis on palju
inimesi siia ei pea kükitama vaid saab oma jalanõud sealt kiiremini kätte.(plaani peal on viga, tegin
sinna 15 auku).
Elina:
Jalanõudele mõeldud augud on väga toredad ja väga hea, et olete mõelnud selle peale, et õpilased ei
peaks kummardama. Ka kõik mõõdud tunduvad reaalsed ning võiksidki nii olla.
Näen, et igas vahes on ka istumiseks mõeldud koht? Kui nii on, siis see mõneti tekitab küsimusi. Kui
soovite, et õpilased seal vähem aega veedaksid, kuid panete sinna istumiskohad, siis võivad õpilased
sinna istuma jääda ning ees olla teistele. Võib-olla saab all pool olevat ruumi kasutada hoopis
sahtlina millegi muu tarbeks?
Kui detailsemaks lähete , soovitaksin läbi mõelda ka värvid ning materjalid. Need võiksid olla
kergesti puhastatavad ning sellised, millelt ei paista pori ja mustus kohe välja.
Edu järgmise ülesandega!
Kommenteerivad: EKA arhitektuuriteaduskonna tudengid
Eesti Kunstiakadeemia arhitektuuri ja linnaplaneerimise õppekavalt kaasa löövad aktiivsed tudengid on teise kursuse üliõpilane Karl Erik Miller ning magistrandid Merilin Kaup, Elina Liiva, Margus Tammik ja Ann Kristiin Entson, vilistlased Eva-Liisa Lepik ja Liisa Valdmann, kes täiendavad end magistriõppes kunstihariduse ja muinsuskaitse vallas.
Sisearhitektuuri erialalt annavad õpilastele tagasisidet teise kursuse tudengid Regina Kaasik, Celine-Cathy Raaga ning kolmanda kursuse üliõpilane Andrea Miku. Lisaks Karolin Kaup, kes on eriala vilistlane ning koordineerib Kooliruum’20 programmi.