Sorteeri:
Tiim
/
Ülesanne
Ülesanne #8: Makett
Makett kooliruumi uuest kujundusest.
Lasnamäe Vene Gümnaasium / GLHF (Good luck, have fun)
Nikita Volkov
Nikita Bogatov
Erik Udu
Ibragimov Artjom
Jegor Melnikov
Meie ruum seestpoolt vaadatuna:
1. Lähedal vasakul on väärt pilt, et vaadata seda on vaja ronida.
2. Vasakul on pink, nii et istuda sinna on vaja ronida
3.Paremal meil automaat koos toidu ja jookidega, et midagi süüa või juua tuleb tõusta ja osta.
Liisa Valdmann:
Kiitus julge pealehakkamise eest katsetada uut arvutiprogrammi! Ma loodan, et teil oli seda tore
õppida. Pilti vaadates tekkisid mõned küsimused. Miks valisite just sellise treppide paigutuse? Kas
mudeldatud ruum vastab tegelikule ruumiolukorrale - ruumi kõrgus, laius, pikkus? Hea oleks näha ruumi
eri nurkade alt koos uste, akende ja teiste vajalike ruumielemetidega. See seletaks paremini teie
pakutud lahendust. Kas tegite proovi ka midagi füüsiliselt maketeerida? Vahel on see ideede algfaasis
kõige parem lahendus, sest aitab niiöelda kätega mõelda ja asju lihtsalt ümber paigutada.
Antsla Gümnaasium / Hauka arhitektid
Armin Armulik, Karel Meitsar
Kooliruumi makett valmistatud kodustes tingimustes
Margus Tammik:
Väga ilus makett! Siin joonistuvad nüüd veel paremini välja kahe poole erinevused, nii materjalides
kui tiheduses. Nüüd on palju selgem, mismoodi see peeglitega labürint tundub piljarditoa kõrval,
kuidas selles liikumine tundub ja kuhu jõuad seda läbides.
Mõned pisiasjad tulevad samuti välja - kas piljardilaud tegelikult mahub sinna tuppa ära, kuivõrd laud
tahab enda ümber suurt ruumi, et mahuks ka kiiga mängija ära? Seetõttu tasub alati maketile ka inimesi
panna. Siis on veel selgem, kas ja kui palju ruumi jääb liikumiseks ja üldse annab vaatajale skaala
tunnetuse kätte. Igal juhul on pingutusi näha - detailid ja materjalide valik annavad ülevaatliku
pildi hästi kätte, loodetavasti jõuavad teie ideed kooliruumi ka päriselt!
Elva Gümnaasium / Elva Männikasvud
Arvi Laidvee, Marko Pihlik ja Deimo Sarapson
Makett kooliruumi uuest kujundusest
Maketi tegemiseks valisime lego klotsid, aga kuna eriolukorra tõttu ei saanud me seda koos tiimiga
teha, siis maketi pani kokku Deimo, kellel oli kodus kõige rohkem legosid.
Maketil on meie klassi uus kujundus, kus saame näha ajajoont, valgusteid, diivanit, riiuleid, õpetaja
töökohta, lillelauda, tahvlit, ekraani ja õpilaste laudu-toole.
Piltidel on toodud välja ka erinevad laudade-toolide ümber paigutused, mida saab muuta vastavalt
vajadusele, näiteks lähtudes tunniteemast. Samuti vastavalt vajadusele saab tuua ruumi rohkem
loomulikku valgust või siis hoopis takistada liigset sissetungi, kasutades selleks tumedaid aknaluuke.
Ann Kristiin Entson:
Olete olnud väga nutikad ja leidnud vahva ja mängulise maketimaterjali legode kujul! Alati on huvitav
maketis näha ka inimesi - nad annavad aimu ruumi mõõtmest ja lisavad maketile elu. Kuna teie
kasutasite maketielemendina legosid, mis on kõigile tuttavad, siis on skaala tegelikkuses väga
lihtsalt hoomatav ja inimesi polegi iseenesest vaja, aga kui mõne lego-mehikese leiate, miks mitte ka
neid ruumi paigutada.
Mul on väga hea meel, et olete maketis erinevaid ruumilisi olukordi läbi mänginud, siin kajastub
maketi üks võlusid, et on võimalik kiiresti ruumilisi katsetusi teha ja oma mõtteid testida.
Olete lahendanud kõik ülesanded väga põhjalikult ja leidnud põneva lahenduse, loodan, et saate
tulevikus mõne idee ka päriselt oma koolis ellu viia!
Lasnamäe Vene Gümnaasium / LVGg
Arina Golub
Liisa Konovalova
See on meie parim loodusõpetuse klass. Kahjuks meil puudub 3. osa tööst, kuna meeskonna 3. liige ei võtnud meiega ühendust.
Elina:
Väga tublid, et olete ruumi päris detailselt läbi mõelnud, teie makett annab kindlasti edasi ruumitunnetuse. Mul on väga hea meel, et olete maketti lisanud ka inimesed - see on väga oluline, et anda edasi ruumi skaala. Kui sinna on paigutatud inimene, saab vaatleja koheselt aru, kui suure ruumiga on tegemist ning seejärel on juba lihtsam mõista ka kogu projekti konteksti.
Üldiselt leian, et olete ülesandega hästi hakkama saanud ning ruumi läbi mõelud ka kõige väiksemate detailideni.
Lasnamäe Vene Gümnaasium / Noorus
Laura,Darja,Sofia,Sofija
Me proovisime võimalikult täpsemalt teha maketti,et ta näiteks välja samasugune,nagu pildil. Tuba on tehtud kartongist. Raamaturiiul ja kummut on tehtud värvilisest paberist. Diivan on tehtud kartongist ning kaetud fliisiga. Automaat on ka tehtud kartongist,kuid kaetud teipiga. Trepp on tehtud puidust vardadest. Ronimiseks puu on tehtud paberist reljeefiga,ning "kivid" korgist. Vaip on tehtud samas paberist feljeefiga ning kaunistatud villaste niitidega.
Andrea Miku:
Meeleolukad elemendid ja erinevad materjalid, mida te oma töös esitate, muudavad maketi kindlasti
huvitavamaks, kui need kõik maketile kokku paigutada. Muidu on lihtsalt ilusad pildid, aga ruumi mõju
kasutajale on raske hinnata, kui kõiki elemente eraldi vaadata. Soovitan kindlasti maketiruumis sees
neid elemente üles pildistada. Hea oleks teha ka maketisuuruses inimene, et vaatajal oleks parem aru
saada ruumi ja elementide suurusest ja omavahelisest suhtest.
Tubli töö ja edu edaspidiseks!
Kommenteerivad: EKA arhitektuuriteaduskonna tudengid
Eesti Kunstiakadeemia arhitektuuri ja linnaplaneerimise õppekavalt kaasa löövad aktiivsed tudengid on teise kursuse üliõpilane Karl Erik Miller ning magistrandid Merilin Kaup, Elina Liiva, Margus Tammik ja Ann Kristiin Entson, vilistlased Eva-Liisa Lepik ja Liisa Valdmann, kes täiendavad end magistriõppes kunstihariduse ja muinsuskaitse vallas.
Sisearhitektuuri erialalt annavad õpilastele tagasisidet teise kursuse tudengid Regina Kaasik, Celine-Cathy Raaga ning kolmanda kursuse üliõpilane Andrea Miku. Lisaks Karolin Kaup, kes on eriala vilistlane ning koordineerib Kooliruum’20 programmi.