Sorteeri:

Tiim

/

Ülesanne

Kärdla Põhikool / Kuldsed kartulid Kärdla Põhikool / Teletupsud Saue Gümnaasium / Nora Saue Gümnaasium / Daniel Saue Gümnaasium / Suitsuandur Saue Gümnaasium / Maasikad Saue Gümnaasium / Kermo lemmikud gangsterid Saue Gümnaasium / LL Püha Johannese Kool / Värvilised kustukummid Pelgulinna Gümnaasium / PelguRUUM Võru Kreutzwaldi Kool / Sipsikud Elva Gümnaasium / Elva Männikasvud Antsla Gümnaasium / Hauka arhitektid Avinurme Gümnaasium / Heiko, Ott ja Märt Avinurme Gümnaasium / Reeno ja Miina Avinurme Gümnaasium / Artur, Matthias ja Reimo Pähklimäe Gümnaasium / Der Betonmischer Pähklimäe Gümnaasium / Gelrina Pähklimäe Gümnaasium / StreamLining Pähklimäe Gümnaasium / Toxicity Pähklimäe Gümnaasium / Robotic Pähklimäe Gümnaasium / Gaudi õed Pähklimäe Gümnaasium / Kunst Pähklimäe Gümnaasium / Angelitos Lasnamäe Vene Gümnaasium / Tublid tüdrukud Lasnamäe Vene Gümnaasium / GLHF (Good luck, have fun) Lasnamäe Vene Gümnaasium / Bugs Bunny Lasnamäe Vene Gümnaasium / Workout gang Lasnamäe Vene Gümnaasium / Noorus Lasnamäe Vene Gümnaasium / Päästjad Lasnamäe Vene Gümnaasium / LVGg Soldino Gümnaasium / Tüdrukud Soldino Gümnaasium / Kassipojad Soldino Gümnaasium / Inglikesed Soldino Gümnaasium / Lendoravake Soldino Gümnaasium / Tembumehed Soldino Gümnaasium / Kakukene Suure-Jaani Gümnaasium / Mia ja Triin Põltsamaa Ühisgümnaasium / STEN Põltsamaa Ühisgümnaasium / PÜG 7b Põltsamaa Ühisgümnaasium / PÜG 7c Võru Kreutzwaldi Kool / Jane ja Helena Salme Põhikool / Team Salmekad

Ülesanne #8: Makett

Makett kooliruumi uuest kujundusest.

Kommenteerivad: EKA arhitektuuriteaduskonna tudengid

Eesti Kunstiakadeemia arhitektuuri ja linnaplaneerimise õppekavalt kaasa löövad aktiivsed tudengid on teise kursuse üliõpilane Karl Erik Miller ning magistrandid Merilin Kaup, Elina Liiva, Margus Tammik ja Ann Kristiin Entson, vilistlased Eva-Liisa Lepik ja Liisa Valdmann, kes täiendavad end magistriõppes kunstihariduse ja muinsuskaitse vallas.
Sisearhitektuuri erialalt annavad õpilastele tagasisidet teise kursuse tudengid Regina Kaasik, Celine-Cathy Raaga ning kolmanda kursuse üliõpilane Andrea Miku. Lisaks Karolin Kaup, kes on eriala vilistlane ning koordineerib Kooliruum’20 programmi.

Saue Gümnaasium / Nora

Kommenteerivad:

EKA arhitektuuriteaduskonna tudengid

Andrea Miku:
Väga kenasti tehtud makett. Erinevad materjalid ja toonid annavad hästi edasi meeleolu ja atmosfääri. Maketilt jääb mulje, et tegu on kõrge ja avara ruumiga, kuid mäletan asukohafotodelt, et seal oli pigem madalam lagi. Teinekord oleks hea ka inimese kuju maketile paigutada, et vaataja saaks mahtudest paremini aru.
Tundub, et oled mõelnud erinevate materjalide mõju peale ja valinud looduslähedased toonid ja elemendid, mis peaksid kasutajale psühholoogiliselt mõjuma rahustavalt ja maandavalt. Oled algselt püstitatud eesmärgi, milleks oli õpilastele keskendumist võimaldava paiga loomine, oma kujundusega kenasti esile toonud.


Salme Põhikool / Team Salmekad

Tomi Pulk, Raiko Treirat

Viimase ülesande lahendasime e-õppe olukorras. Tomi: 2 korda tõmbasin alla rakendusi millega ei oleks saanud kuidagi jagada ja pidi kõik uuesti tegema, rakendus lasi jagada ainult raha eest või ei saanud screenshotte teha. Siis otsustasime rakenduse Planner 5D kasuks. Lõpuks sai ülesanne valmis ja koorem langes õlgadelt. Maketi tegemine käis natukene aeganõudvalt, sest ma polnud varem teinud midagi mõnes 3D-rakenduses ja oli natuke raskem.
Tegime oma mõtted teoks selliselt, mida võimaldasid leitud rakendused.
Raiko: Kuna ma polnud kunagi varem ühestki ruumist või esemest 3D kujutist teinud, arvasin, et see saab väga raske olema. Kui ma aga leitud Floor plan creator-iga tööle hakkasin läks kogu töö ladusalt, ning jäin tulemusega rahule. Kahjuks tuli välja, et selle rakendusega ei saanud tehtud jooniseid jagada... Mul polnud enam mõtet uues rakenduses alustada, kuna Tomi sai juba korralikud joonised tehtud ja jagatud.

Kommenteerivad:

EKA arhitektuuriteaduskonna tudengid

Merilin Kaup: Väga tublid, et õppisite kasutama 3D rakendusi. Nagu isegi mainisite, kohandasite töö selliseks, et seda saaks teha antud rakendustega. See on tegelikult äraspidine loogika - programm peaks võimalusi pigem avardama, mitte neid piirama. Olgugi, et Planner 5D on üsnagi piiratud võimalustega programm, pakkudes kasutamiseks n-ö valmiskomponente selle asemel et neid ise nullist ehitada, on see alustuseks väga hea võimalus 3D programide võimaluste tundma õppimiseks. Edaspidi võite katsetada ka näiteks tasuta saadaval oleva programmiga Google Sketchup ja kõige paremaid võimalusi ruumilisteks katsetusteks pakub minu arvates Rhinoceros 3D.
Olete väga hea töö ära teinud ja loodan, et need katsetused andsid teile inspiratsiooni ka edaspidi ruumiga tegelemiseks (:


Võru Kreutzwaldi Kool / Sipsikud

Tehor Kookmaa, Oliver Olesk, Remy Raudsepp, Marcus Saar

Võru Kreutzwaldi Kooli 3.korruse kujunduse makett on näha fotol. Maketi valmistamiseks on kasutatud kodus käepärast olevaid materjale: pappkasti, pappi, paberit ja kleeplinti. 3d-mudel on tehtud SketchUp programmiga. Konstrueerimisel on kasutatud mõõtmeid plaanidel (ül.#5,ül.#7). SketchUp programmis on võimalik valida mõõtühikuid. Mudeli konstrueerimisel kasutasime pikkusühikutena meetreid.

Kommenteerivad:

EKA arhitektuuriteaduskonna tudengid

Karl Erik:
kontseptsiooni edasi andmiseks on väga hästi tehtud makett (olukorra tõttu olen ka ise koduseid pakendeid kokku klopsinud) ja sketchUp-i mudel on ka muljetavaldav. Kui midagi muuta/juurde panna, siis teeksin maketi samuti tervest ruumist ja vaadates mudelit, siis tuleb välja, et palju ruumist tühjavõitu jäänud - äkki lisada põrandale trips-traps-trull ka või mõni väiksem mööbliese abstraktsuse jaoks.


Lasnamäe Vene Gümnaasium / Workout gang

Igor Gavrilov, Mihhail Jefremov, Dmitriy Tsarynnyy

Meie klass näeks väljastpoolt selline, kuid me kujutasime klassi välja nii, nagu see näeks välja ühe majana, kuna te ei saa visandile lisada 3D-4D objekte, nagu vesi, pliiatsid jne, kujutasime oma klassi nii, nagu oskasime.

Kommenteerivad:

EKA arhitektuuriteaduskonna tudengid

Karolin Kaup:
Kiidan teid julge pealehakkamise eest, et tegite tutvust SketchUp programmiga. Kindlasti vajas see palju pusimist, kuid lõpptulem on ju tore ja täitsa ruumiline!
Et paremini mõista selles sündivat, võiks mudelile lisanduda tekstiline selgitus. Miks on seal olevad vormid just sellised?
Loodan, et leiate SketchUpi kasutamiseks enda õppetöös või muidu huvina veel põhjust!


Võru Kreutzwaldi Kool / Jane ja Helena

Jane Mustrik
Helena Ploom

Kõige keerulisem ülesanne :-)
Tuli kasutada palju erinevaid materjale ning pidime võtma kasutusele kogu enda loomingulise arsenali.

Kommenteerivad:

EKA arhitektuuriteaduskonna tudengid

Karolin Kaup: Rõõm kuulda, et ülesanne pani pingutama. Väljakutsuva ülesande puhul õpime kõige rohkem.
Teie makett on minu arvates esteetiliselt väga kaunis. Õnnestunud on materjalide ja toonide valik. Kõik objektid on samas stiilis ja sobivad kokku. Kasutatud tekstiil loob hubase tunde. Lust on näha sellist terviklikku erilahendusmööblit.
Teie töö on ka väga puhas ning üldmuljelt rahulik - annab hea ülevaate ruumist. Olete tabanud paraja detailsusastme maketi jaoks.
Maketi täiustamiseks võib tulla kasuks, kui lisate sellele mõne inimese või (nt akendega?) seina, see annaks juurde ruumi suuruse tunnetust.
Eriti meeldib püüdlikult tehtud ja läbimõeldud konstruktsiooniga lustlik kiik. Kas näen pildilt õigesti, et postid on pehmendusega? Tore detail! Kiikumisohutuse kohta tekivad küll mõned küsimused, kuid see ei ole praegu sugugi kõige olulisem, vaid loeb idee! Unistan koolist, kus saaks siseruumis kiikuda…

Loodan, et olete ka ise tulemusega rahul! :)


Oled jõudnud lehekülje lõppu.

Lehekülge ei leitud, vabandame!