Sorteeri:
Tiim
/
Ülesanne
Ülesanne #8: Makett
Makett kooliruumi uuest kujundusest.
Saue Gümnaasium / Nora
Andrea Miku:
Väga kenasti tehtud makett. Erinevad materjalid ja toonid annavad hästi edasi meeleolu ja atmosfääri.
Maketilt jääb mulje, et tegu on kõrge ja avara ruumiga, kuid mäletan asukohafotodelt, et seal oli
pigem madalam lagi. Teinekord oleks hea ka inimese kuju maketile paigutada, et vaataja saaks mahtudest
paremini aru.
Tundub, et oled mõelnud erinevate materjalide mõju peale ja valinud looduslähedased toonid ja
elemendid, mis peaksid kasutajale psühholoogiliselt mõjuma rahustavalt ja maandavalt. Oled algselt
püstitatud eesmärgi, milleks oli õpilastele keskendumist võimaldava paiga loomine, oma kujundusega
kenasti esile toonud.
Salme Põhikool / Team Salmekad
Tomi Pulk, Raiko Treirat
Viimase ülesande lahendasime e-õppe olukorras. Tomi: 2 korda tõmbasin alla rakendusi millega ei oleks
saanud kuidagi jagada ja pidi kõik uuesti tegema, rakendus lasi jagada ainult raha eest või ei saanud
screenshotte teha. Siis otsustasime rakenduse Planner 5D kasuks. Lõpuks sai ülesanne valmis ja koorem
langes õlgadelt. Maketi tegemine käis natukene aeganõudvalt, sest ma polnud varem teinud midagi mõnes
3D-rakenduses ja oli natuke raskem.
Tegime oma mõtted teoks selliselt, mida võimaldasid leitud rakendused.
Raiko: Kuna ma polnud kunagi varem ühestki ruumist või esemest 3D kujutist teinud, arvasin, et see
saab väga raske olema. Kui ma aga leitud Floor plan creator-iga tööle hakkasin läks kogu töö ladusalt,
ning jäin tulemusega rahule. Kahjuks tuli välja, et selle rakendusega ei saanud tehtud jooniseid
jagada... Mul polnud enam mõtet uues rakenduses alustada, kuna Tomi sai juba korralikud joonised
tehtud ja jagatud.
Merilin Kaup: Väga tublid, et õppisite kasutama 3D rakendusi. Nagu isegi mainisite, kohandasite töö
selliseks, et seda saaks teha antud rakendustega. See on tegelikult äraspidine loogika - programm
peaks võimalusi pigem avardama, mitte neid piirama. Olgugi, et Planner 5D on üsnagi piiratud
võimalustega programm, pakkudes kasutamiseks n-ö valmiskomponente selle asemel et neid ise nullist
ehitada, on see alustuseks väga hea võimalus 3D programide võimaluste tundma õppimiseks. Edaspidi
võite katsetada ka näiteks tasuta saadaval oleva programmiga Google Sketchup ja kõige paremaid
võimalusi ruumilisteks katsetusteks pakub minu arvates Rhinoceros 3D.
Olete väga hea töö ära teinud ja loodan, et need katsetused andsid teile inspiratsiooni ka edaspidi
ruumiga tegelemiseks (:
Võru Kreutzwaldi Kool / Sipsikud
Tehor Kookmaa, Oliver Olesk, Remy Raudsepp, Marcus Saar
Võru Kreutzwaldi Kooli 3.korruse kujunduse makett on näha fotol. Maketi valmistamiseks on kasutatud kodus käepärast olevaid materjale: pappkasti, pappi, paberit ja kleeplinti. 3d-mudel on tehtud SketchUp programmiga. Konstrueerimisel on kasutatud mõõtmeid plaanidel (ül.#5,ül.#7). SketchUp programmis on võimalik valida mõõtühikuid. Mudeli konstrueerimisel kasutasime pikkusühikutena meetreid.
Karl Erik:
kontseptsiooni edasi andmiseks on väga hästi tehtud makett (olukorra tõttu olen ka ise koduseid
pakendeid kokku klopsinud) ja sketchUp-i mudel on ka muljetavaldav. Kui midagi muuta/juurde panna,
siis teeksin maketi samuti tervest ruumist ja vaadates mudelit, siis tuleb välja, et palju ruumist
tühjavõitu jäänud - äkki lisada põrandale trips-traps-trull ka või mõni väiksem mööbliese abstraktsuse
jaoks.
Lasnamäe Vene Gümnaasium / Workout gang
Igor Gavrilov, Mihhail Jefremov, Dmitriy Tsarynnyy
Meie klass näeks väljastpoolt selline, kuid me kujutasime klassi välja nii, nagu see näeks välja ühe majana, kuna te ei saa visandile lisada 3D-4D objekte, nagu vesi, pliiatsid jne, kujutasime oma klassi nii, nagu oskasime.
Karolin Kaup:
Kiidan teid julge pealehakkamise eest, et tegite tutvust SketchUp programmiga. Kindlasti vajas see
palju pusimist, kuid lõpptulem on ju tore ja täitsa ruumiline!
Et paremini mõista selles sündivat, võiks mudelile lisanduda tekstiline selgitus. Miks on seal olevad
vormid just sellised?
Loodan, et leiate SketchUpi kasutamiseks enda õppetöös või muidu huvina veel põhjust!
Võru Kreutzwaldi Kool / Jane ja Helena
Jane Mustrik
Helena Ploom
Kõige keerulisem ülesanne :-)
Tuli kasutada palju erinevaid materjale ning pidime võtma kasutusele kogu enda loomingulise arsenali.
Karolin Kaup: Rõõm kuulda, et ülesanne pani pingutama. Väljakutsuva ülesande puhul õpime kõige
rohkem.
Teie makett on minu arvates esteetiliselt väga kaunis. Õnnestunud on materjalide ja toonide valik.
Kõik objektid on samas stiilis ja sobivad kokku. Kasutatud tekstiil loob hubase tunde. Lust on näha
sellist terviklikku erilahendusmööblit.
Teie töö on ka väga puhas ning üldmuljelt rahulik - annab hea ülevaate ruumist. Olete tabanud paraja
detailsusastme maketi jaoks.
Maketi täiustamiseks võib tulla kasuks, kui lisate sellele mõne inimese või (nt akendega?) seina, see
annaks juurde ruumi suuruse tunnetust.
Eriti meeldib püüdlikult tehtud ja läbimõeldud konstruktsiooniga lustlik kiik. Kas näen pildilt
õigesti, et postid on pehmendusega? Tore detail! Kiikumisohutuse kohta tekivad küll mõned küsimused,
kuid see ei ole praegu sugugi kõige olulisem, vaid loeb idee! Unistan koolist, kus saaks siseruumis
kiikuda…
Loodan, et olete ka ise tulemusega rahul! :)
Kommenteerivad: EKA arhitektuuriteaduskonna tudengid
Eesti Kunstiakadeemia arhitektuuri ja linnaplaneerimise õppekavalt kaasa löövad aktiivsed tudengid on teise kursuse üliõpilane Karl Erik Miller ning magistrandid Merilin Kaup, Elina Liiva, Margus Tammik ja Ann Kristiin Entson, vilistlased Eva-Liisa Lepik ja Liisa Valdmann, kes täiendavad end magistriõppes kunstihariduse ja muinsuskaitse vallas.
Sisearhitektuuri erialalt annavad õpilastele tagasisidet teise kursuse tudengid Regina Kaasik, Celine-Cathy Raaga ning kolmanda kursuse üliõpilane Andrea Miku. Lisaks Karolin Kaup, kes on eriala vilistlane ning koordineerib Kooliruum’20 programmi.