Ülesanne #3a: Suurushullus
Mõõtke koolimaja ära.
Kehra Gümnaasium, 10. klass, Püramiid
Margit Oksmann, Kristjan Räbin, Albert Sikk, Ardy Kõivomägi, Anastasia Kravets
“Meie projektiks oli mõõta Kehra gümnaasiumi võimla pikkus, laius ja kõrgus.
Teisipäeval otsustasime
oma grupiga see mõõtmine ära teha. Kasutasime erinevaid mõõtmisvõimalusi näiteks tibusammud, mõõdulint
jne. Isegi spagaati tehes proovisime mõõta. Tekkis ainuke küsimus – kuidas kõrgust mõõta?
Tekkis
naljakas idee mõõta kõrgus mattidega mille leidsime saali palliruumist.
1 matt oli sama pikk kui 1
spagaat.
Mõõtsime 1 spagaadi pikkuse milleks oli 2 meetrit, õnneks matt oli ka 2 meetrit.
Alustasime
matte üksteise otsa toppimisega. Koostööna saime seina äärde püsi pandud 2 matti ja kolmanda vaatasime
silma järgi kas mahub või mitte. Raske oli aga tehtud sai.
Võimla kõrgus on 6 meetrit ehk 3
mattti/spagaati.
Võimla pikkus on 24 meetrit ehk 12 spagaati.
Võimla laius on 12 meetrit ehk 6
spagaati.
Mõõdud käes pidime ka ruumala arvutama. Selleks polnud enam meil vaja spagaate teha, vaid
kasutasime valemit – V = a · b · c .
a = 6m b = 12m c = 3m
V = 6 · 12 · 3
V = 216 m^3 ehk 108
spagaati^3”
(Kooliruum '16)
“Leidlik ja veenev lahendus käepäraste vahenditega. Ruut- ja kuupspagaat kõlavad aga nii lahedalt, et ma lausa tunnen nende sõnade maitset ? Maitseb nagu… midagi vahemerelist või hoopis aasia toidu moodi?”
Kommenteerivad: Mart Laanpere, Tallinna Ülikooli Haridustehnoloogia keskus
Mart Laanpere on haridustehnoloogia vanemteadur Tallinna Ülikoolis, aga varem töötanud ka matemaatikaõpetaja ja koolidirektorina. Tema teadustöö haridustehnoloogia vallas keskendub kooliuuendusele digitehnoloogia toel, õpilaste ja õpetajate digipädevustele, digiõppevarale (sh. digiõpikud ja -eksamid). Ta on vedanud eest mitmeid digi-innovatsiooni projekte nii Eestis (Koolielu.ee, Samsung Digipööre, DigiÕppeVaramu) kui ka nõustanud arendusprojekte välismaal (nt. Hirvehüpe Gruusias, Tuleviku Klassiruum Moldovas).