Ülesanne #3b: Inventuur

Kaardistage oma koolimaja mööbel ja sisustus.

Kommenteerivad: Tootedisainer Merike Rehepapp

Merike on nii oma hariduselt kui ka hingelt tootedisainer. See aga tähendab, et kui ta näiteks trolli siseneb, siis võib ta unustada oma sõidupiletiga tegelemise, kuna ta jääb lummatult trolli ust vaatlema. Huvi selle vastu, kuidas see uks töötab on suurem trahvisaamise hirmust. Tema lemmikküsimus on MIKS ja ta küsib seda lakkamatult. Merike on kirjutanud esimese disainiõpiku Disainispikker üldhariduskoolide õpetajale, millega seoses on ta koolitanud paljusid õpetajaid paremini disaini õpetama. Samuti on ta aktiivselt disainikonkursi NODI (NOored DIsainivad) korraldamise juures ning hindab igal aastal õpilasleiutajate konkursile laekuvaid leiutisi. Igapäevaselt õpetab Merike Eesti Kunstiakadeemias tudengeid ning on ka ise tudeng ehk doktorant. Seega mõistab ta õppijaid hästi.

Miina Härma Gümnaasium / Härmakad 1

Johanna Ilves, Kelly Kangur, Mindi Käärmann, Marleen Toode

Härmas on mitmeid erinevaid pinke ja toole. Otsustasime kooli pealt need üles otsida, neid pildistada ja hiljem piltidest plakati teha. Igale pildile kirjutasime juurde ka istumisaluse nimetuse, asukoha, mitu inimest sellele istuma mahub ja mugavusastme.
(Kooliruum'18)

Kommenteerivad:

Tootedisainer Merike Rehepapp

Väga muhe mõte oli hinnata toole samas võtmes nagu hinnatakse hotelle ja söögikohti. Samuti on tore, et te võtsite ette kõik objektid kuhu istuda saab. Kas ei pane mõtlema, et paljud istmed on oluliselt ebamugavamad kui vetsupott. Pole siis ime, kui see iste kogu aeg hõivatud on. Kuna te pöörasite suurt rõhku mugavusele, võiksite nüüd uurida, millega on istumise mugavus seotud. Kas kõik istmed peavad üldse mugavad olema? Ja mida üldsegi tähendab mugav? Disainer alustab tavaliselt suure hulga küsimustega. Milleks on iste mõeldud? Kui kaua seal istutakse? Mida istumise ajal tehakse? Kas iste peab hoidma ärkvel või võib ka uinutada? Kas seal peaks või tohiks olla võimalik ka magada? Kas iste soojendab või jahutab? Jne. Paljudel juhtudel avalikus kohas ei tohigi iste olla liiga mugav, kuna siis inimesed ei taha enam ära minna. Või jäävad lennujaamas sügavalt magama ja magavadki oma lennu maha. Kõik need küsimused juhatavad disaineri tooli vormi, materjalide, kaalu ja konstruktsiooni juurde. Väidetavalt olla tool kõige tähtsam ja keerulisem disainiobjekt üldse, sest reeglina mis on ilus, ei ole mugav ja vastupidi.
Aitäh!


Are Kool / Karkass

Endri Hansar, Markus Steinberg, Leho Hiienurm, Rauno Luur

Kümmekond aastat tagasi toimus Are koolis suur remont ning selle käigus said paljud klassiruumid uue mööbli. Korraga telliti pea kõikidesse klassidesse ühesugused riiulid. Kui tähelepaneliku pilguga koolimajas ringi käia, siis avastadki, et riiulid on klassides väga sarnased. Erinevaks teevad need aineõpetajad ise- osadelt riiulitelt on näha millise aine õpetajale see kuulub, osadelt võib aga välja lugeda kui korralik õpetaja ise on.
Kui me riiuleid pildistamas käisime ja põhjust seletasime, siis osad õpetajad oleksid tahtnud enne sellest teada saada, et riiulid korda teha.
(Kooliruum'19)

Kommenteerivad:

Tootedisainer Merike Rehepapp

Tere noored!
See on hea tähelepanek, et riiulid on kõik sarnased. Teie juhtumi puhul osutus riiul lõuendiks ja riiuli sisust sai nö pilt, kunstiteos. Psühholoogidel oleks kindlasti palju mõtlemist ja mõistatamist, kes on need riiulite kasutajad. Mina tundsin kohe ära kunstiklassi riiuli. Ja ma polegi päris kindel, kas selle asja nimi on "korralik või korratu", inimesed vajavad erinevat keskkonda enda ümber, et tunda turvaliselt. Kui panete eesti keele ja kunstiklassi kõrvuti ja mõtlete nüüd hetke, millega need õpetajad tegelevad. Eesti (mistahes) keeles on tähed kõik teatud järjekorras, et oleks aru saada millest jutt. Seal peab valitsema kord, teisiti läheb jamaks. Kui sama teha kunstis, muutub see mehaaniliseks ja igavaks. Ei mingit üllatust, loovust, absurdi, võimatust. Iga pintslitõmme on ettearvatav. Mina ei ole küll kunstnik, kuid loomeinimesena on minu töökoht elegantset korratust täis. Igal asjal on sellele vaatamata oma koht ja see näiline segadus sisaldab kõiki neid ideid ja fantaasiat mis selle segaduse lõid. Ehk siis tegelikult valitseb mu töölaual kord, minu kord, kus ainult mina orienteerun.
Saite hea kogemuse teemal, millist keskkonda keegi vajab. Ja see tekib tema ümber tavaliselt ise. Ja siis tuleb koristaja.....!!

Aitäh võimaluse eest enda korratust välja vabandada!


Virtsu Kool, 7. ja 8. klass, Kuldne kolmik

Alari Nuut, Sten Mänd, Kaaro Saatmäe, Kris Krain

“Tahvlite välimääraja
Otsustasime uurida kui palju erinevaid tahvleid meie koolis on. Olime üllatunud, et meie koolis on nii palju erinevaid tahvleid.
Riidetahvel- selle peale saab nõelaga üles riputada erinevaid märkmeid või kuulutusi.
Nutitahvel- on puutetundlik tahvel, millele saab projektoriga näidata pilti.
Markeritahvel- saab märkmeid teha tahvli markeriga ning kirjutatut on kerge kustutada.
Magnettahvel- saab märkmeid üles riputada magnetiga.
Kriiditahvel- traditsiooniline tahvel millele saab märkmeid teha kriidiga.
Kriiditahvli sein- sein mis on tehtud kriiditahvli värviga ning võimaldab samuti märkmeid teha kriidiga.
Korktahvel- tehtud korgist. Saab õles riputada märkmeid nõela ja knopkaga.
Pabertahvel- lihtne tahvel, mis koosneb paber lehtedest ning sellele saab märkmeid teha pliiatsite ja markeritega.”
(Kooliruum'16)


Pelgulinna Gümnaasium, 10.klass

Elo Elmers, Katariina Lehesaar, Ariana Kaseleht, Liisi Saueauk, Vanessa Maask, Joonatan Vahar

(Kooliruum'16)


Väätsa Põhikool, 6. klass

Jana Sirli Suur, Els Juhvelt, Anu Agnes Kerge

“Vaatlesime istumiseks tarvitatavaid esemeid- toole, pinke, aknalaudu, treppe. Püüdsime üles pildistada kõik erinevad istumistarvikud. Pilte sai pea sama palju kui on meie koolis õpilasi, ehk siis umbes sada. Tundus, et isetekkelisi istumiskohti oli rohkem erinevaid kui ametlikke. Ka sai seal võtta erinevamaid asendeid. Vana mõisaosa ja kaasaegse kooliosa mööbel ja trepid on ka väga erinevad. Kaalusime mitmesuguseid liigitamise võimalusi- mugavad- ebamugavad; seaduslikud- ebaseaduslikud jne. Lõpuks jäime klassikalisema liigituse juurde- toolid, pingid, pehmikud, trepid, aknalauad jne. Hulk huvitavaid taburette ja nurgakesi jäi ka nendele piltidele panemata.”
(Kooliruum'16)


Oled jõudnud lehekülje lõppu.

Lehekülge ei leitud, vabandame!